ارسال پاسخ

۱۲ شهریور ۱۳۹۹
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n3051

pvc-asso.ir

مجمع شرکت تعاونی پی وی سی ایرانیان برگزار شد

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت تعاونی تامین نیاز تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی، صبح امروز 12 شهریور 1399 در دانشگاه الزهرا برگزار شد.

مجمع شرکت تعاونی پی وی سی ایرانیان برگزار شدبه گزارش روابط عمومی انجمن لوله و اتصالات پی وی سی، دستور این مجمع به شرح زیر بود:

- استماع گزارش هیئت مدیره، حسابرس و بازرس قانونی
- رسیدگی و اتخاذ تصمیم در خصوص صورت های مالی سال 1398 و تقسیم و - تخصیص پاداش به هیئت مدیره، مدیر عامل و کارکنان تعاونی
- تعیین بودجه سال جاری و ارزش روز سهام تعاونی
- ارائه گزارش تغییرات اعضاء و سرمایه
- اتخاذ تصمیم در خصوص اخذ وام و هرگونه تسهیلات مالی و اعتباری از منابع بانکی مجاز
- تعیین خط مشی و برنامه تعاونی
- انتخاب بازرس

 

انتخاب هیئت رئیسه مجمع
در ابتدا اعضای حاضر هیئت رئیسه مجمع را به شرح زیر انتخاب کردند:
محمدتقی غیاثی (رئیس مجمع)
محمدحسن خرازی (ناظر)
هوشنگ پارسا (ناظر)
منصور قدیمی (منشی)

 

ارائه گزارش عملکرد هیئت مدیره و بازرس قانونی


با انتخاب هیئت رئیسه، مجمع به صورت رسمی کار خود را آغاز کرد. پس از خوش آمدگویی محمدحسن خرازی رئیس هیئت مدیره تعاونی، محمد رشیدزاده مدیرعامل تعاونی به ارائه گزارش فعالیت هیئت مدیره پرداخت.


در بخشی از این گزارش آمده بود: سال 1398 سالی بسیار سخت برای واحدهای تولیدی و شرکت تعاونی بوده است. در سال گذشته با ادامه روند تحریم ها و سیسات های مالی و اقتصادی اخذ شده توسط دولت جهت جلوگیری از افزایش قیمت ها و رکود و تورم بالا که اوج آن رکود شدید در بازار ساخت و ساز مسکن و همچنین اجرای پروژه های عمرانی کشور بود، که باعث پایین آمدن سطح تولید کارخانجات صنایع مختلف و دغدغه شدید تولیدکنندگان بخصوص صنعت لوله و اتصالات و درب و پنجره و پی وی سی و... شد.


همچنین در بخش دیگری از این گزارش به جذب اعضای جدید شرکت تعاونی اشاره شده بود. در این گزارش اظهار شده بود: حدود 60 هزار تن انواع گریدهای پودر پی وی سی شامل گریدهای 57، 60، 65، 70 و مواد پلی اتیلن و پروپیلین از 22 شرکت پتروشیمی داخلی و 2 پتروشیمی خارجی خریداری و بین اعضا تقسیم شده است که رتبه اول خرید پی وی سی در بورس کالا را نیز این شرکت داشته است.

 

پس از ارائه گزارش تفصیلی عملکرد هیئت مدیره، گزارش حسابرس و بازرس قانونی توسط سیدآبادی به نمایندگی از موسسه حسابرسی وانیا نیک تدبیر ارائه و به تصویب حاضران در مجمع رسید.

 

در ادامه جلسه به اتخاذ تصمیم درباره سایر بندهای دستور جلسه از جمله ارزش روز سهام و افزایش سهام تعاونی، پرداخته شد. 

 

انتخاب بازرس
یکی از مهمترین بندهای دستور جلسه این مجمع انتخاب بازرس بود که نتیجه آن به شرح زیر است:
موسسه حسابرسی وانیا نیک تدبیر با 14 رای (بازرس اصلی)
احمد کمانی شرکت کاسپین آبراهان با 7 رای (بازرس علی البدل)

 

ایجاد مرکز داوری تخصصی صنایع پتروشیمی در قوه قضائیه و راه اندازی شهرک صنایع پایین دستی پتروشیمی در خوزستان

حسین دور رئیس اتحادیه سراسری تعاونی های تامین نیاز صنایع پایین دستی پتروشیمی در این نشست در سخنانی اظهار داشت: شرکت تعاونی تامین نیاز تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی با وجود این بیشترین خرید از بورس کالا را داشته اند با وجود نظارت های شدید نهادهای نظارتی، دارای هیچ گونه تخلفی نبوده است که این نشان از پاکدستی هیئت مدیره این تعاونی است.
وی با بیان این که شرکت تعاونی تامین نیاز تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی به عنوان بزرگترین شرکت تعاونی باید سهمی از اتحادیه سراسری تعاونی های تامین نیاز صنایع پایین دستی پتروشیمی، داشته باشد، گفت: ما به دنبال حضور نماینده ای از این تعاونی در اتحادیه هستیم و کارهای مقدمانی آن آغاز شده است.


دور در بخش دیگری از سخنان خود به ایجاد مرکز داوری تخصصی صنایع پتروشیمی در قوه قضائیه اشاره کرد و در این باره گفت: ما مجوز این ایجاد این مرکز را از قوه قضائیه گرفته ایم. ایجاد این مرکز با این هدف است تا در صورت بروز اختلاف میان فعالان این صنعت، موضوع در یک مرکز تخصصی مورد داوری قرار گیرد. 


به گفته این فعال تشکلی آراء این مرکز لازم الاجرا است. وی همچنین کوتاه شدن فرایند رسیدگی به پرونده ها، و آشنا بودن قضات با این حوزه را از دیگر مزیت های این مرکزی داوری برشمرد.


دور به فعالان صنایع پایین دستی پتروشیمی پیشنهاد داد تا در قراردادهای خودف مرجع حل اختلاف را این مرکز داوری ذکر کنند.
رئیس اتحادیه سراسری تعاونی های تامین نیاز صنایع پایین دستی پتروشیمی در بخش دیگری از سخنان خود از ایجاد شهرک صنایع پایین دستی پتروشیمی خبر داد و گفت: به پیشنهاد هیئت دولت این شهرک در استان خوزستان تاسیس می شود و مدیریت آن به اتحادیه واگذار شده است. کارهای مقدماتی ایجاد این شهرک هم انجام شده است.


دور در ادامه سخنان خود به موضوع مشکلات پیش آمده در عرضه گریدهای پی وی سی و کاهش سهمیه تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی پرداخت.


به گفته دور، پی وی سی از اوایل سال 99 وارد بحران شد و یان بحران مدیریت شده بوده و هست. وی ادامه داد: ما ابتدای سال با پتروشیمی غدیر برای افزایش 100 درصدی PVC به توافق رسیدیم، اما ناگهان مدیریت این پتروشیمی تغییر کرده و این شرکت به اورهال خارج از برنامه رفت.


موضوع کاهش سهمیه ها و مشکلات پیش آمده برای تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی که با پرسش و پاسخ حاضران همراه بود تا پایان مجمع ادامه یافت.


 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد