ارسال پاسخ

۲۳ شهریور ۱۴۰۰
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n4345

pvc-asso.ir

عدم افزایش چشمگیر قیمت پی وی سی اروپا در ماه سپتامبر در کشورهای CIS

هفته ی گذشته مذاکرات بر سر قیمت پلی وینیل کلراید اروپا برای عرضه در ماه سپتامبر به بازارهای کشورهای CIS آغاز شد. با وجود کاهش قیمت اتیلن در این منطقه، تولیدکنندگان اروپایی قیمت های صادراتی ماه آگوست را برای ماه جاری تغییر دادند و براساس گزارش قیمت ICIS-MRC در برخی موارد حتی 15 یورو در تن افزایش دادند.

قیمت قرارداد اتیلن در ماه سپتامبر با 8 یورو کاهش در هر تن نسبت به ماه قبل توافق شد که  از لحاظ نظری این امکان را می دهد که در مورد کاهش 4 یورو در تن هزینه خالص تولید  PVC در مقایسه با ماه آگوست صحبت کنیم. اما در شرایط کمبود جدی در این منطقه و با توجه به تعدادی تعطیلی برنامه ریزی شده برای تعمیرات در آگوست تا اکتبر، تولیدکنندگان اروپایی تصمیم گرفتند قیمت های صادراتی ماه آگوست را برای محموله های سپتامبر تغییر دهند. در برخی موارد خریداران از افزایش قیمت 15 یورو در تن خبر دادند. چندین تولیدکننده تولید خود را برای عملیات تعمیرات در اگوست- اکتبر تعطیل خواهند کرد. تعطیلی های برنامه ریزی نشده برخی از کارخانه ها همگام با کاهش عرضه از ایالات متحده بر صادرات تولیدکنندگان اروپایی تاثیر منفی می گذارد.

در نتیجه ، طی دو ماه گذشته ، برخی از خریداران رزین پی وی سی در روسیه از کمبود PVC اروپایی خبر داده اند. به طور کلی ، معاملات مربوط به محموله های پلی وینیل کلراید سوسپانسیون (SPVC) در ماه سپتامبر به بازارهای کشورهای CIS در محدوده 1440-1500 یورو در تن FCA مورد بحث قرار گرفت ، در حالی که معاملات ماه قبل با قیمت 1390-1460 یورو در هر تن FCA گزارش شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد