ارسال پاسخ

۱۹ آبان ۱۳۹۹
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n3197

pvc-asso.ir

سایۀ کرونا بر صنعت پتروشیمی

مرضیه شاهدایی،شیوع ویروس کرونا در صنعت پتروشیمی از چند جهت تأثیرگذار بوده است که در ادامه به اختصار به مرور آن می‌پردازم.

به گزارش روابط عمومی انجمن لوله و اتصالات پی وی سی به نقل از  انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمي، شاهدایی، در بخش تولید و فروش محصولات پتروشیمی با توجه به اینکه پاندومی کرونا جهانی است و اکثر صنایع جهان‌ از آن متأثر شده‌اند و دوران طولانی در تعطیلی بوده و یا مصارف آن‌ها کاهش پیدا کرده است، درنتیجه تقاضای جهانی کاهش یافته است؛ روندی که در کاهش قیمت تأثیر زیادی داشته است.

در واحدهای تولیدی صنعت پتروشیمی خوشبختانه به‌خوبی توانسته‌اند نکات و موارد بهداشتی را کنترل کنند و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تمامی واحدها تولیدی مستمر داشته‌اند. البته رعایت پروتکل‌های بهداشتی و رعایت نوبت‌کاری و کاهش نیروی انسانی برای حفظ سلامت کارکنان، هزینه‌هایی را به شرکت‌های تولیدی تحمیل کرده است. شرکت‌های پتروشیمی همچنین با توجه به موضوع مسئولیت اجتماعی که همیشه نسبت به مناطق همجوار عملیاتی خود داشته‌اند، همکاری بسیاری خوبی داشته و هزینه‌های مواد بهداشتی، ضدعفونی و تجهیزات درمانی و بیمارستانی را در مناطق عملیاتی تأمین کرده‌اند. در بخش طرح‌های پتروشیمی، به دلیل دوران ‌قرنطینۀ کارکنان و تعطیلی کارگاه‌های عملیاتی طرح در ایران و یا کارگاه‌های ساخت تجهیزات در خارج از کشور و یا کاهش فعالیت ناوگان‌های حمل و نقل، روند اجرایی طرح‌ها کاهش یافته است و با تأخیر مواجه شده‌اند که انشاالله با توانی دو چندان باید فرصت‌های ازدست‌رفته را جبران کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد