ارسال پاسخ

۳۰ شهریور ۱۴۰۱
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n5441

pvc-asso.ir

قیمت مونومر وینیل کلرید در منطقه اروپا کاهش یافت

قیمت‌های مونومر وینیل کلراید تحت تأثیر تقاضای پایین تولید پلی وینیل کلراید (PVC) و بخش ساخت و ساز اروپا قرار گرفته است. علاوه بر این، قیمت پایین مواد خام کلر و کاهش استفاده از کلر قلیایی اروپا در هفته دوم سپتامبر 2022 منجر به روند نزولی قیمت مونومر وینیل کلرید (VCM) شد.

وقوع جنگ روسیه و اوکراین بر واحدهای تولید مواد شیمیایی اروپا در سه ماهه سوم سال 2022 تأثیر گذاشت. علاوه بر این، کاهش عرضه گاز روسیه باعث ایجاد اختلال در تولید تولیدکنندگان مواد شیمیایی اروپایی شد که به شدت به گاز طبیعی وابسته هستند. بنابراین، افزایش قیمت انرژی فعالیت های تولیدی را خاموش کرد و منجر به تحت تاثیر قرار دادن فعالیت های بازار در این منطقه شد. بنابراین، در هفته دوم سپتامبر، بحران انرژی اروپا و کاهش تقاضای جهانی محصولات باعث کاهش قیمت مونومر وینیل کلراید در اروپا شد.

در اروپا، تقاضای پایین دستی PVC در هفته دوم سپتامبر تثبیت شد و منجر به تمایلات خرید نزولی برای VCM در منطقه اروپا شد. علاوه بر این، ارز (یورو) در برابر دلار آمریکا نزدیک به 1.63 درصد کاهش یافت و قیمت ها را در بحبوحه نرخ تورم بالا در هفته منتهی به 9 سپتامبر پایین کشید.

طبق پیش بینی ChemAnalyst، قیمت مونومر وینیل کلراید ممکن است در ماه سپتامبر به دلیل افزایش تقاضا از سوی صنایع پایین دستی مانند PVC و ساخت و ساز در اروپا، افزایش بیشتری نشان دهد. علاوه بر این، افزایش مورد انتظار در قیمت کلر با بهبود عرضه از چین به دلیل کاهش محدودیت‌های قرنطینه بر قیمت‌های مونومر وینیل کلرید (VCM) تأثیر می‌گذارد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد