ارسال پاسخ

۲۳ شهریور ۱۴۰۰
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n4346

pvc-asso.ir

تعطیلی کارخانه PVC شین تک در فریپورت به دلیل کمبود مواد اولیه

به گزارشS&P Global و با استناد به منابع آگاه به شرکت در 7 سپتامبر اعلام شد که شین تک زیر مجموعه شرکت شیمیایی Shin-Etsu و بزرگترین تولید کننده پلی وینیل کلراید (PVC) ایالات متحده، عملیات تولید 1.45 میلیون تن در سال PVC خود را در فریپورت تگزاس به دلیل عدم دسترسی به مونومر وینیل کلراید بالادستی (VCM) تعطیل کرده است.

براساس داده های S&P Global تعطیلی بزرگترین کارخانه  PVCدر ایالات متحده منجر به کاهش میزان ظرفیت  PVC ایالات متحده به 58% شد. حدود 41% از ظرفیت PVC این کشور پس از طوفان آیدا در لوئیزیانا  در 29 آگوست آفلاین شد.

تعطیلی شین تک در فریپورت پس از آن صورت گرفت که کارخانه الین در فریپورت با 835000 تن ظرفیت تولید VCM در سال، همان هفته به علت مشکلات به وجود آمده در تجهیزات تعطیل شد.  تعطیلی این دو واحد ارتباطی به طوفان آیدا نداشت.

شرکت الین، مونومر وینیل کلراید مورد نیاز شینتک را برای تولید پی وی سی تامین می کند تا برای تولید محصولات نهایی مانند لوله، قاب پنجره، نمای وینیل و دیگر محصولات مورد مصرف قرار گیرد. هیچکدام از این شرکت‌ها در مورد این اتفاقات واکنشی نشان ندادند. به گفته منابع آگاه ، الین تمام موجودی VCM انبار خود را بعد از تعطیلی به شینتک داد، و شینتک بعد از تمام شدن این موجودی‌ مجبور به تعطیلی شد. به گفته ی یکی از منابع، اگر تعطیلی شینتک تداوم داشته باشد، شرایط پی‌وی‌سی از آنچه که انتظار می رود، جدی‌تر می‌شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد