ارسال پاسخ

۱ شهریور ۱۴۰۰
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n4229

pvc-asso.ir

افزایش قیمت رزین pvc در ماه آگوست از طرف برخی از تولیدکنندگان روسیه

با وجود پایان دوره تعطیلی تعمیر ، برخی از تولیدکنندگان روسی مجدداً قیمت پلی وینیل کلراید (SPVC) خود را افزایش دادند. براساس گزارش قیمت ICIS-MRC، مبدلها(converters) به ویژه با توجه به واردات بیشتر، تمایلی به پذیرش قیمت های جدید نداشتند.

در ماه جولای ، تعطیلی برنامه ریزی شده برای تعمیرات در شرکت Bashkir Soda  و SayanskhimPlast فشار بیشتری بر بازار پی وی سی روسیه وارد کرد. مبدل ها تا حدی به خرید PVC وارداتی روی آوردند ، در حالی که رزین وارداتی اغلب با تاخیر طولانی وارد می شد. در ماه اگوست ، التهاب در این بازار فروکش کرد ، تولیدکنندگان روسی به سرعت تولید خود را پس از تغییرات مثبت از سر گرفتند و عرضه رزین پی وی سی در بازار تا حدی به دلیل افزایش عمده واردات افزایش یافت.

شرکت Bashkir Soda و SayanskKhimPlast در اواسط ماه جولای ظرفیت تولید خود را برای تعمیرات برنامه ریزی شده تعطیل کردند و این تعطیلی دو هفته به طول انجامید. ظرفیت تولید این کارخانه ها به ترتیب 240،000 و 350،000 تن در سال است.

تعطیلی بعدی و آخر برای تعمیر و نگهداری در بین تولیدکنندگان روسی در ظرفیتهای تولید Kaustik در دهه سوم سپتامبر اتفاق خواهد افتاد و به مدت سه هفته به طول خواهد انجامید. ظرفیت تولید سالانه این کارخانه 90،000 تن در سال است.

تعطیلی دو تولیدکننده داخلی برای تعمیر در فصل رونق با وجود محدودیت های صادراتی تولیدکنندگان چینی منجر به افزایش عمده واردات شد. براساس اطلاعات اولیه، واردات PVC سوسپانسیون در ماه جولای به 13500 تن رسید درحالی که یک ماه قبل از آن 5000 تن بود. مقدار زیادی  PVC برپایه استیلن از چین برای حمل به بازار روسیه در ماه اگوست برنامه ریزی شده است.

افزایش چشمگیر واردات و پایان تعطیلی ها برای تعمیرات در کارخانه های روسیه التهاب را در بازار پایین آورد. بسیاری از مبدل ها اذعان داشتند که در مورد رزین 64/67K=  مشکلی جدی وجود نداشته است. علاوه بر این ، رزین پی وی سی وارداتی در مقایسه با رزین برخی از تولید کنندگان روسی ارزان تر شد. کمبود گرید 70/58  K=در بازارهای PVC مشهود بود.

در میان افزایش عرضه PVC در  این بازار ، مبدل ها برای تأیید قیمت های جدید تولیدکنندگان روسی عجله ای نداشتند و اغلب سعی می کردند جایگزینی با قیمت پایین تر پیدا کنند. در همان زمان، برخی تولیدکنندگان تصمیم گرفتند قیمت داخلی رزین پی وی سی را در آگوست افزایش دهند.

یک ماه قبل ، معاملات رزین پی وی سی روسیه با گرید 64/ 67 K در محدوده بسیار وسیعی انجام شد: 155،000-201،000 روبل/تن CPT مسکو ، شامل مالیات بر ارزش افزوده برای مقادیر حداکثر 500 تن ، در مقایسه با 151،000-200،000 Rb/تن CPT مسکو ، شامل مالیات بر ارزش افزوده ، در ماه ژوئن. قیمت برای پی وی سی  با گرید  58/70K= به 175،000-216،000 روبل/تن CPT مسکو ، افزایش یافت.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد