ارسال پاسخ

۱۲ شهریور ۱۴۰۱
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n5386

pvc-asso.ir

تقویت بازار جهانی کاربید کلسیم به دلیل افزایش تقاضا در بخش پایین دست

اختلالاتی از جمله آب و هوای نامساعد در استرالیا، مشکلات حمل و نقل در ایالات متحده و کاهش سطح آب در راین، چالش های اقتصادی جهانی را تقویت کرده و بر بازار مواد شیمیایی مختلف از جمله کاربید کلسیم تأثیر گذاشته است. با این حال، افزایش تقاضا از سوی صنایع پایین دستی فولاد و PVC، همراه با عدم قطعیت در قیمت انرژی ، باعث رشد بازار کاربید کلسیم در منطقه جهانی شده است.

کلسیم کاربید در تولید مواد شیمیایی و به واسطه نیاز به گاز استیلن برای تولید پلی وینیل کلراید PVC به کار می رود. با توجه به این کاربرد، تولید این ترکیب در سال های گذشته روند فزاینده ای داشته است.

در آلمان، افزایش سرسام‌آور قیمت‌های انرژی و تنگناهای زنجیره تامین، قیمت کاربید کلسیم را تحت فشار قرار داده است. تحولات مثبت در بازارهای ساخت و ساز و مکانیک، پویایی تقاضا برای کاربید کلسیم بالادست را با روندی صعودی در بازار داخلی سوق داده است. تحریم های اروپا بر زغال سنگ روسیه به دنبال درگیری های این کشور با اوکراین، کشورهای آسیایی را به ذینفعان مستقیم تبدیل کرده است. داده ها نشان می دهد که حجم صادرات کک نفت ونزوئلا تقریباً 4.5٪ افزایش یافته است و با تخفیف های قابل توجهی به چین و هند مبادله می شود. افزایش قیمت انرژی عامل اصلی این افزایش ارزش بازار کاربید کلسیم است. داده های ChemAnalyst نشان می دهد که قیمت کاربید کلسیم در ماه گذشته تقریباً 4.3٪ افزایش یافته است.

علاوه بر این،  بازیگران بازار گزارش کرده اند که افزایش تقاضا برای لوله های پلاستیکی در بخش های آبیاری و ساخت و ساز، پایه های بازار پایین دست PVC و پیشنهادات کاربید کلسیم در هند را بیشتر تقویت کرده است.

به گفته ChemAnalyst،بازیگران بازار پیش‌بینی می‌کنند که در هفته‌های آتی جریان‌های سفارش با افزایش تقاضا بهبود یابد. علاوه بر این، فشارهای تورمی رو به افزایش نیز بر تمایلات جمعی نسبت به کاربید کلسیم در منطقه جهانی تأثیر خواهد گذاشت.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد