ارسال پاسخ

۱۶ اسفند ۱۴۰۱
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n5815

pvc-asso.ir

قیمت های جهانی پی وی سی احتمالاً در پایان سه ماهه اول سال 2023 افزایش خواهد یافت

انتظار می رود حرکت قیمت پلی وینیل کلراید (PVC) در بازار جهانی به دلیل افزایش درخواست های بین المللی و احیای تقاضای بخش ساخت و ساز پایین دستی در پایان سه ماهه اول 2023 مثبت شود. اوج فصل ساخت و ساز در تابستان و شتاب صعودی صادرات در این بازار در پایان فوریه 2023 نیز در افزایش قیمت ها تاثیر گذار خواهد بود.

قیمت PVC ایالات متحده در مقادیر کمی بالاتر ثابت بود زیرا صادرات PVC در فوریه 2023 به شدت افزایش یافت. با این حال، تورم بالا، تقاضای داخلی در بخش ساخت و ساز این کشور را کاهش داد.
علاوه بر این، تقاضای داخلی PVC در بازار چین از زمان اختلالات مربوط به بیماری همه گیر افزایش قابل توجهی نداشته است. به گفته اداره ملی آمار، شرکت‌های تولیدی با کاهش اختلالات کووید-19، فعالیت‌های خود را افزایش دادند و بخش‌های پایین‌دستی، مانند بخش ساخت‌وساز، در فوریه شاهد ثبات اقتصادی بودند. علاوه بر این، بازگشت مجدد فعالیت‌های تولیدی در سراسر کشور منجر به افزایش علاقه خرید در بین خریداران داخلی با سرعت آهسته شده و شاخص مدیر خرید را در فوریه 2023 به 56.4 رساند. در نتیجه، این امر منجر به حرکت صعودی قیمت PVC در چین در پایان فوریه 2023شد.
در همین حال، معامله‌گران پی وی سی اروپایی موفق شدند در فوریه 2023 به بازار نزولی پایدار پایان دهند. قیمت‌های نقدی و قراردادی PVC اندکی افزایش یافت و با افزایش هزینه‌های اتیلن بالادستی حمایت شد. علاوه بر این، بازیگران بازار انتظار دارند که شاهد روند صعودی قیمت PVC در ماه مارس در اروپا باشند.
به گفته ChemAnalyst، در نتیجه، قیمت پی وی سی به دلیل بهبود تقاضای پایین دستی و پیش بینی درخواست های صادراتی زیاد برای این محصول، همراه با سطوح پایین تر موجودی برای تامین پیشنهادات جدید، در سراسر جهان در مارس 2023، شاهد یک مسیر صعودی خواهد بود.
 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد