ارسال پاسخ

۷ آبان ۱۴۰۱
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n5527

pvc-asso.ir

افزودنی های جدید بازدارنده شعله برای پلیمرها و جایگزینی برای تری اکسید آنتیموان

شرکت TOLSAتامین کننده مواد افزودنی تخصصی برای طیف وسیعی از کاربردها، مجموعه افزودنی های ADINS خود از مواد بازدارنده شعله (FR) را برای PP، PVC، سیستم های پلیمری لاستیکی و سیلیکون ها به همراه سری حفاظتی ADINS برای کاربردهای بیوسید( زیست کش) در نمایشگاه K به نمایش می گذارد.

   افزودنی های سری ADINS شرکت TOLSA از خاک رس  بر پایه سیلیکات های ویژه اصلاح شده و ارگانیک، به نگرانی های ایمنی مربوط به تری اکسید آنتیموان (ATO) پاسخ می دهد. این  شرکت  محصولات جدید را در K2022 به نمایش خواهد گذاشت.

شرکت  TOLSAتامین کننده مواد افزودنی تخصصی برای طیف وسیعی از کاربردها، مجموعه افزودنی های ADINS خود از مواد بازدارنده شعله (FR) را برای PP، PVC، سیستم های پلیمری لاستیکی و سیلیکون ها به همراه سری حفاظتی ADINS برای کاربردهای بیوسید( زیست کش) در  نمایشگاه  K به نمایش می گذارد. فناوری ADINS  مبتنی بر خاک رس سیلیکات سوزنی اصلاح شده ارگانیک، با خلوص بالا، بسیار ریز و طبیعی است.

آلمودنا ویدال، مدیر بازاریابی واحد تجاری صنعتی تولسا، گفت : مواد ما به خوبی در بازار مورد استقبال قرار گرفته‌اند و بسیار متنوع هستند و می‌توان آن‌ها را طوری تنظیم کرد که نیازهای فرمول‌سازها و کاربران نهایی را با کارایی بالا برآورده کنند.

فناوری سازگار با ماتریس های پلی آمید

در توسعه اخیر، Tolsa فناوری منحصر به فرد ADINS FR خود را برای ماتریس های پلی آمید (PA) برای کاربرد در بازارهای برق/الکترونیک (E&E)، خودرو، نساجی و حمل و نقل معرفی کرد. این شرکت در حال توسعه محصولات جدید برای این سیستم ها است. در طول دو سال گذشته، Tolsa آزمایشات گسترده ای را با ماتریس های PA و طیف وسیعی از محصولات ADINS انجام داده است. این شرکت ، سطح انتشار حرارت کل را بیش از 20 درصد در مقایسه با افزودنی های رقابتی کاهش داده است.

فناوری بازدارنده شعله ADINS طیف گسترده ای از افزودنی ها را برای پلیمرها ارائه می دهد که به صورت هم افزایی با سیستم های بازدارنده شعله هالوژن و بدون هالوژن عمل می کنند. این افزودنی ها جایگزینی برای تری اکسید آنتیموان (ATO)، یکی از پرکاربردترین افزودنی های FR هستند، اما ایمنی آن به دلیل نگرانی های سمیت و سرطان زایی تحت مطالعه نظارتی است.

علاوه بر این، تنوع قیمت‌های ATO و مسائل عرضه، نگرانی‌های بیشتری را در میان کاربران نهایی ایجاد کرده است. در برخی از کاربردها مانند برق/الکترونیک ، علیرغم این واقعیت که افزایش دوز هیدروکسید FR باعث ایجاد مشکلات پردازش و عملکرد می شود، استفاده از آن اجتناب ناپذیر است. به گفته تولسا، به هم افزایی ایمن‌تری مانند ADINS نیاز است که بتواند دوز ATO را بدون آسیب رساندن به عملکرد و فرآیندپذیری کاهش دهد. ADINS به کاهش محتوای ATO در فرمولاسیون ها (مثلاً در ماتریس‌های PVC یا PP) تا 50٪ کمک می‌کند یا در صورت ترکیب با سیستم‌های مقاوم در برابر شعله مانند ATH یا MDH، آن را به طور کامل حذف می‌کند.

فناوری ADINS امکان توسعه گریدهای سفارشی را فراهم می کند که مطابق با الزامات خاص مشتری و صنعت است. ADINS به طور قابل توجهی رفتار اجزای پلاستیکی را در شرایط آتش سوزی بهبود می بخشد و این امکان را فراهم می کند تا با سختگیرانه ترین مقررات بین المللی بهداشت و ایمنی مانند مقررات محصولات ساختمانی اروپا (CPR) یا مقررات EN45545 مطابقت داشته باشند.

هم افزایی ADINS تشکیل زغال را تقویت می کند و یک مانع فیزیکی ایجاد کرده و انتشار گرما و دود و همچنین ترکیبات آلی فرار (VOCs) را کاهش می دهد. دوز مورد نیاز ADINS کم است و از 1 تا 5 درصد وزنی براساس کاربرد و اثرات مورد نظر برای فرمولاسیون های رایج استفاده می شود. با این حال، تاثیر بر خواص قابل توجه است، حتی کاهش دوز FR را امکان پذیر می کند.

این شرکت سه درجه مختلف از محصولات زیست‌کشی حفاظتی ADINS را برای کاربردهای ترموپلاستیک ارائه می‌کند - دو درجه بر پایه نقره و یکی روی است. این محصول امکان پراکندگی بهینه در ماتریس را فراهم می کند که  منجر به فعالیت ضد میکروبی بالا می شود.

ADINS Protection به دلیل پایداری این امکان را می دهد تا از مقادیر کمتری از ماده فعال برای به دست آوردن همان فعالیت ضد میکروبی استفاده شود، در نتیجه افزایش دوام و کاهش هزینه فرمولاسیون و به حداقل رساندن اثرات زیست محیطی را نیز به دنبال خواهد داشت. کاربردهای هدفمند شامل مبلمان فضای باز، محصولات معماری و بیمارستانی و کاربردهای پلاستیکی و لاستیکی مانند اسباب بازی ها می باشد.

تولسا با همکاری Delta Tecnic مطالعه ای در مورد فعالیت ضد میکروبی در فرمولاسیون PVC برای استخرها انجام داد. تأیید شد که پی وی سی حاوی افزودنی های حفاظتی ADINS در برابر دو باکتری رایج در استخرهای شنا (E. coli و P. aureuginosa) مقاوم است.

طبق استاندارد اروپا 14476، افزودنی حفاظتی ADINS   در برابر همه ویروس ها از جمله انواع کرونا، نورو ویروس، روتا ویروس و آدنوویروس بسیار فعال است. این شرکت چندین مشتری دارد که در مراحل نهایی اخذ تاییدیه نظارتی برای فرمولاسیون نهایی با افزودنی حفاظتی ADINS   برای اسباب بازی ها هستند.

Tolsa آخرین پیشرفت‌ها را برای هر دو خانواده مواد در 2022K در دوسلدورف، آلمان، که از 19 تا 26 اکتبر برگزار خواهد شد در غرفه D46در سالن 8Bبه نمایش گذاشته است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد