ارسال پاسخ

چهارشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۵
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n389

pvc-asso.ir

امسال تعداد مجتمع‌های پتروشیمی کشور به ۷۰ واحد می‌رسد

معاون وزیرنفت گفت: در حال حاضر ۵۰ مجتمع پتروشیمی در کشور وجود دارد که امسال این تعداد به ۷۰ واحد افزایش می‌یابد.

به گزارش روابط عمومی انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی، مرضیه شاهدایی ظهر امروز در حاشیه بازدید از پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند و در جمع خبرنگاران با اشاره به راه اندازی مجتمع‌های پتروشیمی در کشور اظهار داشت: در طول امسال چهار مجتمع در کشور افتتاح شده است.

وی افزود: دو تا از مجتمع‌های افتتاح شده در کنار مجتمع‌های کنونی بودند و در حقیقت فاز دوم آنها افتتاح شد و همچنین شرکت پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند موفق به تولید بنزین و گازوئیل یورو چهار شده و محصولاتی که از این مجتمع خارج می‌شود در سراسر کشور توزیع خواهد شد که از این اتفاق مبارک خرسندیم..

معاون وزیر نفت تصریح کرد:غیر از نفتا که به عنوان خوراک از پالایشگاه اراک دریافت می شود، درصدد مذاکره برای دریافت ال پی جی از این پالایشگاه به عنوان خوراک پتروشیمی ها هستیم.

شاهدایی بیان کرد: بیشتر مناطق کشور گاز طبیعی جریان دارد به همین منظور میزان مصرف گاز بالا رفته و مصرف نفت سفید کاهش یافته که در نتیجه پالایشگاه‌ها با کم شدن مصرف این ماده مواجه شده‌اند به همین سبب  ترجیح می‌دهیم نفت سفید  را در داخل کشور استفاده کنیم.

وی عنوان کرد: برای شهرهایی مانند اراک، تبریز، اصفهان، آبادان و کرمانشاه که  پالایشگاه و پتروشیمی کنار هم هستند برنامه ای پیش بینی شده که ظرفیت این پتروشیمی‌ها را با افزایش خوراکشان بالا ببریم.

با پتروگرام اخبار دقیق و بروز  صنعت پتروشیمی را دنبال کنید

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد