ارسال پاسخ

۲۶ مهر ۱۴۰۱
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n5503

pvc-asso.ir

مخالفت تولیدکنندگان پلاستیک در هند با اقدام حفاظتی اداره کل ضمانت های تجاری (DGTR ) در مورد واردات pvc از ژاپن

تولیدکنندگان پلاستیک هند گرد هم آمده‌اند تا با اقدامات حفاظتی (محدودیت‌های کمی) اداره کل ضد دامپینگ هند یا(DGTR ) در مورد واردات رزین پلی‌وینیل کلرید (PVC) از ژاپن مخالفت کنند. تولیدکنندگان پلاستیک نگران هستند که اعمال محدودیت کمی از طریق اقدامات حفاظتی DGTR ، دسترس پذیری مواد خام پلاستیک را که در هند با کمبود شدید مواجه است، کاهش دهد.

دیپاک بالانی، مدیر کل انجمن تولیدکنندگان پلاستیک هند (AIPMA)، نهاد برتر صنعت هند که نماینده هزاران تولیدکننده پایین دستی پلاستیک است، گفت: ما تصمیم گرفته‌ایم با اقدام حفاظتیDGTR مخالفت کنیم زیرا محدودیت‌های کمی تأثیر عمده‌ای بر صنایع کاربرنهایی خواهد داشت.

تولیدکنندگان PVC مانند DCW Ltd، DCM Shriram Ltd و Chemplast Cuddalore Vinyls Ltd ادعا کردند که طبق توافقنامه مشارکت اقتصادی جامع هند و ژاپن، به دلیل افزایش شدید واردات رزین های سوسپانسیون PVC با محتوای باقیمانده VCM بالاتر از 2 PPM از ژاپن آسیب جدی دیده اند.

تولیدکنندگان پلاستیک پیشرو از سراسر هند، تحت نظارت انجمن تولیدکنندگان پلاستیک هند (AIPMA) و سازمان پردازش‌کنندگان پلاستیک هند (OPPI)، اخیراً در بمبئی گرد هم آمدند تا در مورد اطلاعیه 8 سپتامبر DGTR بحث کنند که محدودیت برای واردات پی وی سی از ژاپن را تأیید می‌کند. شرکت کنندگان در این مجمع به اتفاق آرا تصمیم گرفتند که به شدت با حرکت DGTR مخالفت کنند.

اگرچه این سه تولیدکننده شاکی رزین پی وی سی اولیه هندی ، محصولی با کیفیت مشابه با وارداتی را تولید نمی کنند، اما کیفیت محصول داخلی به کیفیت وارداتی نزدیک است و از این رو به راحتی قابل جایگزین است. آنها احساس می کنند که افزایش مداوم واردات در چند سال گذشته باعث کاهش فروش تولیدکنندگان داخلی رزین پی وی سی شده است. در نتیجه، این شاکیان به دنبال اقدامات حفاظتی از طریق محدودیت های کمی بر واردات رزین PVC از ژاپن بودند.

این یکی از معدود موارد نادری است که صنایع کاربر پایین دستی برای مسائل مربوط به تجارت بین‌المللی با تولیدکنندگان مواد اولیه هند روبرو می‌شوند. صنایع کاربر تصور می‌کنند که محدودیت‌های کمی پیشنهاد شده توسط سه تولیدکننده مواد اولیه پی وی سی فوق‌الذکر تأثیر فاجعه‌باری بر دسترس پذیری PVC در هند خواهد داشت، قیمت آن افزایش می‌یابد و در نهایت بر فشار تورمی صنایع تولیدی و خدماتی می‌افزاید.

تولیدکنندگان مواد اولیه هند که در بالا ذکر شد، ادعا کرده اند که واردات پی وی سی از ژاپن از زمان امضای توافقنامه مشارکت بین دو کشور (هند-ژاپن) افزایش یافته است. اما واقعیت این است که هند یک کشور متکی به واردات PVC است. برای همه انواع پی وی سی، هند به طور تجمعی حدود 55 درصد از کل تقاضای رزین سالانه کشور را وارد می کند. هند در حال حاضر حدود 1.55 میلیون تن پی وی سی در سال در مقابل کل مصرف 3.42 میلیون تنی این کشور تولید می کند.

بر اساس توافق دوجانبه، واردات پی وی سی هند با عوارض «صفر» است. از این رو، ژاپن در چند سال گذشته به تامین کننده پیشرو PVC هند تبدیل شده است و پس از آن تایوان و چین در جایگاه دوم و سوم قرار دارند.

دیپاک لاوله، دبیر کل سازمان تولیدکنندگان پلاستیک هند (OPPI)، به Polymerupdate گفت: وقتی تقاضا برای PVC بیشتر از تولید داخلی است، محدودیت های کمی چگونه می تواند رخ دهد؟ بنابراین، ما با شروع اقدامات DGTR مخالفت خواهیم کرد.

طبق اطلاعیه DGTR، سه شرکت درخواست کننده با هم بیش از 25 درصد از کل تولید PVC هند را تشکیل می دهند. با توجه به این موضوع، دو شرکت اصلی دیگر تولیدکننده PVC مانند Reliance Industries Ltd و Finolex Industries Ltd با دادخواست حفاظتی (محدودیت کمی) مخالفت نکرده اند.

در اطلاعیه DGTR آمده است که واردات پی وی سی از ژاپن در سال مالی 22-2021 نسبت به سال 2020-21 ، 367 درصد افزایش یافته است. درخواست کنندگان محدودیت برای واردات، ادعا کرده اند که واردات پی وی سی هند در درجه اول به دلیل تعدادی از عوامل پیش بینی نشده از جمله افزایش قیمت محصولات پتروشیمی افزایش یافته است. این امر منجر به افزایش هزینه تولید رزین پی وی سی سوسپانسیون تولید شده از طریق مسیر VCM شده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد