ارسال پاسخ

۲۸ خرداد ۱۴۰۱
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n5097

pvc-asso.ir

معرفی بازدارنده های شعله جایگزین تری اکسید آنتیموان برای PVC

یکی از ویژگی های مهم PVC، به ویژه در ساختمان و ساخت و ساز، عملکرد فوق العاده آن در برابر آتش است.این پلیمر به سختی مشتعل می شود و قابلیت اشتعال پایین، تمایل زیاد به خود خاموش شوندگی، گسترش شعله پایین و سرعت انتشار حرارت بسیار کم را از خود نشان می دهد. اما هنوز هم گاهی اوقات لازم است که بازدارنده‌های شعله مخصوصاً در محصولات سخت اضافه شود.

یکی از رایج ترین سیستم های بازدارنده شعله مورد استفاده در PVC، تری اکسید آنتیموان (ATO) است. با این حال، ذخایر آنتیموان در دست تنها چند تولیدکننده است که بسیاری از آنها در چین هستند. به همین دلیل، آنتیموان به عنوان یک ماده خام حیاتی در اتحادیه اروپا در نظر گرفته شده است و یکی از 35 کالای معدنی است که برای امنیت اقتصادی و ملی ایالات متحده حیاتی است.

Gianluca Sarti، مدیر تحقیق و توسعه در Reagens می گوید در اتحادیه اروپا، ATO نیز تحت نظر ECHA است و با توجه به اینکه تری اکسید آنتیموان را به عنوان ماده مشکوک به سرطان زایی طبقه بندی می کند، می تواند نقطه ضعفی برای PVC باشد. Sarti می‌گوید: آنچه اروپا، به‌ویژه در این دو سال اخیر در پاندمی و جنگ آموخت، این است که کمبود مواد خام استراتژیک می‌تواند تأثیر عمیقی بر اقتصاد کشورها بگذارد. به همین دلیل، جایگزین‌های عاری از ATO  رقابتی در هزینه و عملکرد باید در دسترس باشند.

این جایگزین ها که در فاز میعانات عمل می کنند و باعث ایجاد اتصال عرضی PVC در شرایط آتش سوزی می شوند، همچنین به عنوان سرکوب کننده های دود قوی عمل می کنند (شکل 2). این بدان معنی است که آنها می توانند برای تولید محصولات با انتشار دود بسیار کم استفاده شوند. Reagens سری NT8004FR خود را برای استفاده با PVC سخت و نرم شده - به ویژه کابل ها، شیلنگ ها، تسمه های نقاله، غشاهای سقف و پانل های uPVC- معرفی کرده است و در حال توسعه راه حل های سفارشی بر اساس نیازهای مشتری خاص است.

شکل 2- مقایسه نرخ تولید دود از PVC معمولی فرمولاسیون حاوی ATO (آبی) و یک معادل حاوی

Reagens NT8004FR (خاکستری)

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد