ارسال پاسخ

۱۶ بهمن ۱۴۰۱
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n5744

pvc-asso.ir

عرضه ضعیف،قیمت پی وی سی را در بازارهای آسیا صعودی نگه داشت

تعطیلات سال نو قمری در منطقه آسیا، باعث شد که قیمت های پی وی سی به دلیل عرضه پایین به طور قابل توجهی صعودی باقی بماند.انتظار می رود که با بازگشایی بازار چین، دسترس پذیری به پی وی سی بیشتر کاهش یابد با توجه به اینکه پکن اکثر محدودیت‌های COVID را لغو کرده و تقاضا را در بازار محلی افزایش داده است.

به گفته ی اکثر معامله گران می توان انتظار داشت که فروشندگان چینی با بازگشایی بازار پس از تعطیلات، قیمت ها را افزایش دهند. افزایش تقاضای مورد انتظار در چین پس از تعطیلات، خبر خوشایند برای بازارهای PVC در آسیا است. اما یک تاجر PVC در هند گفت: این قطعاً به معنای دسترسی کمتر برای بازارهای وارداتی آسیا است.

 

پیشنهادات چین ممکن است پس از تعطیلات افزایش یابد

 این تاجر هندی افزود: ما تلاش کرده‌ایم تا محموله‌های چینی را برای واردات به هند قبل از رفتن به تعطیلات تضمین کنیم، اما فروشندگان چینی چندان تمایلی به فروش نداشتند. ما به دنبال خرید 940-950 دلار /تن CIF هند بودیم و انتظار داریم که پیشنهادات چینی پس از تعطیلات افزایش یابد.

در هند بودجه ملی در اول فوریه به پارلمان ارائه می شود و زیرساخت‌ها و توسعه روستایی محورهای اصلی تمرکز در بودجه آینده خواهند بود و نیاز به محصولاتی مانند لوله‌های پلیمری از جمله PVC را تقویت خواهند کرد.

 

اکثر فروشندگان از سایر نقاط، منتظر بازگشایی بازار چین هستند

یکی دیگر از تاجران هندی گفت که به نظر می رسد سایر فروشندگان به هند قبل از تصمیم گیری در مورد پیشنهادات خود منتظر بازگشایی چین هستند. ما در دو یا سه هفته گذشته پیشنهادهای ژاپنی و کره جنوبی به هند را ندیده ایم. ممکن است پس از پایان تعطیلات شاهد پیشنهادهایی از این مبادی باشیم. فروشندگان احتمالاً معتقدند که با بازگشایی چین، قیمت افزایش خواهد یافت.

کاهش محموله های ایالات متحده در بازارهای آسیایی

پیشنهادهای ایالات متحده به آسیا نیز پس از موجی از سرماکه فعالیت کارخانه ها را به ویژه در قطب های تولیدی در خلیج آمریکا مختل کرد، ضعیف شده است. فروشندگان ایالات متحده ظاهراً برای ماه فوریه موجودی ندارند. در همان زمان، معامله گران همچنین گفتند که به علت حاشیه سود پایین ارسال بار به مقاصد آسیایی در حال حاضر برای فروشندگان آمریکایی چندان جذاب نیست. این تاجر گفت: "آنها ترجیح می دهند در صورت وجود صادرات به بازارهای اروپایی بفروشند."

برگشت سریع در قیمت واردات آسیایی

ChemOrbis Price Wizard نشان می دهد که بازارهای واردات PVC آسیایی که تا نوامبر 2022 در یک فاز نزولی هفت ماهه بوده اند، از آن زمان شاهد برگشت نسبتاً سریعی بوده اند. قیمت واردات هند حدود 32 درصد افزایش یافته است در حالی که از آن زمان قیمت های آسیای جنوب شرقی حدود 24 درصد و قیمت های چین حدود 29 درصد افزایش یافته است.

در هفته منتهی به 21 ژانویه، قیمت واردات هند در محدوده 930-970 دلار در هر تن CIF ثبت شد که برای دومین هفته متوالی ثابت ماند. قیمت‌های آسیای جنوب شرقی نیز برای دومین هفته متوالی در 850-890 دلار/تن CIF نقدی ثابت ماند. در چین، قیمت ها برای سومین هفته متوالی در مسیر صعودی باقی ماندند و برای هفته منتهی به 21 ژانویه در محدوده 860-940 دلار/تن CIF قرار گرفتند.

 توسعه بخش املاک چین و نیاز بیشتر به پی وی سی

انتظارات مثبت در بخش املاک چین، تقاضا را در بازارهای PVC بهبود بخشیده است. قیمت‌های آتی ثابت در بازار دالیان، بر قیمت‌ها در چین نیز تأثیر گذاشته است. معامله گران پی وی سی چین عمدتاً انتظار احیای تقاضا را دارند.

در آسیای جنوب شرقی نیز، اگرچه تعطیلات سال نو قمری منجر به کاهش خرید خریداران شد اما فروشندگان ادعا می‌کردند که پیشنهادات فروش برای ماه فوریه به فروش رسیده است.

در میان آنها یک تولید کننده اندونزیایی گفت: "ما تقریباً محموله های فوریه خود را فروخته ایم و اگر بازارهای منطقه ای در پذیرش قیمت های ما مردد هستند، ما می توانیم به بازارهایی صادر کنیم که می توانند حاشیه سود بهتری ارائه دهند." فشار در عرضه چین ممکن است بر قیمت‌های آسیای جنوب شرقی نیز تأثیر بگذارد.  

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد