ارسال پاسخ

۱۸ بهمن ۱۴۰۱
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n5750

pvc-asso.ir

قیمت جهانی پی وی سی به علت کاهش عرضه به آرامی در حال افزایش است

قیمت های پلی وینیل کلراید (PVC) شاهد یک حرکت صعودی در سطح جهانی بود که با تقاضای رو به رشد بخش های پایین دستی و موجودی محدود حمایت شد. در نتیجه تورم و نرخ های وام بالاتر، تقاضای بخش ساخت و ساز پایین دستی در سه ماهه چهارم سال 2022 کاهش یافت اما در حال حاضر بخش ساخت و ساز در پایان ژانویه 2023 به آرامی در حال شتاب گرفتن است که بر پویایی قیمت PVC در سراسر جهان تأثیر می گذارد

علاوه بر این، بازیگران بازار پی وی سی در هفته اول فوریه 2023 با توجه به موجودی محدود در بازار آسیا در بحبوحه تعطیلی کارخانه در تایوان و کره جنوبی در ژانویه 2023 محتاطانه عمل کردند.

بازار PVC در هفته اول فوریه 2023 به دلیل عرضه محدود و تقاضای قوی در بازار آسیا مثبت باقی ماند. از ژانویه، دسترسی ضعیف به سهام، ناشی از تعطیلات سال قمری در چین و تعمیر و نگهداری در Formosa Plastics Linyuan (تایوان) بود. این کارخانه از 1 فوریه تا 28 فوریه تعطیل خواهد ماند که منجر به روند صعودی قیمت PVC در بازار APAC در این هفته شد. با بازگشایی چین پس از تعطیلات، در حالی که پکن اکثر محدودیت‌های COVID را لغو کرده است، انتظار می‌رود  کاهش دسترسی  به  PVC افزایش یابد.

قیمت PVC ایالات متحده در هفته اول فوریه 2023 به دلیل کاهش دسترسی به پی وی سی افزایش یافته است. عامل مهم در افزایش قیمت فعلی کاهش ظرفیت تولید است، زیرا تعطیلی ناشی از تعمیر و نگهداری در Formosa Plastics در ژانویه به مدت 20 روز در بحبوحه هوای سرد باعث کاهش ظرفیت فعال تولید این محصول شده است. طبق آخرین پیش بینی ها، موج سرمای ایالات متحده باعث اختلال در عملکرد کارخانه، به ویژه در واحدهای تولیدی در خلیج آمریکا شد. به گفته یک تاجر، فروشندگان ایالات متحده برای خریدهای فوریه 2023، موجودی PVC ندارند.

به گفته ChemAnalyst، انتظار می‌رود قیمت PVC در بازار جهانی حرکت صعودی داشته باشد، زیرا  طبق پیش بینی ها با تثبیت تورم ،تاثیر منفی اقتصادی بر بازار این کامودیتی کاهش می یابد. بخش ساخت‌وساز پایین‌دستی احتمالاً با بازگشت در تمایلات خرید مصرف‌کننده در فوریه 2023 رشد خواهد کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد