ارسال پاسخ

۳ آبان ۱۴۰۱
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n5521

pvc-asso.ir

تاب آوری تولیدکنندگان ماشین آلات اروپا در برابر بحران انرژی

انجمن تولیدکنندگان ماشین آلات لاستیک و پلاستیک اروپا(یورومپ) انتظار دارد ارزش تولید ماشین آلات پلاستیک و لاستیک ساخت اروپا در سال 2022 مشابه سطح سال 2021 حدود 15 میلیون یورو باشد، در یک کنفرانس خبری آنلاین، نمایندگان انجمن ماشین آلات اروپا ، بر تاب آوری این صنعت در برابر مشکلات انرژی و زنجیره تامین تاکید کردند.

تقاضا برای ماشین آلات و تجهیزات تولید در تمام بازارهای فروش عمده مشهود است و همچنان به رشد خود ادامه خواهد داد. تورستن کوهمان، دبیر انجمن، گفت: سهم اروپا از تولید ماشین آلات جهان از 54.4 درصد در سال 2001 به 40.0 درصد در سال 2021 کاهش یافت، اما ارزش تولید جهانی در این مدت بیش از دو برابر شده و به 38.5 میلیون یورو رسیده است. (2001 برای مقایسه انتخاب شد، زیرا سالی بود که چین به WTO ملحق شد.)

لوچیانو آنچسکی، رئیس یورومپ، گفت که تعداد سفارشات برای تولیدکنندگان ماشین آلات اروپایی همچنان بالاست. روحیه [در میان مشتریان] هنوز مثبت است و مشتریان مایل به خرید هستند.

با این حال، اروپا در بازارهای انرژی، به ویژه بازار گاز به دلیل کاهش عرضه روسیه در نتیجه جنگ  با اوکراین، با عدم قطعیت مواجه است. آنچسکی گفت که امیدوار است که مشکلات کمبود انرژی و قیمت های بالا حل شود زیرا "مشتریان ما به یک محیط پایدار برای ارزیابی سرمایه گذاری های جدید نیاز دارند."

کوهمان نسبت به تحولات انرژی در اروپا مانند ساخت تاسیسات واردات گاز طبیعی مایع خوشبین بود. سطح ذخیره سازی گاز در اروپا در حال حاضر 90 درصد است و سهم گاز روسیه در عرضه به اروپا تنها به 8 درصد کاهش یافته است.

او در جلسه پرسش و پاسخ گفت که این عوامل به او امیدواری می دهد که اروپا شانس مناسبی برای پشت سر گذاشتن ماه های زمستان بدون قطع برق دارد اما قیمت انرژی افزایش خواهد یافت.

فلوریان میکولاش، مدیر بازاریابی Euromap، در پاسخ به سوالی درباره پیش‌بینی فروش ماشین‌آلات پلاستیک و لاستیک در سال 2023، گفت که عدم قطعیت‌ها چشم‌انداز تحلیل را دشوار می‌کند و به سطح تورم بستگی دارد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد