ارسال پاسخ

۲۴ آذر ۱۴۰۰
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n4625

pvc-asso.ir

برزیل به طور موقت مالیات واردات پلاستیک را کاهش می دهد

مالیات اعمال شده برای ترموپلاستیک هایی که وارد برزیل می شوند، کاهش یافت. دولت برزیل تصمیم گرفته است به طور موقت تعرفه واردات طیف وسیعی از ترموپلاستیک ها را کاهش دهد این کار می تواند تجارت با کشور آمریکای لاتین را تحت تاثیر قرار دهد.

طبق بیانیه وزارت اقتصاد که توسط S&P Global مشاهده شده است، مالیات وضع شده برای پلی اتیلن، پلی پروپیلن و PVC از هم اکنون تا دسامبر 2022 از 14 درصد به 12.6 درصد کاهش خواهد یافت. این کاهش مالیات مربوط به به برخی گریدهای خاص از پلی اتیلن و پلی پروپیلن و تمام گرید های pvc است. این بیانیه جدید هیچ اشاره ای به اقدامات ضد دامپینگ 16 درصدی و 18 درصدی برای واردات  pvc  به ترتیب از مبادی ایالات متحده و مکزیک که اخیرا اعمال می شود، نکرده است. با این حال این بیانیه اعلام کرده است که اقدام ضد دامپینگ 21.6% که برای چین و کره جنوبی اعمال می شود تا دسامبر 2025 باقی خواهد ماند.

این اولین بار نیست که عوارض بر واردات ترموپلاستیک ها و رزین ها مورد توجه قرار می گیرد - کاهش موقت عوارض در جولای 2019 در پاسخ به طیف وسیعی از فاکتورهای بازار اعلام شد.

دولت برزیل همچنین در ماه مارس سال جاری تصمیم گرفته بود تعرفه واردات پلی پروپیلن را برای یک دوره سه ماهه از 14 درصد به صفر کاهش دهد.

Valor International گزارش داد که قیمت‌های PVC به‌ویژه اخیراً در برزیل به بالاترین حد خود رسیده است و تنها از آغاز پاندمی کووید 19 سه برابر شده است. این افزایش قیمت ها به عوامل بسیاری، از جمله افزایش هزینه‌های لجستیک، بحران انرژی چین و تعطیلی های برنامه‌ریزی نشده کارخانه‌ها در ایالات متحده و اروپا که معمولاً به‌عنوان تامین‌کننده اصلی عمل می‌کنند، نسبت داده می‌شود. تقاضای بالا همچنین به عنوان یک عامل مهم تاثیر گذار بود به طوری که انجمن صنایع شیمیایی برزیل اعلام کرد که تقاضای داخلی برای رزین های اصلی ترموپلاستیک در شش ماهه اول سال 2021 ، 25% افزایش داشته است.

در نتیجه از آنجایی که تقاضا از تولید داخلی پیشی گرفت، میزان واردات رزین ها نسبت به مدت مشابه سال قبل 4% افزایش یافته است. برزیل در حال حاضر بیشتر مواد خام ترموپلاستیک خود را از ایالات متحده، چین، کره جنوبی و مکزیک دریافت می کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد