ارسال پاسخ

۲ شهریور ۱۴۰۱
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n5359

pvc-asso.ir

مصاحبه روابط عمومی انجمن با سعید محمدی مدیر فروش شرکت اینگل اتصالات

محمدی: عقب نشینی انبوه سازان مسکن از بازار هر چقدر رشد صنعت ساختمان پایین باشد، صنایع وابسته به آن مثل لوله و اتصالات هم رشد کمتری دارند.

«سعید محمدی» مدیر فروش گروه صنعتی اینگل، درباره وضعیت و جایگاه صنعت لوله و اتصالات پی وی سی توضیح داد: اگر صنعت ساختمان، صنعت مادر است، تاسیسات هم قلب ساختمان و جزو اجزای کلیدی ساختمان است و صنعت لوله اتصالات از مهمترین بخش های صنعت ساختمان محسوب می شود.
وی ادامه داد: متاسفانه صنعت ساختمان به شکل سینوسی عمل می کند و بالا و پاییین می شود و ما هم سوار بر این موج هستیم، متاسفانه در چند سال اخیر به ویژه یکسال گذشته رشد تولید مسکن بسیار پایین بوده است. بر اساسی آماری که وجود دارد رشد تولید مسکن به نسبت حرکتی که باید نسبت به سال های قبل می داشت، بسیار عقب تر است و صنایع تولیدی دیگر را نیز دچار مشکل کرده و رشدی را که باید می داشت، اتفاق نیفتاد.
 
محمدی در ادامه با اشاره به آمار صدور مجوزهای ساختمانی گفت: امسال 23 درصد مجوزهای ساخت مسکن کمتر بوده که رقم قابل توجهی است و رشد اندکی هم که حالا شاهدیم همان مجوزهایی است که سال های پیش صادر شده بود و کارهایش در حال انجام است.
وی تصریح کرد: همچنین بحث افزایش قیمت ها هم باعث شده که انبوه سازان بزرگ و شرکت های بزرگ از بازار عقب بکشند چرا که توجیه اقتصادی ندارد. اگر چه به نسبت شاهد تورم و رشد ملک بوده ایم اما در بخش تولید مسکن این اتفاق نیفتاد.
محمدی گفت: صنعت ساختمان صنعت مادر است و صنایع بسیاری به آن وابسته است و هر چقدر رشد این صنعت پایین باشد، صنایع وابسته به آن مثل لوله و اتصالات هم رشد کمتری دارند.
کارشناس فروش شرکت اینگل اظهار کرد: ما در بخش بازارهای بین المللی کار می کنیم و آنجا هم درگیری های خاص خود را دارد؛ اما چون بازار داخل نیاز ما را برآورده نمی کند، ناچاریم به بازار بین الملل رو بیاوریم چرا که بازار بزرگتر از این نخواهد شد. 
 
محمدی در پاسخ به این پرسش که آیا نوسان قیمت جهانی پی وس سی تاثیری بر بازار محصولات پی وی سی داشته است، گفت: بله قطعا این نوسان قیمت تأثیرگذار بوده است. در این یک ماه اخیر پی وی سی چیزی حدود سی درصد کاهش قیمت داشته که فاکتورهای بسیاری در دلایل آن تأثیرگذار است. از  جمله  بحث پایین آمدن قیمت جهانی و موقعیت های منطقه ای، ضعیف شدن اقتصاد اروپا و کاهش تقاضای چین از فوب خلیج فارس.
وی ادامه داد: بیش از دو سوم خرید های ما از سوی کشور چین صورت می گیرد، وقتی که چین تقاضایش از این بازار کاهش یابد به طور کل تاثیرگذار است. از طرف دیگر عرضه مواد هم در بازار زیاد شده و قیمت ها هم کاهش یافته است.
این کارشناس در باره مشکلات صادرات و موانع موجود در بازارهای بین المللی اظهار کرد: ما در حال حاضر به عراق و افغانستان صادرات داریم و روی بازار قطر و عمان هم کار می کنیم. ایران به لحاظ استراتژیک موقعیت بهتری برای ترانسفر کردن کالا دارد. باری که از مصر به عراق می آید، هزینه حمل بالاتری نسبت به محصولات ایران دارد. موانع صادرات این است که دولت حمایتی از تولیدکننده نمی کند. نه این که مواد رایگان در اختیار ما قرار بدهد؛ اما می تواند روابط تجاری را تسهیل کند و موانع را بردارد که تولیدکننده راحت تر کار کند.
بسیاری به دلیل اطمینان نداشتن مایل نیستند در این بازار ریسک کنند.  بساری می خواهند به صورت نقدی، صادرات انجام دهند.
وی در همین ارتباط افزود: اگر دولت ترکیه در این بازار موفق عمل کرده به این دلیل است که سوبسید می دهد و بازگشت سرمایه را تضمین می کند؛ اما در ایران همه بار روی دوش تولیدکننده است. تولید کننده ای که باید فقط به فکر تولیدش باشد مجبور است که به بازرگانی هم فکر کند. در حالی که همه جای دنیا بخش تولید و بازرگانی متفاوت از هم است.
محمدی افزود: ولی با همه این مشکلات و با وجود تحریم ها، ما موفق شدیم که لوله های استخری را که پیش از این از چین و ترکیه وارد ایران می شد، تولید کنیم و در حال حاضر دو سال است که در حال تولید این لوله ها هستیم و از واردات آنها بی نیاز شدیم و هم اکنون صادرات هم داریم.
به گفته این کارشناس فروش، نوسانات مواد هم زیان سنگینی وارد می کند. وی گفت: در کارخانه ای که باید ماهانه هزار تا 1200 تن مواد داشته باشیم و پیش خرید می کنیم، اگر 30 درصد قیمت مواد کاهش یابد، زیان سنگینی وارد می شود.
محمدی در ادامه این گفت و گو در باره عملکرد انجمن اظهار کرد: انتقادی که از انجمن لوله و اتصالات پی وی سی دارم این است که از سوی انجمن نظارتی بر عضویت تولیدکننده ها وجود ندارد و هر کس از راه می رسد عضو انجمن می شود؛ به عبارتی درباره اعضای جدید کالبدشکافی انجام نمی شود.
وی ادامه داد: اعضای انجمن باید اصالت داشته باشند و محصول باکیفیت وارد بازار کنند. انجمن تولیدکننده ای را که 45 سال تولید باکیفیت داشته است با یک تازه وارد که محصولات بی کیفیت تولید می کنند، در یک سطح قرار می دهد.
محمدی در ادامه همین موضوع گفت: رسالت انجمن فراتر از اینهاست، این تشکل خودش کاتالیزور است و باید هر تولیدکننده ای را که قصد عضویت در انجمن دارد را به طور کامل آنالیز و بررسی کند و به سادگی امکان عضویت هر تولیدکننده ای را فراهم نکند.
کارشناس شرکت اینگل گفت: ما از انجمن انتظار داریم که ارتباطاتش را با صنایع قویتر کند وبتواند روابط میان تولیدکننده های لوله و اتصالات پی وی سی را با صنایع دیگر تسهیل کند. در داخل انجمن هم فیلترها و ابزارهای کنترلی قرار دهد که هر تولیدکننده ای با هر شرایطی به سادگی نتواند عضو انجمن شود.
وی اظهار کرد: باید جایگاه و اعتبار انجمن را با این روش ها بالا ببرند که تبدیل شود به مولفه ای برای انبوه سازان به طوری که عضویت در انجمن یکی از شرایط همکاری با انبوه سازان باشد.
محمدی درباره آخرین محصولات و نوآوری های شرکت اینگل توضیح داد: شرکت اینگل، چهار دهه در زمینه لوله های فاضلابی، مخابراتی و برقی فعالیت داشته و در طول سال های اخیر نیز لوله های استخری را که وارداتی بوده اند، تولید کرده است. ما به سمت تکنولوژی های جدید حرکت کرده و تلاش می کنیم که از تکنولوژی های روز استفاده کنیم که در صنعت ساختمان حرفی برای گفتن داشته باشیم.
وی در پایان گفت: صنعت لوله و اتصالات پی وی سی باید در این بازار خودش را به روز نگه دارد که اگر چنین نباشد از بازار عقب خواهد بود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد