ارسال پاسخ

۹ شهریور ۱۴۰۱
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n5382

pvc-asso.ir

افزایش خود کفایی هند برای تولید پی وی سی با ظرفیت بیشتر

شرکت Reliance هند در 29 اگوست اعلام کرد که 1.5میلیون تن در سال ظرفیت تولید پلی وینیل کلراید را افزایش میدهد و عملا تولید پی وی سی هند را با رساندن به 3.055 میلیون تن دو برابر کرده و وابستگی این کشور به صادرات را کاهش خواهد داد.

هند در حال حاضر 1.555 میلیون تن در سال پی وی سی تولید می کند.طبق داده های GTT، این کشور همچنین از سال 2018 تا 2021 به طور متوسط 1.86 میلیون تن در سال PVC وارد کرده است. اما صادرات تقریباً وجود ندارد زیرا عرضه داخلی قادر به تامین تقاضا نیست. این نشان می دهد که میانگین مصرف پی وی سی هند در این چهار سال حدود 3.415 میلیون تن در سال است.

ژاپن بزرگترین تامین کننده پی وی سی هند بوده است و هند در سال گذشته 378000 تن از ژاپن وارد کرده است. خریداران هندی محموله‌های ژاپنی را ترجیح می‌دهند، زیرا این محموله‌ها دارای عوارض وارداتی صفر هستند که خرید را مقرون به صرفه‌تر می‌کند. تایوان با 342000 تن در رتبه دوم قرار دارد و چین و کره جنوبی به ترتیب با 296000 تن و 264000 تن در رتبه های بعدی قرار دارند.

این کارخانه جدید در جامناگر با ظرفیت 1.5 میلیون تن در سال ، با فرض اینکه سطح مصرف ثابت باقی بماند، کسری عرضه پی وی سی هند را تنها به 365000 تن در سال 2026 کاهش می دهد. هند با این ظرفیت جدید در سال 2026 تقریبا به خودکفایی می رسد. این کسری اندک را می‌توان با سرمایه‌گذاری مشترک پتروشیمی Reliance با شرکت دولتی Adnoc ابوظبی در رویس جبران کرد.

PVC تولید شده در Ruwais بازارهای محلی خاورمیانه و هند را هدف قرار خواهد داد. توافقنامه مشارکت اقتصادی جامع که در اوایل سال جاری امضا شد، عوارض واردات پی وی سی هند بر محموله ها از امارات را از سال 2026 به 5 درصد کاهش می دهد.

این مزایای گمرکی برابر با محموله های جنوب شرقی آسیا خواهد بود که مشمول 5 درصد عوارض وارداتی نیز می شوند و رقابت پذیری قیمت محموله های امارات را افزایش می دهد. با توجه به سرمایه گذاری مشترک و اضافه شدن ظرفیت جدید در جامناگر، ریلاینس در موقعیت قطبی برای تسلط بر بازارهای PVC در هند است. اما این موضوع خالی از موانع نیست.

محموله‌های ژاپنی مشمول تعرفه واردات نیستند، و به دلیل این مزیت‌ مالیاتی، منبع اصلی واردات PVC در هند است. فروش محموله‌های با مبدا امارات و هند نیز می‌تواند با افزایش واردات پی وی سی چین، به دنبال حذف عوارض اضافی ضد دامپینگ در فوریه، تهدید شود. واردات PVC چینی هند از ژانویه تا ژوئن به 318000 تن رسید که از 296000 تن واردات در کل سال گذشته فراتر رفت. اگر این روند تا پایان سال ادامه داشته باشد، واردات چین نسبت به سال گذشته بیش از دو برابر خواهد شد و به 636000 تن خواهد رسید.

محرک اصلی این امر در دسترس بودن محموله های پی وی سی کاربید چینی با قیمت رقابتی بوده است. این محموله ها علیرغم مزایای فقدان تعرفه وارداتی، اغلب ارزان تر از پی وی سی معمولی برپایه اتیلن هستند،. تولیدکنندگان چینی در اوایل سال جاری مایل بودند تخفیف های قابل توجهی ارائه دهند، زیرا قرنطینه های کووید-19 به طور قابل توجهی بر فعالیت های پایین دستی در چین تأثیر گذاشته است. تولیدکنندگان پی وی سی چینی موجودی مازادی را در اختیار داشتند و به دنبال فروش به هند و بقیه جنوب آسیا بودند. خریداران هندی مشتاق واردات این محموله‌ها بوده‌اند، زیرا می‌توانند کاملاً جایگزین PVC مبتنی بر اتیلن برای اکثر کاربردها شوند. بسیاری از تولیدکنندگان کالاهای نهایی نیز می‌توانند همان محصول را با حاشیه‌های سود بیشتر با استفاده از PVC کاربید چینی تولید کنند.

مشخص نیست که چگونه جریان تجاری تغییر خواهد کرد، اما 1.5 میلیون تن در سال ظرفیت اضافی PVC قرار است وابستگی هند به واردات را کاهش دهد. تولیدکنندگان منطقه متعاقباً باید به دنبال مقاصد صادراتی جدید برای جبران زیان صادرات به هند باشند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد