ارسال پاسخ

۲۲ آبان ۱۴۰۰
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n4523

pvc-asso.ir

یک‌ماهه شدن استرداد مالیات بر ارزش افزوده صادرکنندگان

رئیس کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران گفت: با اقدامات وزارت صمت برای حمایت از تولید صادراتی در هفته‌های گذشته، استرداد مالیات بر ارزش افزوده صادرکنندگان یکماهه شده است.

به گزارش روابط عمومی انجمن به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، آقای محمدرضا مرتضوی با بیان اینکه مطابق با تصمیم دولت، صادرکنندگان می‌توانند مالیات بر ارزش افزوده خود را در مدت یکماه از سازمان امور مالیاتی دریافت کنند، افزود: این موضوع کمک زیادی به تامین نقدینگی واحد‌های تولیدی خواهد کرد و در عین حال، مشوقی برای صادرکنندگان برای ادامه مسیر است.

 

وی اضافه کرد: موضوع استرداد مالیات بر ارزش افزوده صادرکنندگان از سال ۹۷ تاکنون با مشکلات عدیده‎‌ای مواجه بوده و با وجود نامه‌نگاری‌های متعدد و پیگیری‌های صورت گرفته از سوی اتاق‌های بازرگانی و تشکل‌های صادراتی، متاسفانه با مخالفت جدی برخی مقامات دولتی مواجه شده بود؛ اما اکنون با مذاکرات صورت گرفته با وزیر صنعت، معدن و تجارت و پیگیری مجدانه این موضوع از سوی این وزارتخانه، قفل استرداد مالیات بر ارزش افزوده صادرات گشوده شده و صادرکنندگان یکماهه به منابع مالی خود دست خواهند یافت. 

 

مرتضوی با بیان اینکه تصمیم‌گیری اشتباه دولت دوازدهم، بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان از منابع صادرکنندگان را بلوکه کرده بود، گفت: به دلیل بخشنامه‌های و دستورالعمل‌های دولتی، امکان استرداد مالیات وجود نداشت؛ اما وزیر صنعت، معدن و تجارت با درک صحیح از ضرورت تامین به موقع نقدینگی مورد نیاز تولیدکنندگان صادراتی، این موضوع را از رئیس جمهور پیگیری و در قالب ابلاغیه معاون اقتصادی رئیس جمهور نهایی کرده است. 

 

رئیس کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران اضافه کرد: انتظار فعالان اقتصادی از وزارت صنعت، معدن و تجارت آن است که با توجه ویژه به دیدگاه‌های بخش‌خصوصی و تشکل‌های تخصصی مسیر تولید و صادرات را در اسرع وقت هموار کرده و از صدور بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها بدون هماهنگی و اخذ نظر مساعد تشکل‌های تخصصی، پرهیز کند.

 

وی گفت: در این صورت، تولیدکنندگان نیز همواره کنار دولت خواهند بود و با تولید بیشتر و اشتغالزایی، تلاش خواهند کرد تا علاوه بر تامین نیاز‌های داخلی، با افزایش تولید، مازاد آن را صادر کرده و برای کشور ارزآوری داشته باشند. 

 

مرتضوی احیای سازمان توسعه تجارت ایران به عنوان متولی اصلی تجارت خارجی را مورد توجه قرار داد و با بیان اینکه این سازمان با الحاق صندوق ضمانت صادرات ایران، شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی جمهوری اسلامی ایران و دفتر مقررات صادرات و واردات، هم اکنون قدرت بیشتری یافته است، افزود: این امیدواری وجود دارد که سازمان توسعه تجارت ایران بتوان با راهبری رئیس جدید این سازمان، جایگاه اصلی خود در عرصه تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی برای تجارت خارجی ایران را بازیابد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد