ارسال پاسخ

۲۹ بهمن ۱۳۹۹
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n3413

pvc-asso.ir

افزایش ظرفیت تولید «پارازایلین» ایران در سال ۱۴۰۰

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بوعلی سینا از راه اندازی طرح به روزرسانی و افزایش ظرفیت تولید واحد ««پارازایلین» این زنجیره محصولات آروماتیکی ایران در سال ۱۴۰۰ خبر داد و اعلام کرد: پروژه شیرین سازی نفتای پتروشیمی بوعلی هم به زودی به بهره برداری می رسد.

به گزارش روابط عمومی انجمن لوله و اتصالات،  «محمد احمدزاده» در دومین رویداد تخصصی حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی در کیش با بیان اینکه در شرایط فعلی ۶۰ درصد محصولات پتروشیمی بوعلی سینا صادراتی بوده و سالانه حدود یک میلیارد دلار انواع محصولات این شرکت پتروشیمی به بازارهای جهانی صادر می‌شود، گفت: پروژه شیرین سازی خوراک نفتا پتروشیمی بوعلی سینا در یک فرآیند کاملاً ایرانی در قالب زنجیره طراحی، ساخت، نصب، تامین کالا و تجهیزات آخرین مراحل احداث را پشت سر می‌گذارد.


وی با بیان اینکه ساخت واحد جدید پارازایلین پتروشیمی بوعلی هم توسط پیمانکاران و سازندگان ایرانی آغاز شده و به زودی بزرگترین برج صنایع پتروشیمی خاورمیانه در بوعلی سینا نصب می‎شود، تصریح کرد: پروژه شیرین سازی نفتا پتروشیمی بوعلی به زودی در مدار بهره برداری قرار خواهد گرفت.


به گفته مدیرعامل شرکت پتروشیمی بوعلی سینا پروژه عظیم به‌روز رسانی واحد پارازایلین این شرکت پتروشیمی هم سال ۱۴۰۰ راه اندازی خواهد شد.


وی با اشاره به بومی سازی و داخلی‌سازی انواع کاتالیست های مصرفی مورد نیاز این زنجیره آروماتیک تاکید کرد: هم اکنون با خودباوری سازندگان و شرکت های دانش بنیان ایرانی زمینه طراحی و ساخت انواع کالاهای مصرفی صنایع پتروشیمی در داخل ایران فراهم شده است.


این مقام مسئول همچنین از از واگذاری ساخت دو مخزن ۳۳ هزار تومانی ذخیره‌سازی نفت به شرکت ماشین سازی اراک خبر داد و یادآور شد: هم اکنون وضعیت تولید و استمرار تولید در پتروشیمی بوعلی در شرایط ایده‌آلی قرار دارد و پیش بینی می شود با طراحی و ساخت انواع کالاهای مصرفی توسط سازندگان ایرانی ریسک تولید هم در این شرکت پتروشیمی به حداقل کاهش یابد.

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد