ارسال پاسخ

۳۰ خرداد ۱۴۰۱
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n5108

pvc-asso.ir

معرفی استابلایزرهایی جدید برای هوازدگی PVC

به گفته Reagens همانطور که بر همه اثبات شده است، پی وی سی به دلیل قرار گرفتن در معرض نور طبیعی خورشید دچار تخریب حرارتی و تخریب نوری می شود و این اثر هوازدگی به دما، تابش ، رطوبت و شرایط جغرافیایی خاص بستگی دارد.

به عنوان مثال پروفیل پنجره سفید اگر به درستی فرموله نشود، می تواند در مدت زمان نسبتا کوتاهی زرد شود. از طرف دیگر کرکره پی وی سی قهوه ای یا سبز می تواند به راحتی دچار پدیده chalking یا گچی شدن شود.

این اثر گچی شدن نتیجه مجموعه ای از واکنش های پیچیده است که هم باعث اکسیداسیون شدید و آسیب به سطح از طریق ایجاد سوراخ و ترک های ریز میشود.  Reagens طیف جدیدی از استابلایزرهای کلسیم/ روی وان پک را توسعه داده است که برای جلوگیری از گچی شدن محصولات پی وی سی تیره رنگ مقاوم در برابر هوازدگی که به مدت طولانی در معرض هوا قرار گرفته، فرموله شده است.

شکل 1- جدیدترین استابلایزرهای کلسیم/روی وان پک از Reagens برای جلوگیری از گچی شدن محصولات پی وی سی تیره رنگ و مقاوم در برابر هوا فرموله شده است.

Gianluca Sarti، مدیر تحقیق و توسعه در Reagens گفت: «یک رزین بسیار جالب دیگر پی وی سی کلرینه شده [PVC-C] است که برای محصولاتی که در آن برخی ویژگی های خاص مانند - مقاومت در برابر حرارت و شیمیایی، مقاوم در برابر شعله، انتشار دود کم مورد نیاز است، استفاده می شود.

Reagens تقویت کننده هایی برای استابلایزرهای قلع و استابلایزرهای COS (سیستم آلی کلسیم جامد) برای طیف گسترده ای از محصولات PVC-C، از جمله لوله ها و اتصالات، و آبپاش ها تولید می کند که به ترتیب با نام های Reapak B-NT/7222 و Reapak TU/1900 به بازار عرضه می شوند. این تقویت کننده ها باعث افزایش پایداری حرارتی  این محصولات می شود. (شکل 3)

شکل3- آزمایش‌های پایداری حرارتی دینامیکی در Brabender Plasti-Corder (دمای محفظه 180 درجه، سرعت روتور 50 دور در دقیقه، وزن نمونه 65 گرم) انجام شد. مقایسه PVC حاوی phr 1استابلایزر قلع با phr 0.7تقویت‌کننده Reapak B-NT/7222 (بالا) و یک فرمول با 3.5phr از استابلایزر COS،  Reapak TU/1900. اعداد نمونه ها به زمان (دقیقه) اشاره دارد

 

 

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد