ارسال پاسخ

۲۲ خرداد ۱۴۰۱
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n5073

pvc-asso.ir

قیمت پی وی سی در هند به پایین ترین حد خود در یک سال و نیم گذشته رسید

روند کاهشی قیمت گذاری pvc وارداتی و داخلی هند ادامه دارد. عرضه فراوان پی وی سی بر پایه استیلن چین در بازار محلی همچنان باعث کسادی عرضه ها شده است. کاهش 2.5 درصدی در تعرفه گمرکی واردات pvc پیشنهاد خرید محلی را کاهش داده است.

براساس گزارش ChemObis Price Wizard هم قیمت واردات و هم قیمت داخلی گرید 67k بر پایه اتیلن هند به پایین‌ترین سطح خود از دسامبر 2020 یا تقریباً پایین‌ترین قیمت در 19 ماه گذشته رسیده است. 

افت قیمت pvc بر پایه کاربید باعث کاهش قیمت های pvc بر پایه اتیلن نیز می شود

در اوایل هفته، معامله گران گزارش دادند که مواد بر پایه کاربید چین بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده به صورت نقدی کمتر از 1498 دلار در هر تن احتمالا 1485 دلار در هر تن عرضه شده است.به گفته ی آنها معمولا بین k67  بر پایه اتیلن و استیلن 77 تا 90 دلار در هرتن اختلاف وجود دارد. این بدان معناست که  قیمت های واقعی برای k67 بر پایه اتیلن1549 دلاردر هر تن است.

یک تاجر پی وی سی مستقر در بمبئی گزارش داد که مواد وارداتی از یک تولیدکننده بزرگ تایوانی با قیمت 120-121000 INR/تن (1549-1562 دلار در تن)، وجه نقد بدون مالیات بر ارزش افزوده عرضه شده است.

یک تولید کننده بزرگ هندی نیز قیمت ها را به میزان (77 دلار در تن) یا حدود 5 درصد از اول ژوئن کاهش داد .  این کاهش قیمت درست حدود دو هفته پس از اعمال  قیمت کاهشی(129 دلار/تن) در 19 می اتفاق افتاد. به طور کلی کاهش قیمت توسط این تولید کننده از 19 آپریل پس از دوماه کاهش قیمت ، 283 دلار در هر تن بوده است.

به گفته معامله گران آخرین کاهش قیمت می تواند حرکتی از سوی این تولیدکننده بزرگ برای جلوگیری از ورود واردات ارزان قیمت چین باشد.اما باید دید که این اقدام در برابر پی وی سی برپایه استیلن چین که به نظر می رسد در حال حاضر بازار هند را در بر گرفته است، چقدر موثر خواهد بود. معامله گران تخمین زده اند که گریدهای برپایه استیلن بیش از 50 درصد از واردات فعلی PVC به هند را تشکیل می دهند.

کاهش جزئی در تعرفه گمرکی واردات PVC از 10 درصد قبلی به 7.5 درصد فعلی نیز نقشی در کاهش قیمت‌های داخلی داشت.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد