ارسال پاسخ

۱۷ مهر ۱۴۰۰
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n4417

pvc-asso.ir

قیمت pvc اکتبر در روسیه به جز چند مورد استثنا در سطح قیمت سپتامبر باقی ماند

بیشتر تولیدکنندگان روسی، قیمت های پلی وینیل کلراید را به استثنای چند مورد در ماه اکتبر در سطح بالایی نگه داشته اند. براساس گزارش قیمت ICIS-MRC قیمت های جهانی بالا و واردات ناپایدار از دلایل اصلی قیمت های بالا هستند.

عرضه ی ضعیف که بیش از یک سال است در بازار  pvc  روسیه وجود دارد، منجر به افزایش قیمت ها شد. علی رغم شرایط فصلی، وضعیت در اکتبر بدون تغییر باقی  مانده است.

تقاضای شدید (اگر چه کمی پایین تر از سطح سپتامبر بود) و حجم ناچیز واردات به علت قیمت های بالا در بازارهای خارجی به تولیدکنندگان روسی کمک کرد تا قیمت ها را در بازار داخلی در سطح بالایی حفظ کنند.

 در ماه آگوست واردات  pvc افزایش یافت و از 14000 تن فراتر رفت که از سال 2016 یک رکورد محسوب می شود و تولیدکنندگان داخلی نیز به طور پیوسته کار می کردند. با این وجود در ماه گذشته هیچ مازادی از  pvc در بازار وجود نداشت. در همان زمان برخی از تولیدکنندگان روسی طبق قراردادهای دوره های قبلی معوقات تحویل خود را ارسال می کردند.

واردات در ماه سپتامبر به میزان قابل توجهی کاهش یافت زیرا تامین کنندگان چینی حمل و نقل ریلی بین المللی را به دلیل شیوع کووید 19 در شمال کشور محدود کردند. اما در همان زمان قیمت ها به طور فعال در ترکیه و آسیا شروع به رشد کرد و برخی از تولیدکنندگان روسی فروش صادراتی  pvc را در سه ماه چهارم افزایش دادند.

Kaustik (ولگوگراد) تولید PVC خود را از 20 سپتامبر تعطیل کرد، که آخرین تعطیلی به علت تعمیرات تولیدکنندگان روسی در سال جاری است. ظرفیت تولید سالانه این کارخانه 90 هزار تن است.

مذاکرات در زمینه تامین PVC روسیه در ماه های تابستان به سرعت انجام شد ، معاملات در یک روز به توافق رسید. بحث معاملات برای محموله های سپتامبر و اکتبر چند روز به تعویق افتاد. تولیدکنندگان محصولات نهایی  تمایلی به موافقت با معاملات با قیمتهای بی سابقه نداشتند ، اما اساساً جایگزینی برای PVC روسیه وجود نداشت.

از تابستان ، محدوده قیمت PVC روسیه بسیار زیاد بوده است ، معاملات مربوط به عرضه PVC در ماه اکتبر با 64/67k در محدوده: 155،000-000 201روبل/تن CPT مسکو ، شامل مالیات بر ارزش افزوده ، برای حجم کمتر از 500 تن  انجام شد ، که در واقع با سطح سپتامبر مطابقت دارد. در ماه سپتامبر یک تولیدکننده قیمت PVC 58/70 S افزایش داد ، در مقابل ، تولیدکننده دیگری برعکس ، قیمتها را کاهش داد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد