ارسال پاسخ

۲ شهریور ۱۴۰۱
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n5360

pvc-asso.ir

مصاحبه روابط عمومی انجمن با آزاده سلامی کارشناس فروش شرکت پلیمر گلپایگان

آزاده سلامی: بازار محصولات پی وی سی در رکود است رکود در بخش ساخت وساز، کاهش قدرت خرید و توقف بسیاری از پروژه های ساختمانی موجب کاهش فروش محصولات پی وی سی شده است.

آزاده سلامی کارشناس فروش شرکت پلیمر گلپایگان درباره وضعیت فروش محصولات این شرکت اظار کرد: فروش قسمت پیشانی هر شرکت است و از جمله قسمت های مهم هر کارخانه ای یه شمار می رود. اصل بر این است باید به محصولاتی که می خواهیم بفروشیم باور داشته باشیم و تا زمانی که این اتفاق نیفتد، نمی توانیم مشتری را متقاعد کنیم.

 به گفته وی محصولات شرکت پلیمر گلپایگان از کیفیت های برتر بازار است. سلامی گفت: در این شرکت بحث حذف سرب از محصولات را داریم موضوعی که توانمندی آن در ایران دیده نشده است.

این کارشناس فروش درباره حذف سرب از محصولات توضیح داد: یکی از دلایل این کار این است که شرکت ما اهمیت بسیار زیادی برای سلامتی مردم و محیط زیست قائل است و برای آن هم هزینه های بسیاری را هم برای تهیه مواد جایگرین سرب و هم افزایش هزینه تولید بابت حذف این مواد متحمل شده و بنابراین روی تولید ما تاثیرگذار بوده است.

سلامی در پاسخ به تاثیر و سهم زیرپله ای در بازار محصولات پی وی سی، گفت: پلیمر گلپایگان حدود چهل سال سابقه تولید دارد و با معضل شرکت های همنام خود روبرو است که معمولا هم زیرپله ای هستند.

بنده در چند سالی که در این شرکت حضور دارم؛ بازخوردی که از مشتریان به خصوص مجریانی که محصولات ما را کار می کنند داشته ایم این بوده است که همیشه رضایت را نسبت به کیفیت محصولات مان را مشاهده می کنیم. تقریبا این محصول با این کیفیت در ایران شناخته شده است و مجریانی که محصول پی وی سی را در دست دارند محصول با کیفیت و بی کیفیت را از یکدیگر تشخیص می دهند.

سلامی گفت: مشکلی که وجود دارد این است که متاسفانه برخی مصرف کنندگان به کمیت اهمیت بیشتری داده و قیمت برایشان مهمتر باشد.

وی درباره موضوع شرکت های همنام با برند پلیمر گلپایگان و پیگیری های حقوقی در این باره گفت: اگر رقبای ما در زمینه پی وی سی در راستای یک هدف مشترک افزایش پیدا کنند، باعث  تقویت صنعت ما می شود اما گلایه ما این است که محصولی که تولید می شود بی کیفیت است و این بی کیفیتی از یک سو به این صنعت ضربه می زند و از سوی دیگر بحث سوءاستفاده از نام و برند پلیمر گلپایگان است که برای ما مشکل ساز شده است.

سلامی اظهار کرد: بیش از 80 شرکت و برند همنام با پلیمر گلپایگان وجود دارد که تفاوت آنها در افزودن پسوند و پیشوند و میانوند به این نام است و  شکایت هایی را علیه این شرکت های همنام داشته ایم که حکم 16 مورد از این شرکت ها را گرفته و به اداره استاندارد اعلام کرده ایم.

وی ادامه داد: مشکلی که وجود دارد این است که این هشتاد شرکت، برندهایی هستند که وقتی یکی از آنها کارش متوقف می شود، با اسم مشابه دیگری همچنان به کارش ادامه می دهد و با تغییر نام به کارش ادامه می دهد.

 

این کارشناس فروش درباره وضعیت بازار در شرایط کنونی آن را در رکود عنوان کرد که به گفته وی یکی از مهمترین دلایل آن رکود در بازار ساخت وساز است.

سلامی درباره متغیرهای دیگر که موجب این رکود شده است، گفت: بخش اصلی آن بسته به اقتصاد کل کشور دارد که تاثیر روی قیمت ها گذاشته وساخت وسازها هم کمتر شده است. در کل رکود در بخش ساخت وساز و کاهش قدرت خرید باعث شده است تا بسیاری از پروژه ها متوقف شوند و پروژه ها نیمه کاره رها شوند؛ در مجموع این موارد روی فروش ما تاثیر گذار است، همچنین افزایش تعداد تولیدکننده ها و موضوع سواستفاده از نام هم تاثیرگذار است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا شرکت پلیمر گلپایگان در مناقصه های دولتی شرکت می کند یا خیر، گفت: ما در مناقصات شرکت می کنیم و اغلب به صورت اسناد خزانه است.

سلامی در پایان گفت: هدف ما این است که محصول با کیفیت را در کشورمان داشته باشیم و سهم فروشمان را بیشتر کنیم واز مجریان می خواهیم که از سایر تولیدکنندگان بخواهند که بحث بدون سرب را روی محصولاتشان پیاده کنند.

 

 

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد