ارسال پاسخ

۲ اسفند ۱۴۰۱
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n5774

pvc-asso.ir

نمایشگاه جانبی مجمع مهندسان، بازخورد خوبی داشت

«مهدی علی اکبر دوست»، مشاور شرکت کاسپین پلیمر از حضور در نمایشگاه جانبی مجمع مهندسان به دلیل مخاطبان تخصصی و پرسش‌های تکنیکال، اظهار رضایت می‌کند و می‌گوید: مخاطبان در اینجا جنس خوب و بد را می‌شناسند. شرکت کاسپین پلیمر یکی از غرفه گذاران نمایشگاه جانبی مجمع سالیانه مهندسان در برج میلاد بود که روز چهارشنبه 26 بهمن 1401 برگزار شد. این گفت‌وگو را در ادامه بخوانید.

آقای علی اکبردوست، بنده شاهد بودم که میزان استقبال از غرفه شما خوب بود، در کل شما بازخوردهای حضور در این نمایشگاه را چگونه ارزیابی می کنید. 


این نمایشگاه برای بنده رضایت بخش بود، خیلی هم فنی است و سوال‌های تکنیکال می پرسند، برای این که مخاطب جنس خوب و بد را می شناسد.
البته چون در حال حاضر جلسه مجمع مهندسان به پایان نرسیده، هنوز ساعت های خلوت این نمایشگاه است. صبح شلوغ تر بود فکر می کنم آخر وقت هم بازدیدکنندگان بیشتری داشته باشیم.

لطفا درباره محصولات تولیدی خود کمی توضیح دهید. 
شرکت کاسپین، لوله و اتصالات از جنس یو پی وی سی و از جنس خاص و پ پ با گریدهای مختلف تولید می کند. 
ما در چیدمان خود همه موارد فوق را درنظر گرفتیم و به صورت سمپل محصولات را نمایش داده ایم. فکر می کنم  این نوع چیدمان برای بازیدکنندگان جذاب تر است و بیشتر بازدیدکننده و مراجعه داشته ایم.

آیا شما به تازگی محصول جدیدی هم تولید و رونمایی کرده اید؟
بله، دو تا محصول جدید داریم یکی سایزهای مختلف لوله های هیدروپول و لوله های استخری از جنس پی وی سی است و با درصد بالای نود درصد پی وی سی استفاده می شود برای فشار 16 بار را دارد و دارای کیفیت خوب و خاصی است. این محصولات دارای سایزبندی های کاملی است و در حال حاضر نزدیک یک ماه است که تولید آنها آغاز شده است.
 به غیر از این موارد، لوله های برقی جدید داریم که در چند روز اخیر رونمایی شده و به چند پروژه هم دادیم، که خوشبختانه استفاده کردند و رضایت داشتند.

اکنون وضعیت بازار محصولات پی وی سی چگونه است؟ در کل بازار به چه سمتی حرکت می کند؟
می دانیم هنگامی که بازار مسکن رونق پیدامی کند مشاغل بسیاری از آن تاثیر می گیرند. در دولت اخیر خوشبختانه برای ساخت 4 میلیون مسکن وعده داده شده است که البته ما این آمار را در نظر نمی گیریم، ولی یک میلیون را در نظر می گیرم که این باعث به جریان انداختن صنایع وابسته به ساختمان شده است؛ اما مشکلی مهم در این میان تلاطم قیمت است، توقع ما ایرانی ها پایین آمده است. ما انتظار کاهش قیمت را نداریم، بلکه می گویبم قیمت ثابت باشد. این ثابت نبودن قیمت ها بیشترین ضربه رابه تولیدکننده می زند. کسی که واسطه است می تواند خودش را آداپته کند؛ ولی تولیدکننده وقتی مواد اولیه را گرانتر بخرد، در پروسه فروش هم زمان و همیشه یک قدم از تورم عقب تر است. اگر ثبات قیمت مواد اولیه را داشته باشیم می توانیم خودمان را با بازار به روز کنیم. اکنون هم در پایان سال کمی وضعیت بازار بهتر شده است. امیدوارم که سال آینده هم با بحث مسکن ملی و ساخت و ساز مسکن بیشتر هم بشود.

بنده اطلاع دارم که شرکت کاسپین به عراق صادرات دارد؛ اکنون بازار عراق به دلایل مختلفی از جمله تحریم چند بانک خصوصی این کشور توسط آمریکا به دلیل مراودات مالی با ایران، دچار مشکل شده است؛ آیا این مسائل هم بر روی صادرات شما تاثیرگذار بوده است؟ 
بله تاثیرگذار بوده و در این زمینه مشکل بسیار زیاد داریم، ما صادرات داریم اما برگشت پول نداریم و پول ما بلوکه می شود. حدود چند ماه است که نمی توانیم پول را برگردانیم. دولت عراق هم محدودیت هایی را در نظر گرفته است و حتی با حواله هم نمی شود کار را انجام داد.
 شرکت های تولیدکننده که صادرات دارند به این سمت می روند که واردات کالا داشته باشند؛ ما شرکت بازرگانی نیستیم که در ازای صادرات بتوانیم واردات هم داشته باشیم. تولید دغدغه های خاص خود را دارد و باید وارد حوزه های تخصصی دیگر هم بشویم که یک کالایی را وارد بکنیم و آن را تبدیل به پول کنیم تا بتوانیم پول را به گردش درآوریم.

این گونه برداشت می شود که صادرات شما به صورت پایاپای با واردات کالا درآمده است... 
ما صادرات یک طرفه داریم؛ محصول صادر کرده ایم بدون آن که بتوانیم پول را برگردانیم.

پس مابه‌ازای آن کالا وارد می‌کنید...
بله وارد این مقوله شدیم که بتوانیم کالا وارد کنیم؛ هنوز نتوانسته ایم چون یک سری شرکت ها هستند که در این حوزه خدمات می دهند، ریزش این برابری زیاد است و خیلی به صرفه نیست اما در حال حاضر تنها راه حل ما همین روش است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد