ارسال پاسخ

۳۱ مرداد ۱۴۰۱
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n5351

pvc-asso.ir

مصاحبه روابط عمومی انجمن با وحید وحدتی از کارشناسان شرکت داراکار در نمایشگاه ساختمان

وحدتی: برخی شرکت‌ها از روش دامپینگ استفاده می کنند که باعث می شود مشتری دچار دوگانگی شود.

وحدتی از کارشناسان شرکت «داراکار» درباره وضعیت کنونی صنعت لوله و اتصالات پی وی سی آن را نامناسب دانست و توضیح داد:تولیدکنندگان به ویژه در بخش تامین مواد با مشکلاتی روبرو هستند؛ اما با وجود این چالش ها سعی می کنند که بتوانند همچنان تولید خود را حفظ کنند تا حضورشان در این صنعت کمرنگ نشود.
 
وی درباره مشکلات تولید فارغ از مسئله مواد اولیه، گفت: برای عارضه یابی صحیح باید از زوایای مختلف به آن نگاه کرد و ریسک های مرتبط با فضای کسب و کار را مورد بررسی قرار داد. اولین و مهمترین اولویت ما در صنعت لوله و اتصالات پی وی سی، بحث تامین مواد است به ویژه رزین پی وی سی و S57 که انحصاری بوده و دارای مشکلات کیفیت، رطوبت و اختلاف وزنی است.
وحدتی در پاسخ به این پرسش که آیا پتروشیمی آبادان وعده‌های داده شده در خصوص رفع مشکلات کیفیتی S57، را محقق نساخت، گفت: به طور مثال در بحث رطوبت، شما کیسه ای دارید با وزن 25 کیلو وقتی توزین می کنید روی 24 و 400 و یا 300 است، یا آنقدر رطوبت دارد که وزن 25 و 800 هم درمیان آنها پیدا می کنید. باید چند ماه از این مواد استفاده نکنید که رطوبتش خارج شود که این اتفاق نمی افتد و به خصوص برای بخش تزریق اتصالات مشکل بزرگی است.
وی درباره دیگر مشکلات صنعت پی وی سی به موضوع بداخلاقی ها در بازار و کارگاه های زیرپله ای اشاره کرد و گفت: عدم آگاهی نظام مهندسی از برخی موارد و هماهنگ نبودن مرکز تحقیقات مسکن با اداره استاندارد مشکلاتی را در این زمینه به وجود آورده است.
وحدتی در همین باره گفت: به طور مثال در پروژه ای چندین واحدی روی لوله های فاضلابی ساختمان که بحث فشار مطرح نیست، PN6 درج می کنند. نظام مهندسی، شرکتی را که حد6 زده است، تایید می کند و شرکتی که طبق استاندارد تخلف است و نباید باشد رد می کند. بحث ارتباط با نظام مهندسی یکی از چالش های شرکت های تولیدی لوله و اتصالات پی وی سی است که با همت و تلاش انجمن وانتظاری که وجود دارد باید این ارتباط تقویت شود و اطلاع رسانی صورت گیرد، که افراد بخش نظام مهندسی آگاه‌تر شوند.
این کارشناس شرکت داراکار درباره وجود برخی از رقابت‌های منفی درون صنفی، گفت: متاسفانه برخی شرکت‌ها در برخی موارد از روش دامپینگ استفاده می کنند که باعث می شود مشتری هم دچار دوگانگی شود. برخی شرکت ها در مسائلی از قبیل شرایط پرداخت و کارکرد رسمی، موازینی را رعایت می کنند، اما برخی شرکت های همکار این موارد را رعایت نمی کنند و مشتری به سمت وسویی سوق پیدا می کند که شرایط برایش تسهیل شده باشد. اما آیا اینها همه قانونی هست یا نه مشخص نیست.
 
وی در پاسخ به این پرسش که نقش زیرپله ای ها در بازار لوله و اتصالات چه میزان بوده و آنها چه سهمی از بازار را در اختیار گرفته‌اند، گفت: ارایه آمار تقریبی کار سختی است.  چون اگر بخواهیم بحث مصرف مواد آسیابی را با درصدی عنوان کنیم شاید در حق شرکت هایی که دارند خوب کار می کنند، جفا شود.
وحدتی در این باره که آیا زیرپله ای ها، می توانند رقیب جدی محصولات با کیفیت شوند، گفت: بله  قطعا هستند. یکی از اشکالاتی که در ویرایش استاندارد ملی 9119 اتفاق افتاد این بود که در استاندارد قبلی، مصرف مواد آسیابی در بخش اتصالات صفر درصد بود و در استاندارد جدید  و ویرایش جدید صد درصد می توانید از مواد آسیابی استفاده کنید و این خود ابزاری برای سواستفاده شرکت های زیرپله ای است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد