ارسال پاسخ

۱ آذر ۱۴۰۱
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n5585

pvc-asso.ir

رکود پی وی سی وارد ماه هفتم می شود، قیمت ها هنوز با سطوح قبل از پاندمی کووید در اروپا فاصله دارند

قیمت نقدی پی وی سی برای هفتمین ماه متوالی به کاهش خود در نوامبر ادامه داده است و علی‌رغم تلاش‌ها، اکثر معاملات درحجم کمتری بسته می شود. زیرا تخریب تقاضا و واردات تهاجمی از هزینه‌های بالاتر تولید، پیشی گرفته است. با این حال، قیمت های منطقه ای هنوز بسیار بالاتر از سایر نقاط جهان و قبل از پاندمی است.

بازارهای منطقه‌ای PVC در سطوح بی‌سابقه‌ای حفظ شده‌اند، اگرچه میانگین هفتگی قیمت‌های نقدی پی‌وی‌سی 67-68k  حدود 15 درصد از زمان شروع روند نزولی در ماه می کاهش یافته است. قیمت ها به پایین ترین سطح خود از اکتبر 2021 رسیده است، اما بسیار بالاتر از حد معمول قبل از همه گیری است زیرا قیمت‌های نقدی بین ژوئن 2020 تا آوریل 2022 افزایش چشم‌گیر 200 درصدی را ثبت کردند.

در واقع این نشان می دهد که  قیمت های پی وی سی در اروپا جدا از سایر نقاط جهان  که به سطوح قبل از همه گیری کرونا رسیده اند، هنوز بالاتر است. قیمت پی وی سی اروپا با نگاهی به داده های تاریخی، عمدتاً زیر سطح 1000 یورو به ازای هر تن FD بود، در حالی که میانگین قیمت های نقدی 67-68Kدر ماه نوامبر در حدود 1600-1700 یورو در هر تن FD بود.

از نظر قیمت، معاملات به دلیل پویایی نامطلوب بازار و بدتر شدن چشم انداز تقاضا از اواسط نوامبر، تا 70 تا 80 یورو در هر تن کاهش یافته است. با این حال، حجم معاملات ناچیز بوده است، زیرا خریداران خود را برای کاهش مجدد قیمت آماده می‌کنند.

عرضه ها از تقاضا پیشی می گیرد

با وجود مشکلات تولید، عرضه در سراسر منطقه بیشتر است. به علاوه، قیمت وسوسه انگیز سود سوزآور، اخیرا به تولید بیشتر PVC کمک کرده است. به این معنا که عرضه کلی از تقاضا پیشی می‌گیرد، حتی اگر بازارهای جهانی  ضعیف پی‌وی‌سی، ظرفیت‌های بلااستفاده را داشته باشند. بهبود تقاضا تا کنون در سال جاری رخ نداده است، که احتمالاً در اوایل سال 2023 نیز اتفاق نخواهد افتاد. به گفته معامله گران: "چشم انداز تقاضا برای سه ماهه اول منفی است."

قیمت پی وی سی وارداتی پایین است و فاصله زیادی با pvc محلی دارد.

کاهش تقاضا مقصر اصلی روند نزولی نبوده است. پیشنهادات وارداتی با قیمت پایین ظاهر شد و علاقه خرید برای PVC محلی را تا حد قابل توجهی کاهش داد. به طور دقیق، قیمت های ایالات متحده و مصر بسیار کاهشی ارزیابی شد.

در ایتالیا و اروپای غربی، قیمت‌های فوری آخرین بار به ترتیب در حدود 1700-1800 یورو/تن و 1600-1700 یورو/تن FD گزارش شده است.  قیمت  pvc K67 و 64-65 K ایالات متحده در حدود 900-950 یورو / تن CIF با تحویل در ژانویه تا فوریه شنیده شد.

شکاف بین پیشنهادات داخلی و وارداتی 700-800 یورو به ازای هر تن است که با فاصله 100 تا 200 یورو در هر تن که در مدت مشابه سال 2021 ظاهر شد، فاصله زیادی دارد.

معامله گران در مورد اینکه اوضاع چگونه پیش خواهد رفت بحث می کنند

 به نظر اکثر معامله گران ، قیمت‌های PVC با واردات تهاجمی، عرضه طولانی‌تر و پیش‌بینی تقاضای ناامیدکننده، مستعد افت بیشتر است. مذاکرات برای  قراردادها نیز به دلیل این عوامل ، در هاله ای از ابهام باقی می ماند. برخی از خریداران انتظار دارند که قیمت‌های PVC محلی با اصلاحات شدیدی مواجه شود تا با سایر نقاط جهان و قیمت‌های وارداتی هماهنگ شود. یکی از آنها اظهار داشت: "ما مواد آمریکایی را خریداری نکردیم زیرا انتظار داریم قیمت های محلی در ماه فوریه به این سطوح برسد."

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد