ارسال پاسخ

۱۷ فروردین ۱۴۰۰
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n3560

pvc-asso.ir

سیلندرهای هوشمند و کنترل میزان سایش در سیلندر مارپیچ

شرکت Glycon مستقر در ایالت متحده سیستمی را توسعه داده است که  قادر به کنترل سایش روی سیلندر و مارپیچ است.

واحد کارشناسی فنی انجمن لوله و اتصالات پی وی سی:

سیستمEMT  ( اندازه گیری الکترونیکی )با استفاده از یک سنسور جریان گردابی ، همراه با دو شاخه سیلندر، داده های دقیق هم در مورد سایش سطح خارجی بخش خوراک گیری مارپیچ و هم سطح داخلی سیلندر جمع آوری می کند. این تکنولوژی یک پتنت در سال 2019 است. با داده های بدست آمده از این اندازه گیری ها، پردازنده ها می توانند میزان سایش و بهترین زمان برای تعمیر یا تعویض سیلندر مارپیچ را پیش بینی کنند. طبق گفته ی کوهمن مدیرعامل Glycon، این سیستم می تواند در هر دو مورد اکستروژن لوله و پروفیل همچنین برای فیلم و ورق نیز استفاده شود. EMT سادگی، دقت و اطمینان را ارائه می دهد.

 

توقف تولید و یا پیاده کردن سیلندر و مارپیچ همچنین اندازه گیری فیزیکی قطعات با میکرومتر و بورگیج  زمان بر و هزینه بردار است و پردازندگان اکثر اوقات دچار ناتوانی می شوند.

 

EMT یک یا دو بار در سال به یک ساعت زمان برای هر خط نیاز دارد که به پردازندگان اطلاعاتی که برای یک تصمیم گیری اقتصادی نیاز است را بدهد. این سیستم متکی بر محصول Glycon، سیلندر هوشمند نام دارد که دارای دیافراگم های مختلفی در طول خود است که پورت هوشمند نامیده می شود. دوشاخه سیلندر در این دیافراگم نصب شده و پورت را می بندد.

 

برای اندازه گیری، این دو شاخه از پورت برادشته می شود و یک نگهدارنده رزوه ای جایگزین می شود که می تواند یک سنسور جریان گردابی را در خودمحکم نگه دارد.سپس مارپیچ به آرامی می چرخد و سنسور یک قرائت دقیق را انجام می دهد و فاصله بین قطر خارجی مارپیچ و قطر داخلی سیلندر با دقت 0.001 و به طور میانگین در هنگام چرخش اندازه گیری و ثبت می شود. سپس دو شاخه سیلندر در یک وسیله اندازه گیری(فیکسچر) نصب می شود که هر دو انتهای آن باز است و سنسور در انتهای مخالف نصب شده است. هر گونه انحراف از اندازه گیری اولیه میزان سایش سیلندر را نشان می دهد.

 به گفته کوهمن مشتری می تواند داده ها را به طور مستقل تجزیه و تحلیل کند و به طور معمول از آنها برای افزایش بهره وری، کاهش ضایعات و کاهش هزینه های انرژی استفاده کند. همچنین وی افزود که شرکت GLYCON می تواند به تفسیر نتایج و ارائه توصیه هایی در مورد مواد ، طراحی و جنس مارپیچ، تنظیم سیلندر مارپیچ، تاثیر فیلرهای ساینده که می تواند طول عمر سیلندر و مارپیچ را افزایش دهد، بپردازد.

 

Glycon چند سالی است که EMT را در آزمایشگاه خود و با همکاری شرکایی مانند تولید کنندگان سنسور، سازندگان ابزار (هر دو جریان گردابی و فراصوت) و پردازنده ها تست کرده است.

 

با حفظ گرما و چرخش مارپیچ، کمتر از یک ساعت طول خواهد کشید که EMT  سایش را محاسبه کند. کوهمن انتظار دارد با فروش سیلندرهای هوشمند اولین مرحله EMT  را در نیمه دوم سال جاری روانه بازار کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد