ارسال پاسخ

۶ تير ۱۴۰۱
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n5133

pvc-asso.ir

استفاده از خاکستر حاصل از سوزاندن سنگ شیل نفتی برای تولید کربنات کلسیم

شرکت سوئدی Ragn-Sells با استفاده از خاکستر تولید شده در سوزاندن شیل نفتی در استونی برای ایجاد مواد خام جدید در راستای بازیافت پذیری کار می‌کند. سنگ شیل نفتی برای تولید برق در استونی سوزانده می‌شود و میلیون‌ها تن خاکستر در سال تولید می‌شود.

این شرکت کلسیم موجود در خاکستر را با CO2 گرفته شده از جو یا سایر منابع انتشار، برای تولید CaCO3 رسوبی (PCC) ترکیب می کند. دولت استونی 1.7 میلیون یورو در پروژه Ragn-Sells در ژانویه 2022 سرمایه گذاری کرد. این شرکت از این سرمایه گذاری برای طراحی مهندسی یک کارخانه و فعالیت های آزمایشی مرتبط استفاده خواهد کرد.

طبق گفته Alar Saluste، مدیر پروژه در Ragn-Sells، امید است که این کارخانه تا سال 2024 آماده تولید 5000 تا 7000 تن PCC در سال باشد. برنامه‌های این شرکت شامل افزایش حجم تولید تجاری به حدود 500000 تن در سال تا سال 2027 یا 2028 و هدف تولید 6 گرید دیگرpcc است.

پلیمرها یکی از بازارهای هدف کلیدی برای کربنات کلسیم هستند. Ragn-Sells قبلاً با تولید کننده کفپوش Tarkett همکاری کرده است این شرکت از این PCC جدید در محصولات کفپوش وینیل خود استفاده خواهد کرد. تارکت می‌گوید کربنات کلسیمی که در حال حاضر استفاده می‌کند دارای ردپای کربن 0.006 کیلوگرم CO2 در هر کیلوگرم است پیش‌بینی میشود که ماده معدنی جدید مبتنی بر خاکستر دارای ردپای کربن منفی باشد.

تارکت می گوید که هر ساله از چند صد هزار تن پرکننده معدنی (عمدتا کربنات کلسیم) در محصولات کفپوش وینیل خود استفاده می کند. این شرکت امیدوار است که ماده Ragn-Sells بتواند به این شرکت برای رسیدن به هدفش که  استفاده از 30 درصد مواد بازیافتی تا سال 2030 است، کمک کند.

هدف تارکت و راگن-سلز تبدیل خاکستر بدست آمده از نیروگاه های انرژی سنگ شیل در استونی به فیلر با کربن پایین برای کفپوش وینیل است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد