ارسال پاسخ

۸ آذر ۱۴۰۰
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n4570

pvc-asso.ir

مناظره در مورد آینده لوله های پلاستیکی در نمایشگاه اکستروژن پلاستیک

در طول نمایشگاه اکستروژن پلاستیک اسن در آلمان، Andy Beevers مدیر مجله AMI مناظره ای در مورد آینده لوله های پلاستیکی برگزار کرد. او با پرسش از شرکت کنندگان در مورد بزرگترین چالش های پیش روی صنعت لوله مناظره را آغاز کرد.

 

Zoran Davidovskiرئیس بخش تحقیق و توسعه و پایداری در Pipelife گفت من فکر میکنم بزرگترین چالش ما تصورات و باورهای غلط در مورد پلاستیک است و این همان چیزی است که به صنعت ما آسیب می زند. ما باید توضیح دهیم که لوله های ما 100 سال عمر می کنند اما بیشتر مردم معتقدند که پلاستیک، فقط انباشت ضایعات است.

Christian Apfel مدیر پروژه های بین المللی در Polyplastic که بیشتر در منطقه CIS در شرق اروپا کار می کند، نگرانی جدی تری داشت. ما در حال حاضر با چالش های واقعی از نظر عرضه مواد اولیه مواجه هستیم.  مواد اولیه استاندارد، افزودنی ها و الیاف به روشی که ما نیاز داریم در دسترس نیستند. این امر اطمینان از تولید و تحویل به موقع محصولات را دشوار می کند. به همین دلیل امسال و سال آینده- حداقل نیمه اول سال آینده-ما در شرایط سختی قرار خواهیم گرفت.

با این حال او افزود که در پنج سال آینده فرصت های زیادی برای رشد این بازار و داکت کابل به دلیل افزایش تقاضا وجود خواهد داشت. در کشورهای CIS لوله های پلاستیکی جایگزین سیستم های لوله کشی موجود خواهد شد. مصرف کنونی در کشورهای CIS حدود 450 هزار تن است و در حدود سال 2030 به 1.8 میلیون تن خواهد رسید. بنابراین این فرصت خوبی برای لوله های پلاستیکی است. هر دو شرکت کننده معتقد بودند که اهمیت پایداری در موضوعاتی مانند استفاده از مواد بازیافتی همچنان افزایش خواهد یافت. Davidovskiگفت: اگرچه استفاده از مواد بازیافتی برای لوله‌های تحت فشار ممکن - یا منطقی - نیست، اما پتانسیل استفاده از این مواد در کاربردهای دیگر وجود دارد. برای Apfel، لوله پلاستیکی معمولا پایدارترین گزینه است: در بیشتر موارد، مناسب ترین راه حل برای محیط زیست، از نظر ردپای کربن و طول عمر لوله های پلاستیکی است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد