ارسال پاسخ

۲۸ تير ۱۴۰۰
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n4099

pvc-asso.ir

تغییر قابلیت قالب گیری و ایجاد زمان خنک کاری ثمر بخش با سیستم قالب شاتل

سیستم قالب شاتل کاربران را قادر می سازد تا قطعات را در دو قالب با یک انژکتور( تزریق کننده) واحد تزریق کنند و زمان خنک کاری برای یک قطعه را به زمان تولید برای قطعه دیگر تبدیل کنند.

واحد کارشناسی فنی انجمن لوله و اتصالات پی‌وی‌سی:    

 

چندین دهه است که طراحان در تلاش برای افزایش تولید، کاهش زمان چرخه و کاهش زمان صرف شده برای خنک کاری قالب پس از خروج قطعه را جستجو کرده اند.

سیستم قالب شاتل از زمان خنک کاری و چرخه طولانی تری برای ساخت قطعات بیشتر استفاده میکند. این سیستم به جای اینکه فقط یک قالب را در یک زمان با یک پرس معمولی اجرا کند، با استفاده از دو قالب که هر کدام می توانند قطعات منحصر به فردی ایجاد کنند، اجرا و تعداد قطعات دو برابر می شود. با دو برابر شدن تعداد قالب های استفاده شده ، تولید نیز می تواند بدون افزایش هزینه خرید دستگاه دوم ، دو برابر شود. هزینه قطعه به طور بالقوه به نصف کاهش می یابد ، حتی اگر زمان چرخه ثابت باشد.

در هر دستگاه قالب گیری تزریقی زمانی که صرف خنک کاری می شود برابر با از دست رفتن بهره وری است.

سیستم قالب شاتل از کانن ویرجینیا بر یک پیش فرض ساده متکی است: به جای اینکه منتظر خنک شدن قطعه قبل از شروع چرخه جدید باشید، سیستم ، دو قالب جداگانه را در یک فشار واحد به طور همزمان اجرا می کند. این فرایند با تزریق پلاستیک به قالب اول آغاز می شود سپس گیره باز شده و قالب را از موقعیت خود خارج می کند و قالب دوم در جایگاه قرار می گیرد.

 همزمان با خنک شدن قطعه در قالب اول در خارج از دستگاه، سیستم قالب دوم را در محل خود می بندد و پلاستیک را به داخل آن تزریق می کند. سرانجام سیستم، قالب دوم را از موقعیت خارج کرده و قالب اول را به جای خود بر میگرداند جایی که می تواند قطعه را خارج کرده و چرخه را دوباره شروع کند. سیستم قالب شاتل زمان این تغییرات یعنی زمانی که برای تغییر موقعیت قالب ها و تنظیم بستن گیره ها و پین ها لازم است را تنها به سه ثانیه کاهش میدهد.

بسته به روند کار، قالب شاتل می تواند تا 200% کارایی را بهبود بخشد. این برای هر فرایندی مناسب نیست. زیرا زمان خنک کاری باید به اندازه کافی طولانی باشد که بتواند تزریق اضافی را در خود جای دهد. دستگاه های قالب گیری تزریقی و قطعات با زمان خنک کاری کوتاه، برای این فرایند مناسب نیستند. علاوه بر این ، صرفه جویی در هزینه ای که سیستم قالب شاتل ارائه می دهد استثنایی است. در مقایسه با هزینه خرید دو دستگاه جداگانه ، از جمله خشک کن و سایر تجهیزات کمکی ، خرید یک دستگاه با ظرفیت دوبرابر، صرفه جویی عالی را ارائه می دهد. شما می توانید سرعت تولید خود را برای یک قطعه دو برابر کنید ، یا می توانید با یک ماشین دو قطعه مختلف تولید کنید. هر دو گزینه در طولانی مدت منجر به صرفه جویی در هزینه های شما می شود.

زمانی که زمان خنک کاری در حدود 30 ثانیه باشد، قالب شاتل می تواند بهبود در تولید را نسبت به یک فرایند تک قالب نشان دهد، همانطور که نمودار بالا نشان میدهد در شرایط مناسب، کانن ویرجینیا می تواند به طور موثر میزان تولید را دو برابر کند.

دستگاه های قالب گیری تزریقی فقط به استفاده از سیستم Shuttle Mold محدود نمی شوند. برای مثال ، اگر شرکتی نیاز به استفاده از قالب های دیگر روی دستگاه داشته باشد و مایل به استفاده از عملکرد شاتل نباشد ، کاملاً قادر است به عنوان یک دستگاه استاندارد تک قالب کار کند. این سیستم برای بهبود هزینه و کارایی تولید قطعات داخلی چاپگر جوهر افشان توسعه داده شد.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد