ارسال پاسخ

۱ تير ۱۳۹۹
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n2876

pvc-asso.ir

اثرات کویید 19 بر تقاضا و رشد مصالح ساختمانی

دهلی نو: رشد در بخش مصالح ساختمانی در طی 3-4 سال گذشته همواره با مسائلی مانند تنزل ارزش پول، 0 RERA(سازمان تنظیم مقررات املاک و مستغلات)، GST(شورای مالیات کالا و خدمات) و بحران بودجه NBFC  درگیر بوده و دست و پنجه نرم کرده است و اکنون نیاز به مقابله با تاثیرCOVID-19 دارد.

 به گزارش واحد کارشناسی انجمن لوله و اتصالات پی وی سی، طبق گفته ی ICICI Securities، رشد این بخش به دلیل رکود املاک در دوره مالی  FY17-FY20 به طور قابل ملاحظه ای تحت تاثیر قرار گرفته است و  احتمالا در آینده نزدیک با کم شدن تقاضای نوسازی شاهد کاهش رشد بیشتری خواهیم بود.

 

 نهال شاه تحلیگر ICIC گفت که ما انتظار داریم که بخش لوله کشی و به دنبال آن بخش چسب نسبتا کمتر تحت تاثیر باشند در حالی که  مصالحی مانند پانل چوب، کاشی و لوازم بهداشتی احتمالا شاهد فشارهای بیشتری برای رشد در این زمان باشند. این مصالح در دسته هزینه های غیر ضروری قرار گرفته اند و بنابراین به احتمال زیاد به دلیل کاهش در فعالیت های نوسازی در کوتاه مدت به دلیل شیوع کویید 19، شاهد کاهش تقاضا خواهیم بود. با این حال مقولاتی مانند لوله های لوله کشی و چسب تا حدی در دسته بندی هزینه های ضروری تلقی شده و ممکن است در کوتاه مدت کمتر تحت تاثیر باشند.

 

در حالی که قرنطینه طولانی در چندین ایالت به دلیل کرونا می تواند  بر کل بخش های مصالح ساختمانی تاثیر بگذارد. به نظر می رسد، بخش لوله کشی به احتمال زیاد به علت موارد زیر کمتر تحت تاثیر قرار می گیرد:

 

1- یکپارچگی مداوم بخش های لوله  PVC/CPVC( بزرگتر شدن) 
2- رشد شدید پروژه های ساختمانی ارزان 
3- جایگزینی پایدار( مبتنی بر نیاز) لوله های  GI/CI (چدنی و آهن گالوانیزه) که به طور سنتی استفاده می شوند.

 

در مارس 2020 تقاضا در متروها و شهرهای مهم ردیف اول به دلیل قرنطینه مخصوصا در هفته دوم ماه با کاهش مواجه بوده است. در بخش تولید تجهیزات ساختمانی تحت تأثیر افزایش قیمتها ، نوسانات ارزی، تشدید مشکلات در حوزه واردات مواد اولیه همزمان با شیوع ویروس کرونا  و تاکید بر کاهش فعالیت‌های فیزیکی، عملاً میزان فعالیت‌های تولید و خدمات با کاهش زیادی مواجه بوده است.

 

با افزایش بلاتکلیفی ناشی از بیماری کرونا، بازارهای جهانی در آشفتگی هستند.  اقدامات دولت در بسیاری از کشورها تولید غیرضروری را متوقف کرده است.در حالی که این روند کم رنگ شده اما زنجیره های عرضه در سراسر جهان مختل شده و باعث شده که بسیاری از فروشندگان و تولید کنندگان در مورد مبلغی که بر کالاها و خدمات در چین متکی بود، تجدید نظر کنند.

 

علاوه براین در تعدای از کشورهای صنعتی مانند ایتالیا و اسپانیا ضربات سنگینی به اقتصاد و نیروی کار وارد شده که منجر به پیامدهای چندگانه ای در سراسر جهان شده است. بسیاری از کشورها با تعطیل کردن تولید، بندرها و حتی سفرهای هوایی اقدامات احتیاطی را انجام می دهند. با کند شدن اقتصاد جهانی، برای تولید کنندگان مهم است که راهی پیدا کنند که بتوانند کسب وکار خود را حتی در مواقع مشکلات حفظ کنند و در این شرایط ناپایدار فعالیت کنند. در این شرایط، لازم است که مسئولان اجرایی و مقامات سیاست گذار مجموعه ای از مقررات را برای فعالیت های اقتصادی نیز اجرا کنند. ذکر این نکته نیز ضروری است که میزان آمادگی بالای شرکت ها برای مقابله با حوادث و اتفاقات سریع و پیش بینی نشده نیز لازم است. علاوه بر این موضوع، دولت، فعالان اقتصادی، مدیران شرکت ها، سرمایه گذاران و... بایستی برای مشکلات و ضررهای اقتصادی که ممکن است پس از پشت سر گذاشتن و توقف شیوع این ویروس به وجود آید نیز برنامه ریزی انجام داده و تدابیری را درنظر گیرند اما به نظر می رسد که توجه بسیاری از نهادها در تمام کشورهای درگیر با این ویروس درحال حاضر بر جلوگیری از گسترش آن و بهبود سلامت جسمی، روحی و حفظ جان مردم است. با این حال باید این امر را نیز درنظر گرفت که عدم توجه کافی به زمان و شرایط پس از بحران تاثیرات مخربی بر وضعیت اقتصادی و بسیاری از صنایع خواهد گذاشت.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد