ارسال پاسخ

۸ اسفند ۱۴۰۱
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n5787

pvc-asso.ir

تثبیت واردات پی وی سی و کاهش قیمت های محلی در بحبوحه زلزله ترکیه

تأثیر زمین لرزه های ویرانگر در استان های جنوب شرقی ترکیه چشم انداز تقریباً همه پلیمرها را برای روزهای آینده مبهم کرده است.

تاثیر زلزله های فاجعه بار بر تقاضا

تاجران تأیید کردند که تقاضای پی وی سی از شهرهای غربی کمتر بوده که منعکس کننده تأثیر فاجعه غم انگیز در جنوب شرقی ترکیه است. یکی از معامله گران توضیح داد: اشتهای خرید در واکنش ناخودآگاه به این حوادث متوقف شده است. فعالیت ها ممکن است در کوتاه مدت کاهش باقی بماند زیرا برخی از پروژه ها در غرب با هدف تامین تجهیزات برای مناطق زلزله زده متوقف شده اند. با این حال، در دراز مدت، ما انتظار داریم که پروژه های بازسازی به ناچار تقاضا را برای این رزین افزایش دهد.

نکته ای که وجود دارد این است که تقاضا برای PVC به دلیل نیاز فوری به خانه های کانتینری در استان های زلزله زده افزایش یافته است. در همین حال، صادرات کانتینر و خانه پیش ساخته به مدت 3 ماه برای رفع نیاز به سرپناه در جنوب شرق ترکیه ممنوع شده است.

در بازار واردات، پیشنهاداتk67 بدون تعرفه 1030-1090 دلار در هر تن CIF ترکیه، نقدی بدون تغییر ارزیابی شد. پیشنهادات مصری در محدوده 1030-1070 دلار در هر تن توسط بازیکنان تأیید شد، در حالی که k67 اروپایی به طور متوسط حدود 1080 دلار در هر تن بود. K67 کره ای بین 1050 تا 1100 دلار در هر تن قیمت داشت که قیمت آن بسیار بالا تلقی می شد.

بازار محلی پس از افزایش دو ماهه شاهد اصلاح است

بازار محلی پی وی سی در پاسخ به تقاضای ضعیف و کاهش دسترسی سریع، از یک روند صعودی دو ماهه خارج شد. قیمت k67 با احتساب مالیات بر ارزش افزوده به میزان 60 تا 80 دلار در هر تن به 1270 تا 1360 در تن کاهش یافت.

برخی از بازیگران بازار می گویند: ما به سختی می‌توانیم روند قیمت‌گذاری را برای دوره آینده پیش‌بینی کنیم، زیرا بازیگران صنعت بر کمک‌های بشردوستانه متمرکز هستند. زلزله ترکیه با ورود محموله‌های خریداری‌شده قبلی و نگرانی‌های اقتصادی، چشم‌اندازی مبهم ایجاد کرده است.

سرنخ هایی از بازارهای جهانی PVC

بازیگران ترکیه سعی کرده اند تحولات سایر کشورها را زیر نظر داشته باشند تا سرنخ بهتری برای دوره آینده داشته باشند. در چین، قیمت‌های وارداتی در سطوح غالب قدرت خود را حفظ کردند، در حالی که تقاضای ضعیف در داخل و افزایش عرضه داخلی ممکن است بر قیمت‌های صادراتی در روزهای آینده تأثیر بگذارد.

در مورد اروپا، قیمت ها در ماه فوریه به دلیل کاهش قیمت سود سوزآور، کاهش نرخ بهره و افزایش قراردادهای اتیلن، روند نزولی 9 ماهه را تجربه کرد. بازیگران منطقه ای ارزیابی خواهند کرد که آیا تقاضای مشتقه در ماه مارس در میان عوامل فصلی بهبود می یابد یا خیر. در همین حال، برخی از منابع صنعتی معتقدند که صادرات پی وی سی به ترکیه ممکن است برای مدتی تحت تأثیر فاجعه زلزله قرار گیرد

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد