ارسال پاسخ

۲۵ خرداد ۱۴۰۰
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n3901

pvc-asso.ir

بازار جهانی کمک فرایند های اکریلیک به ارزش 842 میلیون دلار تا سال 2025

طبق تحقیقات اخیر بازار،پیش بینی می شود، بازار کمک فرایندهای اکریلیک تا سال 2025 به 842 میلیون دلار برسد و با نرخ رشد سالانه مرکب 6.8% از 606 میلیون دلار در سال 2020 در این دوره پیش بینی رشد کند.

واحد کارشناسی فنی انجمن لوله و اتصالات پی‌وی‌سی:

 

رشد بازار به دلیل افزایش تقاضا برای کمک فرایندهای آکریلیکی در صنایع خودرو، کالاهای مصرفی، ساخت و ساز و بسته بندی است.  عواملی مانند جایگزینی مواد معمول با  PVC و افزایش تقاضا برای کمک فرایندهای آکریلیکی از آسیا- اقیانوسیه بازار این افزودنی را پیش خواهد راند. آسیا- اقیانوسیه از نظر حجم و ارزش، بازار اصلی برای کمک فرایند های آکریلیک است و بعد از آن اروپا و آمریکای شمالی جایگاه بعدی را خواهند داشت.

 

تاثیر کووید 19 بر بازار کمک فرایندهای اکریلیک

 در سال 2020 به دلیل شیوع کرونا، سقوط در بسیاری ازصنایع در سراسر جهان مشاهده شد. کاهش تقاضای پلاستیک از صنایع مصرف نهایی مانند خودرو،ساخت و ساز، کالاهای مصرفی و بسته بندی منجر به کاهش تقاضا برای کمک فرایندهای آکریلیک مورد استفاده در فرایند پلاستیک ها شد. به طور کلی بازار کمک فرایندهای آکریلیک با رشد منفی در سال 2020 همراه بود و انتظار می رود با رشد مثبت در طول این دوره پیش بینی پیشرود.

 

PVC دارای خواص مقاومت مکانیکی، الکتریکی، سایشی و شیمیایی برتر در مقایسه با سایر مواد معمولی مانند فلزات، شیشه، کاغذ و سرامیک است. نوآوری های مداوم و نیاز به مواد سبک تر در کاربردهای مختلف، جایگزینی PVC را تقویت می کند. تولیدکنندگان PVC از کمک فرایندهای آکریلیک در طی مراحل تولید استفاده می کنند.زیرا این افزودنی باعث فیوژن سریعتر، افزایش خروجی تولید، استحکام مذاب و الاستیسیته بهبود یافته، کاهش رسوب در مارپیچ و بهبود براقیت سطح محصول نهایی همچنین ضخامت و استحکام کششی بهتر میشود. کمک فرایندهای آکریلیک به دلیل مقرون به صرفه بودن و تولید محصولات با کیفیت بالا در کشورهای آسیایی محبوبیت بیشتری دارند.

 

در آسیا اقیانوسیه، چین، ژاپن و تایوان عمده ترین تولید کنندگان کمک فرایندهای آکریلیک هستند. با این حال فعالیت های تحقیق و توسعه توسط شرکت های کوچک به دلیل کمبود سرمایه پایین است. این امر بر توسعه کلی کمک فرایندهای اکریلیک در منطقه تاثیر منفی می گذارد. تمرکز کمتر بر فعالیت های تحقیق و توسعه در کشورهای در حال ظهور، بازار این افزودنی را محدود می کند. برخی از شرکت ها هنوز در تلاشند که فناوری های جدیدی را برای پلیمریزاسیون توسعه دهند و پلاستیک هایی با کیفیت بهتر و با ویژگی های بهبود یافته تولید کنند. فعالیت های تحقیق و توسعه و پیشرفت های تکنولوژیکی ممکن است پس از 3 تا 5 سال شتاب بگیرد از این رو تمرکز کمتر بر فعالیت های تحقیق و توسعه به عنوان یک عامل بازدارنده برای بازار در میان مدت در نظر گرفته شده است.

 

رزین های  PVC از طریق اکستروژن، قالب گیری تزریقی، ترموفرمینگ، قالب گیری دمشی و کلندرینگ به محصولات پی وی سی تبدیل می شوند. این فرایند بسته به نوع کاربرد به مقدار کمی کمک فرایند در هنگام تولید نیاز دارد. به عنوان مثال در تولید لوله های پی وی سی و پروفیل پنجره به ازای 100 کیلوگرم رزین پی وی سی به کمتر از 1.5 کیلوگرم کمک فرایند آکریلیک نیاز است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد