ارسال پاسخ

۲۴ شهریور ۱۴۰۰
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n4352

pvc-asso.ir

بازار جهانی اتصالات لوله تا سال 2027

بازار جهانی اتصالات لوله در سال 2019، 29267 میلیون دلار ارزش گذاری شده بود و پیش بینی میشود تا سال 2027 به 39905 میلیون دلار برسد و در طی این دوره پیش بینی با نرخ رشد سالانه 5.1% توسعه یابد.

این بازار عمدتا با افزایش پروژه های لوله کشی در چندین کشور هدایت می شود که انتظار می رود تقاضا برای اتصالات لوله را در صنایع مختلف افزایش دهد.

براساس نوع مواد

 بازار اتصالات لوله براساس نوع مواد به آلومینیوم، چدن، مس، پلاستیک و فولاد تقسیم می شود. بخش اتصالات لوله های پلاستیکی به دلیل کاربردهای گسترده اتصالات لوله  PVC  و PE در سیستم های لوله کشی صنعتی و مسکونی ، 34.09% از این بازار را در سال 2019 به خود اختصاص داده بود. اتصالات لوله های پلاستیکی اغلب به صورت چسبی(جوش با حلال) و رزوه ای موجود هستند. منظور از جوش با حلال، اتصال شیمیایی در محل اتصال است که نصب را سریع و ساده می کند. از کوپلینگ ها معمولا برای اتصال مستقیم لوله ها استفاده می شود. اتصالات را می توان از طیف وسیعی مواد رایج در لوله های پلاستیکی شامل  PVC، RPVC و CPVC تهیه کرد. اتصالات لوله PVC معمول شامل زانوها، تبدیلها؛ درپوش ها، سه راهی ها و ... است.

هندسه سطح مقطع استاندارد برای بسیاری از  اتصالات لوله  PVCدایره ای شکل است. با این حال سطح مقطع های مربعی اتصالات  PVC  نیز در بازار موجود است. افزایش استفاده از اتصالات لوله پلاستیکی در تخلیه فاضلاب مسکونی به مخازن سپتیک و افزایش استفاده از اتصالات لوله برای آبیاری در مزارع منجر به هدایت اتصالات لوله از جنس پلاستیک می شود. پیش بینی می شود بخش چدن در این دوره پیش بینی با نرخ رشد سالانه 4.9% توسعه یابد.

بازار اتصالات لوله براساس کاربرد

بازار اتصالات لوله در بخش های زهکشی، دفع فاضلاب، پمپ ها و سیستم های لوله کشی و تهویه، لوله های حمل و نقل، ابرسانی و غیره کاربرد دارد. بخش آبرسانی سهم 21.52% از این بازار را در سال 2019 به خود اختصاص داده بود و انتظار می رود به دلیل افزایش شهر نشینی در چندین کشور در حال توسعه که پیشرفت های زیر ساختی در حال افزایش است، این بخش با نرخ رشد سالانه قابل توجهی گسترش یابد. هر لوله یا مجرایی که برای رساندن آب آشامیدنی به دست مصرف کننده طراحی شده است، لوله آبرسانی محسوب می شود. لوله های با قطر بزرگ آب شهرها را تامین می کند. انشعابات کوچکتر، آب گروهی از خانه ها را تامین می کند و لوله های با قطر کوچک در داخل ساختمان ها آب را انتقال می دهد.

اندازه لوله های آب متفاوت است و می تواند از محدوده 3.65 متر قطر و یا 12.7 میلیمتر برای خروجی ها در یک سازه باشد. بنابراین اتصالات لوله برای لوله های آبرسانی بسته به نیاز از نظر شکل و اندازه متفاوت است.  PVC، چدن، مس، فولاد، بتن یا رس همگی از موادی هستند که برای ساخت لوله های آب و اتصالات آن استفاده می شوند. لوله های جداگانه آب را می توان به یکدیگر متصل کرد و با استفاده از اتصالات لوله مانند فلنجی، چسبی، فشرده سازی و یا جوشی طول بیشتری ایجاد کرد.

براساس مصرف کننده نهایی

این بازار به بخش کشاورزی، صنعتی و مسکونی طبقه بندی می شود. بخش صنعتی سهم 29.86% از این بازار را در سال 2019 به خود اختصاص داد و پیش بینی می شود در این دوره پیش بینی با نرخ رشد سالانه قابل توجهی توسعه یابد.

بخش صنعتی بیشتر به صنایع شیمیایی ، صنعت تهویه ، صنعت نفت و گاز ، نیروگاه ها و سایر موارد طبقه بندی می شود. اتصالات لوله کاربردهای وسیعی در زمینه های متعدد صنعت مانند نیرو و انرژی ، غذا و نوشیدنی ، داروسازی و بیوتکنولوژی ، نیمه هادی ، خمیر و کاغذ ، مصالح ساختمانی و سایر موارد دارد.

تعداد زیادی لوله در این صنایع برای انتقال مایعات ، گازها و دیگر جامدات و سیالات از مکانی به مکان دیگر استفاده می شود و از این رو بسته به مواد لوله مورد استفاده ، از انواع مختلف اتصالات لوله استفاده می شود. بنابراین ، اتصالات لوله نقشی محوری برای عملکرد صحیح لوله ها در این صنایع برای کاربردهای مختلف ایفا می کنند. پیش بینی می شود که بخش صنعتی به دلیل افزایش نیاز به انتقال مایعات ، گاز و مواد اولیه در کارخانه برای تکمیل فرایند تولید ، سهم قابل توجهی از بازار را در اختیار داشته باشد.

همچنین به دلیل افزایش ساخت و سازهای  مسکونی در چندین کشور که منجر به افزایش تقاضا برای سیستم های لوله کشی و اتصالات می شود انتظار می رود که این بازار در طول این دوره پیش بینی در بخش مسکونی با سرعت قابل توجهی گسترش یابد.

براساس مناطق

بازار جهانی اتصالات لوله در آمریکای شمالی، اروپا، آسیا و اقیانوسیه، آمریکای لاتین و خاورمیانه و آفریقا گسترش یافته است. اروپا سهم 25.58% از بازار جهانی را در سال 2019 به خود اختصاص داد و پیش بینی می شود در این دوره پیش بینی با نرخ رشد سالانه قابل ملاحظه ای توسعه یابد. پیشرفت های صنعتی در سراسر آسیا- اقیانوسیه و پیشرفت های تکنولوژیکی در صنعت لوله کشی در اروپا از عوامل اصلی پیش برنده بازار جهانی اتصالات لوله در این مناطق است.

نکات قابل توجه این مطالعه:

  • آسیا اقیانوسیه به دلیل افزایش فعالیت های ساخت و ساز مسکونی و افزایش نیاز به بهداشت و تامین آب سهم قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص داده است.
  • حضور تولیدکنندگان اصلی اتصالات لوله ، آمریکای شمالی را به منطقه ای بسیار جذاب تبدیل کرده است. علاوه بر این ، با ارائه نوآوریها در محصول توسط این تولیدکنندگان،  پیش بینی می شود که این  بازار را در سال های آینده تقویت کنند.
  • پیش بینی می شود بازار اروپا در این دوره پیش بینی به دلیل وجود پروژه های گاز طبیعی که نیازمند خطوط لوله برای انتقال گاز طبیعی از مکانی به مکان دیگر است ، با CAGR قابل توجهی رشد کند.
  • پیش بینی می شود که خاورمیانه و آفریقا به دلیل ابتکارات دولت برای مدیریت تامین آب همراه با افزایش تعداد ساختمانهای تجاری که از سیستمهای تهویه مطبوع استفاده می کنند ، با CAGR قابل توجهی رشد کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد