ارسال پاسخ

۵ شهریور ۱۴۰۱
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n5366

pvc-asso.ir

مصاحبه روابط عمومی انجمن با آقای رجالی مدیرعامل شرکت آویسا لوله جی در نمایشگاه صنعت ساختمان

صادرکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی خوب عمل نکردند برخی از همکاران و تولیدکنندگان در صادرات لوله و اتصالات به کشور عراق خوب عمل نکردند. نمونه ای با بهترین کیفیت به خریدار نشان می دادند، امامحصولی با کیفیت متوسط ارسال می کردند.

رجالی مدیر عامل شرکت «آویسا لوله جی» درباره وضعیت و بازار محصولات پی وی سی، آن را خوب توصیف کرد و گفت: به نظر من وضعیت صنعت لوله و اتصالات پی وی سی خوب است و اگر همه تولیدکنندگان، محصولات باکیفیت تولید کنند، هم کار خوبی است و هم خدمت به مردم و جامعه است و می تواند در آینده هم پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته باشد.

این پیشکسوت صنعت لوله و اتصالات پی وی سی با اشاره به سوابق خود در این حوزه اظهار کرد: من از سال 1354 تا امروز در این صنعت هستم. قبلا مدیرفروش شرکت داراکار بودم و پنج سال هم به عنوان مدیرعامل شرکت داراکار فعالیت داشتم و از سال 89 شرکت آویسا لوله جی را راه اندازی کردیم.

رجالی درباره صادرات محصولات شرکت... و مشکلات موجود در این زمینه گفت: ما به افغانستان و عراق صادرات داریم و بیشتر صادرات ما شامل شیلنگ است. بازار صادرات لوله واتصالات به دلیل تقلب ها و ناشی گری های برخی تولیدکنندگان خراب شده و محصول ایرانی را بدنام کرده اند.

وی ادامه داد: برخی از همکاران و تولیدکنندگان در صادرات لوله و اتصالات به کشور عراق خوب عمل نکردند. نمونه ای با بهترین کیفیت به خریدار نشان می دادند و زمان ارسال سفارش ها و بعد از پرداخت پول، محصولی با کیفیت متوسط ارسال می کردند.

رجالی گفت: من در سلیمانیه عراق بودم که  لوله ای را نشانم دادند که از ایران ارسال شده بود و زمانی که دستم را روی آن گذاشتم لوله پودر شد. برای کار صادرات به اربیل عراق رفته بودم. خریداران کردستان عراق به محصول ایرانی اعتماد ندارند و می گویند که تولیدکننده ایرانی محصول با کیفیت را به ما پیشنهاد می کند و نشان می دهد، اما محصول متوسط و بی کیفیت برای ما ارسال می شود، و ما هم اگر جنس خوب بخواهیم از ترکیه و اگر جنس متوسط بخواهیم از ایران وارد می کنیم.

وی درباره وضعیت بازار داخلی محصولات پی وی سی و آیا در دوره رکود قرار داریم یا رونق، گفت: در بخش بازار داخلی کمی با رکود مواجه هستیم اما چون ما جنس باکیفیت تولید می کنیم و چندان هم دنبال سود زیاد نیستیم، اجناس ما را می خرند.

 

این تولیدکننده درباره حضور و تاثیر محصولات زیرزمینی بر بازار لوله و اتصالات پی وی سی، توضیح داد: رئیس هیئت مدیره انجمن، در جریان این موضوع هستند. به ایشان بارها گفته ام و خودشان هم می دانند. باید این مسائل با همکاری سازمان و اداره استاندارد و هر موسسه مسئول دیگر، و باید این کارگاه های زیرپله ای که محصول بی کیفیت تولید می کنند و به کل صنعت ساختمان و لوله و اتصالات زیان وارد می کنند، تعطیل شود.

رجالی گفت: تولیدکنندگان زیرپله ای با جنس ارزان و با استفاده از مواد درجه دو، سه، محصول بی کیفیت و نامرغوب وارد بازار می کنند و به صنعت ما ضرر می رسانند.

 

مدیر عامل شرکت آویسا لوله جی در پاسخ به این پرسش که باید در حال حاضر، انجمن چه کارهایی را در اولویت فعالیت های خود قرار دهد، توضیح داد: اولین اولویت انجمن باید این باشد که این کارگاه های زیرپله ای ها را به هر وسیله ای شده و با پشتوانه دولت تعطیل کنند. باید با حمایت یک قدرت اجرایی بتوانند این کارگاه ها را تعطیل کنند که بیش از این به صنعت لوله و اتصالات پی وی سی ضرر و زیان وارد نشود.

وی در همین ارتباط افزود: من اطلاعی از سهمیه این کارگاه ها ندارم، ولی اگر چنین سهمیه ای از پی وی سی برای این کارگاه ها وجود دارد، باید قطع شود و یا این که لوله باکیفیت که مورد تایید انجمن، اداره استاندارد، تحقیقات و مسکن و سازمان نظام مهندسی باشد، تولید کنند.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد