ارسال پاسخ

۱۲ شهریور ۱۴۰۱
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n5387

pvc-asso.ir

چگونه روابط تجاری قوی را از راه دور ایجاد کنیم

اگرچه بسیاری از مدیران در نتیجه همه‌گیری کووید-۱۹ با جلسات مجازی نسبت به جایگزین کردن جلسات رو در رو سازگار شده‌‌‌اند، اما توسعه روابط تجاری جدید به‌صورت آنلاین مجموعه‌‌‌ای از چالش‌ها را به همراه دارد. از آنجا که روابط موفق بر پایه اعتماد بنا می‌‌‌شوند، تلاش برای رفع کاستی‌‌‌های تعاملات مجازی بسیار مهم است. مصاحبه‌‌‌های تحقیقاتی ما قبل از همه‌گیری بیماری، چهار معیار را شناسایی کردند که مدیران برای تصمیم‌گیری بر پایه اعتماد استفاده می‌کردند:

گشودگی، شایستگی، احترام، و ارتباط (یعنی ارزش‌‌‌های مشابه). مصاحبه‌‌‌ها در طول همه‌گیری نشان داد که جست‌وجوی اطلاعات برای قضاوت در مورد شرکای بالقوه بر اساس این معیارها وقتی تعامل اجتماعی محدود به تعامل آنلاین با زمان محدود می‌شود، چقدر دشوار است. شرکت‌کنندگان همچنین ابراز تاسف کردند که تعامل آنلاین توانایی آنها را برای دیدن و شنیدن نحوه تعامل شرکای تجاری بالقوه با یکدیگر محدود می‌کند. مدیری از تایلند توضیح داد که درک فرآیند تصمیم‌گیری در شرکت شریک بالقوه هنگام ملاقات مجازی چالش‌‌‌برانگیز است. شرکت او در نهایت از تصمیم‌گیری نهایی خودداری کرد تا زمانی که بیماری همه‌گیر شکسته شود و آنها بتوانند شخصا او را ملاقات کنند. با گذشت دو سال از همه‌گیری بیماری، همه افراد چیزهای زیادی در مورد آنچه که می‌توانند و نمی‌توانند آنلاین انجام دهند، آموخته‌‌‌اند. در اینجا چهار درس از تجربیات مدیران قرار داده شده است:

۱- مسائل شخصی را نادیده نگیرید. اگرچه اختصاص زمان در محیط‌‌‌های مجازی برای شناخت دیگران ایده‌‌‌آل نیست، اما همچنان برای ایجاد اعتماد در زمینه ایجاد روابط جدید مهم است. در اینجا مهم است که در مورد اختصاص زمان به مکالمات شخصی بیشتر توجه کنید: زیرا در فضای مجازی فرصت کمتری برای شناخت فرد مقابل دارید.

۲- از شبکه‌‌‌های خود استفاده کنید. افرادی که در شبکه‌‌‌های موجود خود به آنها اعتماد دارید، می‌توانند به شما کمک کنند تا شرکای بالقوه خود را ارزیابی کنید. آنها می‌توانند مانند یک دلال برای شما عمل کنند. روشن کنید که چه علایق مشترکی ممکن است با شریک بالقوه داشته باشید و چه سوالاتی در مورد آنها دارید.

۳- آزمایشی را با یک شریک جدید در نظر بگیرید. اگر شخصی در مورد کسب و کار جدید با شما تماس می‌گیرد، با سرمایه‌گذاری کمتری نسبت به آنچه که اگر می‌توانستید شخصا با او ملاقات کنید، شروع کنید. به طور مشابه، اگر در حال دستیابی به کسب و کار جدید هستید، بدانید که ترجیح شریک بالقوه برای معاملات کوچک‌تر در ابتدا ممکن است در نهایت منجر به معاملات بزرگ‌تر شود.

۴- تخصص را با شرکای قابل اعتماد به اشتراک بگذارید. ممکن است بتوانید به آنها کمک کنید تا فرآیندهای خود را ساده کنند، پس‌‌‌انداز ایجاد کنند، یا خدمات بهتری به مشتریان خود ارائه دهند، کسب و کار جدیدی برای خودشان و شما ایجاد کنند.

 آینده جست‌وجوی اعتماد

بین شرکت‌کنندگان توافق وجود داشت که یادگیری کار آنلاین در طول همه‌گیری باعث تغییر پایدار خواهد شد، اما به هیچ وجه ترک کامل ملاقات حضوری در هنگام تصمیم‌گیری برای اعتماد به یک شریک جدید بالقوه نباید صورت گیرد. از آنجا که این بیماری همه‌گیر به تداخل در توسعه کسب و کار حضوری منجر شده است، مدیران نسبت به تعامل آنلاین بیشتر متعهد شده‌‌‌اند و حتی برخی از مزایای آن را می‌‌‌بینند. با این وجود، آنچه مقابله با کووید-۱۹ به ما آموخت این است که وقتی صحبت از ایجاد رابطه برای روابط تجاری جدید به میان می‌‌‌آید، مهارت در روابط تجاری آنلاین و مستقیم حرفه‌ای مهم است.  از شبکه‌‌‌های خود برای برقراری تماس و بررسی شرکای احتمالی استفاده کنید، قبل از ریسک بزرگ یا نه گفتن به یک معامله، یک آزمایش محدود را در نظر بگیرید و راه‌‌‌های خلاقانه‌‌‌ای برای کمک به شرکای مورد اعتماد در ساده‌‌‌سازی ارتباطات و توسعه کسب و کار خود بیابید.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد