ارسال پاسخ

۲۲ شهریور ۱۴۰۰
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n4339

pvc-asso.ir

تداوم قیمت بالای پی وی سی روسیه در ماه سپتامبر

کاهش طولانی مدت قیمت پلی وینیل کلراید (pvc) برای تولیدکنندگان محصولات نهایی PVC در روسیه در ماه سپتامبر عملی نشد. براساس گزارش قیمت ICIS-MRC ، کمبود عرضه در این بازار همچنان پا برجاست و هیچ تولیدکننده ای قیمت محموله های ماه سپتامبر را به جز یک تولیدکننده رزین پی وی سی کاهش نداد.

 انتظار می رود وضعیت سال گذشته در بازار pvc روسیه تکرار شود. تولیدکنندگان محصولات نهایی PVC  انتظار داشتند قیمت ها در ماه سپتامبر تحت فشار پایان تعطیلی دوره تعمیر و نزدیک شدن به فصل زمستان کاهش یابد. اما مانند سال قبل، تقاضای شدید و واردات ناچیز به تولیدکنندگان روسی اجازه داد تا قیمت های بالا را در بازار داخلی حفظ کنند. در این ماه دو تولیدکننده قیمت pvc خود را افزایش دادند و تنها یک تولیدکننده قیمت رزین پی وی سی را کاهش داد.

واردات بیشتر در ماه اگوست و عملکرد پایدار تولیدکنندگان داخلی منجر به مازاد رزین در این بازار نشد.علاوه براین هنوز محدودیت هایی برای عرضه  pvc از سوی چندین تولیدکننده بزرگ وجود دارد و این محدودیت ها نقش تعیین کننده ای در قیمت گذاری ماه سپتامبر داشت.

تقاضا برای محصولات نهایی pvc  در بسیاری از کاربرد ها در ماه آگوست کاهش یافت و در برخی موارد، شرکت ها کاهش فروش خود را تا 30% گزارش دادند. با این حال حتی با وجود تقاضای ضعیف برای محصولات نهایی، تقاضا برای رزین پی وی سی همچنان از سوی اکثر تولیدکنندگان محصولات نهایی بالاست .

آخرین تعطیلی  برای تعمیرات بین تولیدکنندگان روسی در ماه سپتامبر انجام می شود ، Kaustik ، Volgograd تولید خود را برای یک دوره سه هفته ای در دهه سوم این ماه تعطیل می کند. ظرفیت تولید سالانه این کارخانه 90 هزار تن است.

واردات پی وی سی در ماه اگوست به میزان قابل توجهی افزایش یافت که بخش عمده محموله ها متعلق به تولیدکنندگان شمال چین بود. اما در ماه سپتامبر انتظار می رود واردات به دلیل محدودیت موقت حمل و نقل ریلی توسط مقامات چینی در پی افزایش بیماری کووید 19 در این منطقه تا حدی کاهش یابد.

در ماه های تابستان، مذاکرات بر سر محموله های  pvc  روسیه به سرعت انجام شد در حالی که بحث در مورد معاملات ماه سپتامبر چند روز به طول انجامید.

طی چند ماه گذشته محدودیت قیمت رزین پی و ی سی روسی بسیار زیاد بود، معاملات مربوط به محموله های pvc در ماه سپتامبر با گرید k=64/67   در محدوده زیر انجام شد: 155000-201000 روبل بر تن بر مبنای CPT مسکو شامل مالیات بر ارزش افزوده برای مقادیر کمتر از 500 تن. دو تولیدکننده در این ماه قیمت خود را افزایش دادند.

قیمت رزین پی وی سی گرید K=58/70 از دو تولیدکننده نیز در ماه سپتامبر افزایش یافت درحالی که یک تولیدکننده برعکس قیمت ها را کاهش داد. معاملات در محدوده 178،000-216،000 روبل/تن  بر مبنای CPT مسکو ، شامل مالیات بر ارزش افزوده انجام شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد