ارسال پاسخ

۱۲ دى ۱۴۰۰
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n4675

pvc-asso.ir

تثبیت قیمت پی وی سی تولیدکنندگان روسی در ماه دسامبر برای محموله های ژانویه

مذاکرات برای تحویل pvc روسیه در ماه ژانویه هفته گذشته آغاز شد. براساس گزارش قیمت ICIS MRC، با وجود در دسترس پذیری و قیمت های پایین تر در سطح جهانی، تولیدکنندگان قیمت های دسامبر را برای محموله های ژانویه حفظ کردند.

در دسترس پذیری جهانی PVC در ماه نوامبر بهبود یافت و بیشترین کاهش قیمت در دوماه گذشته در آسیا مشاهده شد. با این وجود، دوری زیاد از بازار روسیه و مشکلات لجستیکی برای عرضه  از برخی مناطق جهان،  منجر به افزایش فشار به تولیدکنندگان روسی برای واردات نشد.

در نتیجه تولیدکنندگان روسی توانستند قیمت دسامبر را برای  PVC سوسپانسیون در ژانویه حفظ کنند و مبدل ها نیز عدم وجود مواد جایگزین را پذیرفتند. تولیدکنندگان محلی در آسیا از نوامبر تا کنون دوبار قیمت پی وی سی خود را کاهش داده اند و این کاهش قیمت بسیار چشمگیر بوده است . اما خرید  PVC آسیایی برای مبدل های روسی دشوار و بسیار گران است. وضعیت در مورد  PVC آمریکای شمالی نیز مشابه است. قیمت PVC آمریکای شمالی نزدیک به قیمت تولیدکنندگان روسی است، اما زمان طولانی حمل و نقل علاقه به خرید PVC از ایالات متحده را متوقف می کند.

با این وجود، علیرغم همه مشکلات لجستیکی، واردات پی وی سی سوسپانسیون در سال جاری نسبت سال 2020 ، 36 درصد افزایش داشت و در یازده ماه سال 2021 از مرز 60 هزار تن گذشت. حجم اصلی واردات از جانب تولیدکنندگان چینی بود.

مذاکرات در مورد محموله ژانویه PVC روسیه از اواسط هفته گذشته آغاز شد، مبدل ها به نوبه خود به دلایلی دیگر سعی در کاهش قیمت PVC داخلی نداشتند.  همچنین تقاضا برای PVC از بازار روسیه کاهش یافت، برخی از مبدل ها قصد دارند تأسیسات تولید خود را برای کارهای تعمیر و نگهداری در تعطیلات سال نو و برخی برای مدت طولانی تر متوقف کنند. برخی مبدل ها کاهش جدی تقاضا برای محصولات نهایی را گزارش کردند.

قیمت پی وی سی روسیه بر حسب روبل رکورد تاریخی را در دسامبر شکست و سطح قیمت دسامبر برای عرضه های ژانویه تکرار شد. معاملات پی وی سی گرید 64/67 Kدر محدوده 175000-200000 Rb/تن CPT مسکو، با احتساب مالیات بر ارزش افزوده، برای حجم کمتر از 500 تن مورد بحث قرار گرفت. بحث برای رزین K70از 205000 Rb/تن CPT مسکو، شامل مالیات بر ارزش افزوده و بالاتر آغاز شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد