ارسال پاسخ

۲۰ اسفند ۱۴۰۱
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n5820

pvc-asso.ir

بررسی پیشنهاد راه اندازی کارخانه 2 میلیون تنی تبدیل زغال سنگ به پی وی سی در موندرا

شرکت آدانی در حال کار بر روی یک استراتژی برای بررسی احداث کارخانه 2 میلیون تنی تبدیل زغال سنگ به پلی وینیل کلراید است که پیشنهاد شده بود با سرمایه گذاری 4 میلیارد دلاری در موندرا ، واقع در ایالت گجرات راه اندازی شود. انتظار می رفت کارخانه PVC پیشنهادی گروه آدانی بتواند بخشی از کمبود مواد خام پلاستیکی هند را در زمان اجرا پر کند.

بررسی گروه آدانی AEL از کارخانه تولید پی وی سی پس از آن صورت می گیرد که چندین حزب سیاسی کوچک در گزارش رسیده از شرکت Hindenburg  مستقر در ایالات متحده که گوتام آدانی، سرمایه دار برجسته تجاری هند را به دستکاری در قیمت سهام و نقض چندین قانون کشور متهم می کند، به حاکم حزب بهاراتیا جاناتا (BJP) حمله کردند. شرکت‌های گروه آدانی در بورس‌های هند سقوط کرد و قیمت سهام کاهش یافت و منجر به از دست دادن کرورهای سهامداران شد.

علاوه بر کارخانه PVC پیشنهادی در Mundra، گروه آدانی در حال کار بر روی یک استراتژی است تا سایر فعالیت‌ها را کاهش دهد و از مشارکت در روند مناقصه پروژه‌های جاده‌ای هند پرهیز کند .علاوه بر این، شتاب‌ در برنامه‌های مخارج سرمایه‌ای قبلی خود تعدیل می‌کند و به برنامه‌های سرمایه‌گذاری برای کسب‌وکارهای زیرساختی اصلی خود ادامه می‌دهد.

مدیر مالی در گروه آدانی، در پاسخ به یک پرسش رسانه ای گفت: «در رابطه با تبدیل زغال سنگ به پی وی سی که یکی از تعهدات جدید ما است و این تعهد را پس از تسویه این دوره نوسان بازار سهام بررسی خواهیم کرد. و در حال حاضر هیچ تعهدی برای پروژه های جدید نخواهیم داشت. پروژه های تعهد شده طبق برنامه ادامه دارد. تا زمانی که نوسانات بازار تسویه نشود، شرکت هیچ تعهد جدیدی نخواهد داشت.»

پیش از این در سال 2021، این شرکت برنامه ریزی کرده بود تا یک کارخانه تبدیل زغال سنگ به پی وی سی با سرمایه گذاری 4 میلیارد دلاری را با ظرفیت 2 میلیون تن در سال در Mundra بسازد. انتظار می رفت این پروژه گریدهای PVC مانند رزین پی وی سی سوسپانسیون، پی وی سی کلردار (CPVC) و  PVC امولسیون تولید کند. زغال سنگ اولیه حدود 3.1 میلیون تن در سال برای این پروژه عمدتاً از استرالیا، روسیه و سایر کشورها تامین خواهد شد. این شرکت انتظار داشت که این پروژه زغال سنگ به پی وی سی برای دریافت کلیه تاییدیه های لازم ظرف چهار سال به بهره برداری برسد.

در فرآیند تولید پی‌وی‌سی از زغال سنگ، زغال سنگ (ذغال کک سازی/ زغال سنگ حرارتی/ مخلوط ذغال سنگ و پت کک) از طریق واحد تجزیه به گاز تبدیل و پس از آن کاربید کلسیم و سپس گاز استیلن تولید می‌شود.

سپس گاز استیلن به همراه اسید کلریدریک از کارخانه کلرالکالی این شرکت هندی پردازش می‌شود و مونومر وینیل کلرید (VCM) تولید می‌کند که سپس از آن برای تولید پی‌وی‌سی استفاده می‌شود.

همچنین، AEL تصمیم گرفته است که برای پروژه های جاده ای در سه ماهه چهارم که انتظار می رود تعدادی از پروژه های Hybrid Annuity Mode (HAM) و مهندسی، تدارکات و ساخت و ساز (EPC) اعطا شود، مناقصه تهاجمی انجام ندهد. مدیر گروه مالی آدانی تاکید کرد که گروه آدانی ابتدا می خواهد که این دوره نوسانات  بازار سهام ، قبل از اینکه واقعاً تعهدات جدیدی را بپذیرد، کاهش یابد. وی افزود: بنابراین ما انتظار هیچ مناقصه قابل توجهی در پروژه جاده ای نداریم.

بر اساس گزارش ها، AEL به سرمایه گذاری در زیرساخت های اصلی مانند انرژی و خدمات شهری از جمله هیدروژن سبز، حمل و نقل و مجموعه لجستیک طبق برنامه برنامه ریزی شده ادامه خواهد داد. با این حال، با توجه به نوسانات فعلی، AEL شتاب‌های خاصی را که دارای بودجه مخارج سرمایه ای هستند تعدیل می‌کند و به روند عادی سرمایه‌گذاری مبتنی بر تجارت ادامه می‌دهد

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد