ارسال پاسخ

۲۷ آبان ۱۳۹۹
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n3212

pvc-asso.ir

افزایش ظرفیت تولید پلی‌اتیلن سبک خطی شرکت پتروشیمی جم

افزایش ظرفیت تولید واحد پلی اتیلن سبک خطی به ظرفیت 50 تن در ساعت معادل 130 درصد ظرفیت اسمی طراحی در تولید گرید HD-52518 پتروشیمی جم محقق شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن لوله و اتصالات پی وی سی به نقل از روابط عمومی پتروشیمی جم: با تلاش متخصصان پتروشیمی جم افزایش ظرفیت واحد پلی اتیلن سبک خطی به ظرفیت 50 تن در ساعت معادل 130 درصد ظرفیت اسمی طراحی در تولید گرید HD-52518 عملی شد.


امروزه بسیاری از سازمان‌ها و شرکت‌ها با رقابت فزاینده و نامطمئنی روبرو هستند که این رقابت به واسطه نوآوری، تغییر محیط‌های بازار و نیازهای در حال تغییر مشتریان، شدت بیشتری یافته است و با توجه به تغییرات و تحولات علمی و فناورانه، سازمان‌هایی موفق و کارآمد به شمار می‌روند که علاوه بر هماهنگی با تحولات جامعه امروز بتوانند مسیر تغییرات و دگرگونی‌ها را در آینده پیش بینی کرده و قادر باشند این تغییرات را در جهت ایجاد تحولات مطلوب برای ساختن آینده‌ای بهتر هدایت کنند.


شرکت‌ها یا سازمان‌های تولیدی در حال حاضر از دو جهت با چالش دست و پنجه نرم می‌کنند. از یک سو، فلسفه‌ها و فناوری‌های جدیدتری از تولید به وجود می‌آید و از سوی دیگر مشتریان امروزی در تقاضای محصولات و خدمات جدید در یک دوره زمانی کوتاه شدت بیشتری دارند لذا در این محیط پرمخاطره و آکنده از ریسک‌های مختلف، شرکت‌ها می‌بایست به منظور بقاء و مقابله با چالش‌هایی که با آن مواجه هستند اقداماتی در رابطه با وضعیت‌های رقابتی خود انجام دهند.


یکی از مهمترین اقدامات شرکت‌ها در جهت حفظ و یا افزایش درآمد سالیانه (علاوه بر مسائل مربوط به کاهش هزینه)، مرور کلی فرایند آن در جهت بهسازی و یا گسترش و توسعه حوزه فعالیت خود می‌باشد.


همگام با این استراتژی، پتروشیمی جم نیز همانند بسیاری از شرکت‌های پتروشیمی موجود در مناطق مختلف جهان شروع به بازنگری فرایند واحدهای تولیدی خود در جهت ارتقاء، بهره وری و افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی خود در کنار برنامه‌های مربوط به کاهش هزینه‌ها نموده است.


در راستای این هدف و مطابق با رهنمودهای مدیران ارشد پتروشیمی جم واحد LLDPE پتروشیمی جم برنامه امکان سنجی افزایش ظرفیت تولید بالاتر از ظرفیت سنوات گذشته و ظرفیت طراحی در گریدهای روتین تولیدی خود را در دستور کار قرار داد و پس از بررسی و مطالعات، وارد فاز اجرایی شد و با تلاش متخصصان با تجربه افزایش ظرفیت واحد پلی اتیلن سبک خطی به ظرفیت 50 تن در ساعت معادل 130 درصد ظرفیت اسمی طراحی در تولید گرید HD-52518 عملی شد.


در شرکت پتروشیمی جم با توجه به شرایط بازار و وضعیت واحدهای تولیدی، رویکردهای متفاوتی برای نیل به افزایش سودآوری وجود دارد. با نگاهی به سال 98 دو رویکرد افزایش تناژ تولید سالانه با هدف کاهش فرصت‌های از دست رفته تولید و همچنین تولید محصولات با حاشیه سود بالا مورد توجه قرار گرفت که مطابق بررسی‌های آماری حاصله، بخش زیادی از برنامه‌ها محقق شد.
در سال 1399 با توجه به وضعیت بازار و افزایش سوددهی، یکی از مهمترین برنامه‌های شرکت پتروشیمی جم در جهت افزایش درآمد سالیانه؛ کاهش هزینه‌ها و افزایش نرخ تولید ساعتی محصولات اعلام شد.


در این راستا تست حداکثر ظرفیت و شناسایی تنگناهای تولید در دستور کار قرار گرفت و نتایج حاصل از این اقدام در کنار پایش های مستمر عملیاتی، باعث شد در شش ماهه نخست سال 99 در اکثر واحدهای تولیدی برنامه تولید در نظر گرفته شده محقق گردد. در این مدت در مجموع، علاوه بر پوشش کامل برنامه شش ماهه، در اکثر واحدها از نظر میزان تولید نسبت به دوره مشابه سال گذشته رشد حدود 10 درصدی ثبت شده است.


از همین رو انتظار می‌رود با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده و در صورت عدم وقوع رخداد غیر مترقبه تا پایان سال 99 در همه واحدهای تولیدی مجتمع پتروشیمی جم رشد قابل قبول از نظر میزان تولیدات کمی مجتمع را شاهد باشیم و به فضل الهی و با مدیریت هوشمندانه حاکم بر شرکت، سال 99 که سال جهش تولید نام گذاری شده است به بهترین سال تولید شرکت مبدل گشته و رکوردهای قابل قبولی ثبت شود.


پتروشیمی جم مفتخر است در واحد پلی اتیلن سبک (PE) در شرایط پایدار تولید در هر دو بخش پلیمر و اکستروژن برای گریدهای HDPE و LLDPE تست حداکثر ظرفیت تولید به منظور شناسایی گلوگاه‌های افزایش ظرفیت واحد با ثبت رکورد به ترتیب 50 و 45 تن در ساعت محقق شد.


همچنین در واحد HDPE نیز با هدف شناسایی گلوگاه‌های تولید، تست حداکثر ظرفیت برای دو محصول پر فروش پایپ و BL3 انجام و نتایج ارزشمندی حاصل گردیده است.

 

صرفه اقتصادی حاصله با اجرای برنامه افزایش ظرفیت 130 درصدی

از آنجاییکه هر ساله سهم بالایی از سبد محصولات واحد LLDPE را گرید HD52518 تشکیل می‌دهد. (حداقل بالای 60 درصد از تولید واحد) و ظرفیت اسمی تولید این گرید نزدیک 38 تن بر ساعت می‌باشد؛ اما با توجه به اینکه در سالهای اخیر متوسط ظرفیت واحد برای تولید این گرید در حدود 42 تن بر ساعت بوده است، افزایش ظرفیت واحد به 50 تن بر ساعت، باعث تولید 8 تن بر ساعت محصول پلی اتیلن بیشتر نسبت به سنوات گذشته می‌شود از همین رو امکان افزایش حداقل 60 هزارتن در سال بالاتر از ظرفیت طراحی برای مجموعه بر روی این گرید فراهم شده است که با کاربرد مصارف عمومی علاوه بر نیاز بازار داخلی به کشورهای چین، ترکیه و کشورهای همسایه صادر می‌شود که نتیجه حاصل از این صادرات صرفه اقتصادی به همراه خواهد داشت.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تعرفه تبلیغات انجمن پی وی سی

اخبار مرتبط