ارسال پاسخ

۲۱ خرداد ۱۳۹۹
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n2846

pvc-asso.ir

راهنمای عیب­ یابی در فرآیند تزریق

عیب ­یابی هنر و علمی برای رفع نقایص موجود در قطعات تولیدی پس از انجام فرآیند است که توانایی تولید قطعات قابل قبول تولیدی را نشان می­دهد.

انجمن لوله و اتصالات پی وی سی:

بیشتر نقص­ ها از یک منبع نشات می­ گیرند تغییر در فرآیند و/ یا مواد. هدف این است که به درستی تشخیص دهید که در واقع کدام یک باعث ایجاد نقص شده و بدانید که راه­حل خاص چه موقع کار خواهد کرد. هنگام تولید تنظیمات زیر را در نظر بگیرید:

•  یک تصویر ذهنی از آنچه باید اتفاق بیفتد،
•  به دنبال تفاوت¬های آشکار باشید،
•  در یک زمان فقط یک بار تغییر انجام دهید و
•  اجازه دهید فرآیند پس از ایجاد تغییر، تثبیت شود.
 

بررسی ­ها نشان داده حدود 60٪ از نقایص ناشی از ماشین­ آلات و تجهیزات ، 20٪ از قالب و سیلندر، 10٪ از مواد و 10٪ از خطاي انسانی می­­باشد.

 

راهنماهای عیب ­یابی با انواع تجهیزات، مواد و محصولات، تنظیم می­شوند (معمولاً موردنیاز هستند) برای انجام اقدامات سریع و صحیح در زمانی که محصولات با عملکردشان مطابقت نداشته باشند، این الزامات موردنیاز هستند. این رویکرد حل مسئله با رابطه کلی طراحی و ساخت متناسب می ­باشد.

 

برای درک مشکلات و یافتن راه­حل­های احتمالی (و از بین بردن باورهای اشتباه)، مهم است رابطه بین ماشین و قابلیت­ های تجهیزات، متغیرهای پردازش پلاستیک و عملکرد محصولات را در نظر بگیریم. باید بین شرایط ماشین و متغیرهای پردازش تمایز قایل شویم. شرایط دستگاه می­تواند شامل دمای عملکردی، فشار پشت قالب، سرعت چرخش مارپیچ، دمای دای، و غیره ­باشد. متغیرهای پردازش مانند شرایط مذاب در پلاستیکاتور و قالب، سرعت جریان ذوب در مقابل دما و غیره، خاص­تر هستند. هنگام تنظیم راهنماهای عیب­یابی و همچنین بررسی هرگونه مشکل یا حتی باز کردن بحث در مورد موضوعی فرضی ، مهم است كه اصطلاحاتی كه برای شناسایی یك مشکل مورد استفاده قرار می­گیرد، قابل درک، واضح و صحیح تعریف شود.

ترجمه: سمیه صلاحی (شرکت پارس پولیکا)

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد
حمید خدابنده دوشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۰
خوب است ارسال پاسخ
حمید خدابنده جمعه ۱۴ آبان ۱۴۰۰
عالی اگر میشه یک کمی روشنتر بگوید ارسال پاسخ