ارسال پاسخ

۹ خرداد ۱۴۰۰
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n3830

pvc-asso.ir

راه‌اندازی پایگاه صادراتی ایران در ۴ کشور آسیایی

مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی از راه اندازی چهار پایگاه صادارتی ایران در کشورهای عراق، آذربایجان، ارمنستان و چین خبر داد و گفت:‌ تاسیس دفاتر صادراتی در کشورهای دیگر نیز در حال نهایی شدن است.

به گزارش روابط عمومی انجمن لوله و اتصالات پی وی سی به نقل از ایرنا، مرضیه شاوردی در رویداد یکشنبه صادراتی با موضوع خدمات صادراتی صندوق به شرکت‌های دانش بنیان برای حضور در کشور سوریه افزود:‌ خدمات صادراتی متنوعی برای حمایت از اکوسیستم نوآوری کشور در صندوق نوآوری طراحی شده که ارزیابی توان صادراتی یکی از این موارد است. شرکت‌ها را در مراحل مختلف از عدم احراز شرایط صادراتی تا تبدیل شدن به شرکت صادراتی برتر تا ۹۰ درصد از هزینه‌ها و سقف ۴ میلیون تومان همراهی می‌کنیم.

 

وی ادامه داد: حمایت از حضور شرکت‌های دانش بنیان در دو قالب حضور مستقل و حضور پاویونی دیگر برنامه حمایتی صندوق نوآوری است که بر این اساس هفته گذشته پاویون شرکت‌های دانش بنیان در نمایشگاه ۴*۱ سوریه با حضور ۳۰ شرکت دانش بنیان و با حمایت ۹۰ درصدی صندوق نوآوری برگزار شد.

 

شاوردی دیگر خدمات را شامل پایگاه صادراتی و خدمت جدید حمایت از هزینه‌های نمایشگاهی به صورت بلاعوض اعلام کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: پایگاه صادراتی با هدف کمک و تسهیل ورود به بازارهای هدف در صندوق نوآوری طراحی شده است و ۷۰ درصد از هزینه‌ها تا سقف ۱۲۰ میلیون تومان در سال را به صورت بلاعوض شامل می‌شود. در حال حاضر چهار نمایشگاه در عراق، آذربایجان، ارمنستان و چین راه‌اندازی شده و تاسیس دفاتر صادراتی در کشورهای دیگر نیز در حال نهایی شدن است.

 

مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری افزود: همچنین خدمت جدیدی تحت عنوان خدمات بلاعوض آزمایشگاهی به خدمات استانداردسازی صندوق اضافه شده است. خدمات آزمایشگاهی نیز تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان در سال به‌صورت بلاعوض به شرکت‌های دانش بنیان ارائه می‌شود.

 

وی در مورد برنامه‌های صادراتی این صندوق برای بازار سوریه نیز بیان کرد: برنامه‌های صندوق نوآوری در سال جاری شامل توسعه نمایشگاه دائمی سوریه و همچنین حمایت از حضور در نمایشگاه‌های بیلدکس و نمایشگاه بازرگانی و هایتک در سوریه است.

 

دعوت از شرکت‌های ایرانی برای حضور در بازار سوریه
در ادامه این رویداد علاء هلال، مدیرعامل شرکت عربین گروپ، شرایط اجتماعی سوریه را مثبت بیان کرد و گفت: بیشتر از دو سال است که امنیت در سوریه برقرار شده است و اشرار در یک محل تحت کنترل هستند. امید است همان طور که در زمینه سیاسی و نظامی روابط خوبی با ایران داریم، در زمینه تجارت و اقتصاد هم تعاملات برقرار شود.

 

وی ادامه داد: از دو سال گذشته نمایشگاه‌های مختلفی در سوریه رونق گرفته است و از شرکت‌های ایرانی درخواست می‌کنیم بر اساس محصول و توانمندی‌های خود نمایشگاه مورد نظر را انتخاب کنند. امید است شرکت‌های بزرگ ساختمانی ایران نیز در نمایشگاه بیلدکس حضور پیدا کنند.

 

مزیت‌های روابط تجاری با  بخش خصوصی سوریه
سید محمدحسین سجادنژاد، مشاور رییس سازمان توسعه تجارت ایران با توضیح شرایط حضور در بازار سوریه گفت: ترجیح بخش خصوصی سوریه در مذاکرات تجاری، اخذ نمایندگی انحصاری است که مزیت آن کاهش هزینه‌ها و اشتراک در پرداخت هزینه است، اما ریسک آن قوانین جاری سوریه است. سوریه تنها کشوری است که ایران موافقتنامه تجارت آزاد با آن امضا کرده است.

 

مشاور رییس سازمان توسعه تجارت ایران جزییاتی را که تجار و شرکت‌های دانش بنیان در همکاری مشترک با طرف‌ سوری باید رعایت کنند، متذکر شد و افزود: شریک تجاری شما باید عضو اتاق بازرگانی باشد؛ زیرا ریسک کمتری را متحمل خواهید شد. همچنین در صورت عقد قرارداد با یک نفر از سوریه دیگر اجازه تجارت با افراد دیگر را نخواهید داشت و در صورت رعایت نکردن این قانون، محصول شما در گمرک سوریه متوقف می‌شود.

 

وی تاکید کرد: بر این اساس بهتر است برای قرارداد نمایندگی خود سقف مالی و زمانی تعیین کنید و بعد از این مدت به سمت تمدید قرارداد بروید. سوریه چهار اتاق بازرگانی شامل اتاق کشاورزی، صنایع، اتحادیه اتاق‌های بازرگانی و اتاق بازرگانی دارد که در هر کدام بین ۱۰ تا ۲۰ هزار نفر عضو هستند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد