ارسال پاسخ

۳ اسفند ۱۴۰۱
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n5776

pvc-asso.ir

آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده طبقه بندی ضایعات PVC را در دسته "خطرناک" رد کرد

حفاظت از محیط زیست ایالات متحده (EPA) درخواست مرکز تنوع زیستی مبنی بر قرار دادن پلی وینیل کلراید دور ریخته شده به عنوان ضایعات خطرناک تحت قوانین فدرال را رد کرد. این مرکز در 24 ژوئیه 2014 دادخواستی را ارائه کرد و درخواست کرد که پلی وینیل کلرید دور ریخته شده را به عنوان ضایعات خطرناک تحت قانون حفاظت و بازیابی منابع (RCRA) فهرست کند. EPA این درخواست را رد کرد در حالی که به دنبال نظرات عمومی در رابطه با این رد آزمایشی بود.

پی وی سی یا پلی وینیل کلراید یک پلاستیک متداول است که عمدتاً در ساخت و ساز، بسته بندی و کالاهای مصرفی استفاده می شود.

آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده (EPA) تکذیبیه ای مبنی بر اینکه ضایعات PVC باید در لیست ضایعات خطرناک قرار گیرند، را منتشر کرده است.

این تصمیم به دنبال توافقی است که EPA در ماه مه سال گذشته با - مرکز تنوع زیستی - منعقد کرد. این سازمان از EPA خواست تا مقررات مربوط به انبارش و دفع ایمن PVC، وینیل کلرید و دی آلکیل و آلکیل آریل استرهای 1،2-بنزن دی کربوکسیلیک اسید که معمولاً به عنوان نرم کننده فتالات شناخته می شوند را انتشار دهد.

به گفته آژانس حفاظت از محیط زیست، شواهد کافی مبنی بر افزودن پلی وینیل کلرید دور ریخته شده به عنوان ضایعات خطرناک تحت RCRA وجود ندارد. این دادخواست تحقیقی در مورد قرار گرفتن در معرض خطرناک ناشی از شیوه های مدیریت ضایعات فعلی ارائه نمی کند.

این دادخواست سه آسیب احتمالی اولیه را شناسایی می کند. اول "مواجهه محیط زیست با ضایعات دریایی" است. طبق گفته EPA، RCRA در حال حاضر "دفن باز ضایعات جامد را که شامل زباله های پلاستیکی دریایی است" ممنوع کرده است. مورد دوم «شیرابه فرار از محل‌های دفن زباله » است. EPA پاسخ می دهد که "RCRA در حال حاضر مستلزم این است که محل های دفن زباله و هم شیرابه را کنترل کنند." سومین آسیب بالقوه معرض جوی ناشی از سوزاندن است.

EPA می گوید که سوزاندن توسط RCRA اداره نمی شود بلکه تحت قانون هوای پاک است و طبقه بندی PVC دور ریخته شده به عنوان ضایعات خطرناک توجیهی ندارد چون مشخص نیست که آیا قوانین سختگیرانه‌تر سوزاندن تحت RCRA باعث کاهش انتشار فتالات می‌شود و یا خیر. همچنین شواهد مناسبی مبنی بر خروج نرم کننده از پی وی سی دور ریخته شده وجود ندارد. بنابراین، EPA این درخواست را ناموجه می داند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد