ارسال پاسخ

۴ مرداد ۱۳۹۹
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n2968

pvc-asso.ir

آرامش در بازار معامله محصولات پتروشیمی

معامله انواع محصولات پلیمری و شیمیایی هفته گذشته در بورس کالای ایران بدون نوسان خاصی تداوم یافت و آرامش در معامله ها رقم خورد.

به گزارش روابط عمومی انجمن لوله و اتصالات پی وی سی به نقل از  نیپنا، بازار محصولات پلیمری بورس کالا، پس از گذراندن روزهای پرتلاطم، سرانجام در هفته گذشته آرام گرفت و فارغ از رقابت های قیمتی بی سرانجام، روال معمولی خود را طی کرد. 85 هزار و 108 تن از انواع محصولات پلیمری طی هفته گذشته در بورس کالا عرضه شد که نسبت به هفته ماقبل رشد 10.26 درصدی را تجربه کرد. این حجم عرضه بیشترین میزان از هفته منتهی به 16 خردادماه سال جاری است.

 

تقاضای پلیمرها نیز با افت 3.25 درصدی،به میزان 103 هزار و 316 تن به ثبت رسید. بخش عمده این میزان تقاضا مربوط به گرد کردن سهمیه های خرد در بورس کالا در روزهای پایانی ماه بود که به دلیل به اتمام رسیدن تیرماه، متقاضیان سعی داشتند تا سهمیه خود را خریداری کنند. از این رو و شاهد ورود تقاضای هیجانی در این بازار بودیم. البته افزایش حجم عرضه کمک موثری به کنترل جو عمومی بازار پلیمری بود و بخش عمده ای از تقاضا از این مسیر پاسخ داده شد. در نهایت حجم معاملات محصولات پلیمری به میزان 67 هزار و 307 تن به ثبت رسید که نشان از افت 4.85 درصدی آن نسبت به هفته ماقبل دارد.

 

قدرتمندترین محرک بازار محصولات پتروشیمی طی هفته گذشته اثر تکانه های کاهشی بهای ارز آزاد است که انتظار دورنمای صعود آن از جانب بازیگران بازار به نوعی متوقف شده است. همین امر سبب شده که محافظه کاری بر بازار این محصولات سایه انداخته و سبب به تعویق افتادن معاملات از سوی برخی بازیگران اصلی شود. فرضیه کاهش قیمت های پایه اعلامی بورس کالا در هفته آینده از سوی اهالی فن تقویت شده و حداقل این آگاهی وجود دارد که به دنبال کاهش بهای آزاد ارز، نرخ نیمایی هم از صعود همراه آن باز می ماند.

 

بازار محصولات شیمیایی نیز درحالی هفته گذشته را سپری کرد که 36 هزار و 282 تن از انواع محصولات شیمیایی در بورس کالا مورد دادوستد قرار گرفت. حجم معالات شیمیایی ها پس از 3 هفته سرانجام روند صعودی به خود گرفت و رشد 6.04 درصدی را تجربه کرد. 59 هزار و 101 تن محصول در بورس کالا عرضه شد که تقاضای 43 هزار و 550 تنی در برابر آن شکل گرفت و موجب شد که 61.40 درصد عرضه¬ها به معامله ختم شود. چهره کلی بازار محصولات شیمیایی گرچه آرام¬تر از پلیمرها ارزیابی می شود اما در کنار تغذیه بازار این محصولات و برتری اندک عرضه بر تقاضا، محرک اصلی آرامش آن نوسان های کاهشی بازار آزاد ارز به شمار می¬رود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد