ارسال پاسخ

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n5935

pvc-asso.ir

گزارش بازار جهانی پلی وینیل کلراید در سال 2023

بازار جهانی پلی وینیل کلراید از 82.46 میلیارد دلار در سال 2022 به 89.02 میلیارد دلار در سال 2023 خواهد رسید و با نرخ رشد مرکب سالانه (CAGR) 7.9 درصد افزایش خواهد یافت.

 جنگ روسیه و اوکراین شانس بهبود اقتصاد جهانی پس از پاندمی کووید-19 را حداقل در کوتاه مدت مختل کرد. جنگ بین این دو کشور به تحریم‌های اقتصادی چندین کشور، افزایش قیمت کالاها و اختلال در زنجیره تامین منجر شد و باعث تورم کالاها و خدمات شده است که بر بسیاری از بازارها در سراسر جهان تأثیر می‌گذارد. انتظار می رود بازار پلی وینیل کلراید از 119.4 میلیارد دلار در سال 2027 با CAGR 7.6 درصد رشد کند.

پلی وینیل کلراید یک ترکیب آلی سنتزی سفید رنگ است که به صورت پودر یا گرانول با چگالی بالا و مقاومت ضربه ای بالا موجود است. PVC معمولاً در ساخت و ساز همچنین به عنوان عایق سیم های برق استفاده می شود. علاوه براین با  روش دمشی در بطری های شفاف قالب گیری می شود.

انواع محصولات پلی وینیل کلراید عبارتند از پی وی سی سخت، پی وی سی انعطاف پذیر و پی وی سی کلردار. پی وی سی سخت یک ماده پلاستیکی قوی، سفت و کم هزینه است که ساخت آن آسان است

پی وی سی سخت در لوله ها و اتصالات، فیلم و ورق، سیم و کابل، بطری، پروفیل، شیلنگ و سایر کاربرد دارد. صنایع مصرفی نهایی عبارتند از ساختمان و ساخت و ساز، خودروسازی، برق و الکترونیک، بسته بندی، کفش، مراقبت های بهداشتی و سایر صنایع با استفاده نهایی.

آسیا - اقیانوسیه بزرگترین منطقه در بازار پلی وینیل کلراید در سال 2022 بود. آمریکای شمالی دومین منطقه بزرگ برای بازار پلی وینیل کلراید است.

رشد بازار PVC با افزایش تقاضا از سوی صنایعی مانند ساخت‌وساز، مراقبت‌های بهداشتی و بسته‌بندی هدایت می شود. انتظار می‌رود نیاز رو به رشد به PVC ، این بازار را هدایت کند.

پی وی سی سبک و مستحکم است و در صنعت ساختمان سازی به شکل لوله، پنجره، کفپوش و سقف به شدت مورد استفاده قرار می گیرد. بر اساس گزارش آکسفورد اکونومیکس، شرکتی مستقر در بریتانیا که پیش‌بینی و تحلیل اقتصاد سنجی جهانی را ارائه می‌کند، انتظار می‌رود ارزش جهانی ساخت‌وساز از 10.7 تریلیون دلار در سال 2020 به 15.2 تریلیون دلار تا سال 2030 با نرخ رشد 42 درصد افزایش یابد که پیش بینی می شود، تأثیر مثبتی بر بازار پی وی سی بگذارد. رشد صنایع مصرف کننده نهایی، از جمله ساخت و ساز، مراقبت های بهداشتی و بسته بندی، تقاضا برای PVC را افزایش می دهد در نهایت بر رشد بازار PVC تاثیر خواهد داشت.

شرکت های تولید کننده پلی وینیل کلراید به طور گسترده ای از فناوری جدید "آرایش یافتگی مولکولی" برای بهبود خواص فیزیکی و مکانیکی PVC تولید شده استفاده می کنند. آرایش یافتگی مولکولی یک روش تولیدی است که انعطاف پذیری و مقاومت PVC را در برابر خستگی و ضربه افزایش می دهد.

تحت شرایط فشار، دما و سرعت معین، فناوری مولکولی ، چیدمان تصادفی مولکول ها  را در جهت یکسان در پی وی سی تراز می‌کند. تراز جدید استحکام و شکل‌پذیری لوله‌های PVC را بهبود می‌بخشد و لوله‌های PVC-O جدید را ایجاد می‌کند.

به عنوان مثال،  شرکت Molecor از آرایش یافتگی مولکولی برای تولید لوله های TOM® PVC-O استفاده می کند. این لوله ها در برابر دماهای پایین مقاوم بوده و در برابر ترک یا ضربه مقاومت بالایی دارند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد