ارسال پاسخ

پنجشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۴
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n36

pvc-asso.ir

9/نمایشگاه صنعت ساختمان چندان تخصصی نیست

باید بخش لوله و تاسیسات را از نمایشگاه ساختمان مجزا کنند، تا شرکت کننده‌ها بهای بیشتری را به نمایشگاه تخصصی بدهند.

 

به گزارش روابط عمومی انجمن لوله و اتصالات پی‌وی‌سی، فرجی مدیرعامل شرکت خسرونیکوپلاست با بیان این که نمایشگاه صنعت ساختمان چندان تخصصی نیست، پیشنهاد داد تا بخش لوله و سیستم تاسیسات را از آن حذف کنند و این نمایشگاه در چند بخش مجزا و به صورت تخصصی برگزار شود تا بازدهی بهتری داشته باشد.

وی در ادامه ضمن بیان برخی از انتقادات به نحوه برگزاری نمایشگاه به ویژه جانمایی غرفه ها، گفت: اکنون نمایشگاه تخصصی لوله و اتصالات وجود دارد و نمایشگاه صنعت ساختمان هم در حال برگزاری است؛ از این روی شرکت‌ها زمان کافی برای حضور در هر دو نمایشگاه که به فاصله زمانی کوتاهی از هم برگزار می‌شوند، را ندارند.

فرجی گفت: به نظر بنده باید بخش لوله و تاسیسات را از نمایشگاه ساختمان مجزا کنند، تا شرکت کننده‌ها بهای بیشتری را به نمایشگاه تخصصی خود بدهند و همچنین بازدیدکننده‌های تخصصی بیشتری را بتوانند میزبانی کنند.

این فعال تولیدی با اظهار امیدواری نسبت به خروج از وضعیت رکود کنونی، عنوان کرد: امیدواریم که در شرایط پسا تحریم وضعیت این صنعت که بخشی از آن به ساختمان و بخش دیگری از آن به پروژه‌های دولتی مرتبط است، بهتر شود و بازارهای خود را در برابر رقبای دیگر حفظ کنیم.

وی با بیان این که نمایشگاه صنعت ساختمانی دارای پتاسنیل بالایی برای جذب مصرف کننده‌های خارجی است، گفت: متاسفانه یکی از ایرادهای موجود در این زمینه قوانین موجود در بحث صادرات است؛ به ویژه برای عراق که بازار خوبی برای شرکت های پی‌وی‌سی است. قوانین بازرسی که اتلاف زمان و هزینه را به شرکت‌ها تحمیل می‌کند موجب شده مصرف کننده عراقی به سمت کشورهای عربستان و مصر رغبت پیدا کنند. وجود این بازرسی در مرز و صدور گواهی‌های بازرسی، خود مانعی برای صدور لوله ها شده است.

وی بخش دیگری از موانع را مرتبط با سیاست‌های قیمت گذاری مواد دانست و گفت: صنایع مادر و پتروشیمی در شرایط بازار، انعطاف لازم را نشان نمی‌دهند و در جایی که باید قیمت پلیمرها را کاهش دهند تا عرضه کننده‌هایی همچون ما بتوانند رقابت خود را حفظ کنند، این اتفاق نمی‌افتد.

فرجی در این باره به کشور عربستان اشاره کرد و گفت: این کشور با کاهش قیمت نفت، به سادگی قیمت مواد خام را 30 تا 40 درصد پایین آورد اما این نگاه در پتروشیمی‌های ما وجود ندارد و خیلی راحت به جای این کار، مدت اورهال را بیشتر می‌کنند و سیستم‌ها را به گونه‌ای تنظیم می‌کنند تا کاهش قیمت مواد اولیه اتفاق نیفتد. از سوی دیگر بحث نرخ ارز و تغییرات ارزی دست به دست هم می‌دهند که موانعی در صادرات ایجاد شود.

وی در پایان اظهار داشت: عربستان علاوه بر دامپینگ نفت، دامپینگ مواد اولیه هم انجام داد و به تبع آن دامپینگ لوله هم رخ داد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد