ارسال پاسخ

۱۴ مهر ۱۴۰۰
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n4412

pvc-asso.ir

بازار جهانی پلاستیک های زیست تخریب پذیر تا سال 2026

پیش بینی می شود اندازه بازار جهانی پلاستیک های زیست تخریب پذیر از 7.7 میلیارد دلار در سال 2021 به 23.3 میلیارد دلار در سال 2026 برسد و با نرخ رشد سالانه 24.9% در سالهای 2021 تا 2026 توسعه یابد.

بازار پلاستیک های زیست تخریب پذیر شامل پلاستیک های زیست تخریب پذیر با پایه زیستی و پلاستیک های زیست تخریب پذیر سنتزی و بر پایه مواد پتروشیمی است. این بازار به علت افزایش آگاهی و مقررات سختگیرانه  دولت در مورد استفاده از پلاستیک های غیر زیست تخریب پذیر، شاهد رشد چشمگیری در سراسر جهان است. پلاستیک های تجزیه پذیر در بسته بندی ، کالاهای مصرفی ، نساجی ، کشاورزی ، باغبانی و در میان سایر صنایع استفاده می شود.

PLA بزرگترین بخش بازار پلاستیک های زیست تخریب پذیر است. زیرا در صنایع مختلف مصرف نهایی مانند بسته بندی و کالاهای مصرفی استفاده می شود. PLA از منابع تجدید پذیر تولید می شود و قابل کمپوست و تجزیه پذیر است. این پلیمر از نشاسته ذرت ( در کانادا و ایالات متحده)، ریشه تاپیوکا ، نشاسته ( بیشتر در آسیا) و یا نیشکر در بقیه مناطق دنیا مشتق می شود و این باعث می شود که PLA غیر سمی و سازگار با محیط زیست باشد. کاربردهای کلیدی PLA  محصولات ترموفرم شده یعنی فنجان های نوشیدنی، سینی غذا، ظروف و جعبه های کاشت است. این پلیمر از استحکام خوبی برخوردار است و امکان جایگزین شدن آن با پلی استایرن و  PET  را در چنین کاربردهایی فراهم می کند. PLA به سرعت در حال رشد است زیرا تولید آن در مقایسه با سایر پلاستیک های زیست تخریب پذیر مقرون به صرفه تر است.

بسته بندی یکی از صنایع کاربرد نهایی است که بر بازار پلاستیک های زیست تخریب پذیر غالب است. تقاضای گسترده ای برای پلاستیک های زیست تخریب پذیر و جایگزینی با پلاستیک های متداول برای رفع نگرانی های زیست محیطی وجود دارد. پلاستیک های ترموست (پلی اورتان های سویا  و رزین های پلی استر غیر اشباع) و ترموپلاستیک ها( PLA ، مخلوط نشاسته، PBS، PHA  و سلولز) دو نوع پلاستیک تجزیه پذیر هستند که عمدتا در صنعت بسته بندی استفاده می شوند. استفاده از پلاستیک های تجزیه پذیر در کاربردهایی مانند بطری، فیلم، کیسه های جمع آوری زباله، فیلم های مالچ و لوازم سرویس غذا در حال افزایش است.

برآورد می شود که اروپا  سریعترین رشد بازار پلاستیک های زیست تخریب پذیر بین 2021 تا 2026 داشته باشد. شرایط سیاسی و اقتصادی باعث نفوذ پلاستیک های تجزیه پذیر در بازار شده است. هنجارهای سختگیرانه دولت و شرایط اقتصادی نیز بازار پلاستیک های تجزیه پذیر را هدایت کرده است. این عوامل مسئول توسعه پلاستیک های زیست تخریب پذیر در این منطقه بوده اند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد