ارسال پاسخ

۱۷ آبان ۱۳۹۹
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n3186

pvc-asso.ir

طراحی میکسرهای سریع تمیز شونده به همراه ایجاد یک جریان گردابی بهینه

شرکتMixaco در آلمان طیف وسیعی از محفظه های میکسر را تولید می کند که جدیدترین مورد اضافه شده به خط تولید، Container Mixer i4 است. این سیستم بسیار انعطاف پذیر است و می تواند طیف گسترده ای از سایزهای محفظه را در خود جای دهد. همچنین دارای یک سر همزن تخت برای اطمینان از تمیز شدن سریع است.

واحد کارشناسی فنی انجمن لوله و اتصالات پی وی سی:

 

نمایش شماتیک از mixaco بردارهای عمودی، شعاعی و افقی را نشان می دهد که با هم به ایجاد گرداب در محفظه میکسر کمک می کنند.

به گفته ی این شرکت، تولید یک ترکیب خشک پی وی سی با کیفیت و با سرعت، نیاز به ایجاد یک جریان گردابی بهینه در میکسر دارد. گرداب در میکسرهای گرم، جریان مواد را هنگام حرکت در داخل محفظه اختلاط توصیف می کند و توسط حرکات مختلف ( بردارهای ترکیبی) بدست آمده از طراحی ابزار و محفظه اختلاط هدایت می شود.

 

 تیغه پایین، حرکت عمودی به سمت بالا ایجاد می کند و مواد را به طرفین هدایت می کند در حالی که  ابزار میانی نیروی شعاعی ایجاد می کند. سرعت تیغه ها باعث ایجاد یک نیروی گریز از مرکز ( بردار شعاعی ) می شود و مواد به دیواره های کناری کاسه فشار وارد می کند و یک خلا در مرکز ایجاد می کند. در نتیجه، مواد به سمت محور ( بردار افقی) کشیده شده و به سمت پایین رانده می شوند ( بردار عمودی) این سه بردار حالت گردابی ایجاد می کنند که می تواند با طراحی کاسه و تلاطم ایجاد شده توسط ابزارهای اختلاط، بیشتر بهینه شود. Mixacoمی گوید که این گرداب در طی فرایند اختلاط تحت تاثیر عوامل زیادی قرار دارد. یکی از این موارد سرعت نوک ابزار اختلاط است.

 

 سرعت ایده ال نوک به مواد اولیه و طراحی تیغه و محفظه بستگی دارد.اگر این سرعت خیلی کم باشد ( کمتر از  m/s 20) در مرکز کاسه خلا ایجاد نمی شود و حرکت افقی مواد را نخواهیم داشت. میکسر همچنین ممکن است لرزش بدی را شروع کند . اگر سرعت نوک خیلی بالا باشد (بیشتر ازm/s 35-40) مواد به سمت بالا و دیواره های جانبی رانده می شوند و خلا بزرگی در مرکز ایجاد می شود در نتیجه حرکت بالا و پایین مواد اتفاق نمی افتد و کیفیت مخلوط به طور قابل توجهی آسیب می بیند. سطح پر کردن میکسر گرمایشی نیز یک پارامتر مهم در ایجاد یک گرداب مطلوب است. به طور کلی یک میکسر گرمایشی برای کار با مقدار مشخصی از مواد طراحی شده است( حجم توصیه شده برای Mixaco حدود 85% است و محفظه ها و ابزارها و موتورها بر این اساس مهندسی می شوند).

 

با سطح پر شدن خیلی کم، میکسر نمی تواند نیروی روبه پایین زیادی ایجاد کند و مخلوط به سمت بالا رانده می شود و در بالای ظرف باقی می ماند. در نتیجه ابزار همچنان در حال حرکت هستند اما در تماس با مواد نیستند. بنابراین اثر مخلوط کردن بسیار کمتر است. با این وجود، گرداب به دلیل گرم شدن ذرات pvc و افزایش حجم به فضای بیشتری ( حجم آزاد) نیاز دارند.اگر میکسر بیش از حد پر شود، گرداب به طور موثری حرکت نخواهد کرد و خطر خرابی فیلتر و اتصالات درب وجود خواهد داشت. گرداب همچنین با تغییر طراحی تیغه ها و افزایش پیکره تیغه تحت تاثیر قرار می گیرد.

 

اگر مخلوط استفاده شده سبک باشد یا دارای دانسیته بالک بالا باشد، ممکن است تغییر در پیکربندی تیغه مفید باشد. مواد سبک یا مخلوط های با سیالیت بالا تمایل دارند که در قسمت بالایی سطح باقی بمانند و خوب همگن نمی شوند. در این حالت، کم کردن تیغه ها می تواند فضای بیشتری برای فرو ریزش مواد در مرکز کاسه ایجاد کند تا یک گرداب بهتر ایجاد کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد