ارسال پاسخ

۷ شهریور ۱۴۰۱
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n5375

pvc-asso.ir

مصاحبه انجمن پی وی سی با سمیه وطن دوست مدیر بخش IT شرکت اورامان غرب

وطن دوست: مشکل اصلی محصولات پی وی سی، وجود اجناس بی کیفیت است به راحتی می توانیم بازارهای از دست رفته را با عرضه محصولات خوب و با کیفیت به دست آوریم؛ در اصل مشکل مهم وجود اجناس بی کیفیت در بازار هستند.

سمیه وطن دوست مدیر بخش IT شرکت اورامان غرب وضعیت بازار داخلی محصولات پی وی سی را دشوار توصیف کرد و گفت: شرایط پیش رو سخت است در حال حاضر تهیه مواد S57 صورت نمی گیرد و پتروشیمی ها آن را تحویل نمی دهند.

وی در همین ارتباط افزود: اکنون به مدت 2 ماه  است که ت حویل مواد فوق به تاخیر افتاده و از این روی نمی توانیم سفارش های مشتریان را به موقع تحویل دهیم.

وطن دوست درباره شرایط بازار داخلی فروش محصولات پی وی سی با توجه به حضور پر رنگ تولیدات نامرغوب گفت: با وجود این که استاندارد وجود دارد اما فروش محصولات با کیفیت، دشوار است. بسیاری از مصرف کنندگان از محصولات تولیدی زیر پله ای و دست دوم استفاده می کنند و در این زمینه یک نوع رقابت وجود دارد.

وی در همین ارتباط افزود: غیر مجازها بخش بزرگی از بازار را تشکیل می هند و به همین دلیل به برند PVC لطمه وارد شده و این محصول به شکننده بودن، مشهور شده است.

این کارشناس IT اظهار کرد: موارد فوق به انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی، اطلاع داده شده است خود واحدهای تولیدی چندان امکان پیگیری در این زمینه را ندارند.

وطن دوست درباره صادرات محصولات شرکت اورامان غرب، گفت: صادرات لوله و اتصالات پی وی سی دیگر مانند گذشته نیست اکنون رقبای جدی مانند ترکیه در کشوری مانند عراق حضور دارند و رقابت با این کشور دشوار است. رقابت با ترکیه در زمینه محصولاتی مانند اتصالات و لوله سخت است اما در لوله های فشار قوی وضعیت بهتر است.

این کارشناس حوزه تولید در ارتباط با توسعه بازارهای صادراتی توضیح داد: در حال حاضر ما بر کشور سوریه و کشورهای آفریقایی تمرکز کرده ایم، از انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی می خواهیم که در این زمینه حمایت های لازم را انجام دهد تا به سمت بازارهای جایگزین حرکت کنیم.

وی با انتقاد از انجمن لوله و اتصالات پی وی سی، گفت: مدتی پیش یک نمایشگاه مهم در کشور سوریه برگزار شد، اما انجمن ما را از آن آگاه نساخت. به اذعان بسیاری از حاضران در این نمایشگاه، رویداد بسیار خوب و تاثیرگذاری بوده و استقبال زیادی از ان صورت گرفته بود. این نمایشگاه در دو بخش ساختمانی و مواد غذایی برگزار شد.

وطن دوست درباره بازار لوله های کشاورزی گفت: محصولات در این حوزه فقط برای بازار داخلی است، این بخش نیاز به تبلیغات و معرفی زیادی دارد.

وی ادامه داد: متاسفانه در گذشته اتفاقات بسیاری رخ داده که موجب شده است تا لوله های پی وی سی در بخش کشاورزی جایگاه خود را از دست بدهند، به ویژه در سایزهای بزرگ. مدت ها است که به دلیل فعالیت شرکت های پلی اتیلنی، ما بخش کشاورزی را از دست داده ایم.

به گفته این مدیر IT، رقابت در صنعت لوله و اتصالات پی وی سی بسیار دشوار شده است.

 وی اظهار کرد: بزرگترین چالش و مشکل چه در بازارهای داخلی و چه خارجی در بخش محصولات پی وی سی، خود ما تولیدکنندگان هستیم که نه تنها بخش ساختمان، بلکه بخش کشاورزی را نیز از دست دادیم  و امکان جایگزینی پلی اتیلن به جای پی وی سی در ساختمان هم وجود دارد.

وطن دوست در پایان اظهار کرد: به راحتی می توانیم بازارهای از دست رفته را با عرضه محصولات خوب و با کیفیت به دست آوریم؛ در اصل مشکل مهم وجود اجناس بی کیفیت در بازار هستند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد